Arma Renault pentru a cuceri Africa: Dacia

Autor: Bogdan Alecu Postat la 23 ianuarie 2013 70 afişări

Dacia reprezintă marca de cucerire a Renault pe pieţele emergente. A fost folosită în America de sud, în India, iar în Rusia un Logan MCV a ajuns să fie produs ca Lada Largus. Urmează ca Africa să fie cucerită de maşinile proiectate în România.

O PIAŢĂ EUROPEANĂ CARE ATINGE MINIMUL ULTIMELOR DOUĂ DECENII, DAR ŞI UNA LOCALĂ CARE SCADE DE LA AN LA AN AU DETERMINAT RENAULT SĂ SE CONCENTREZE TOT MAI MULT PE PIAŢA AFRICANĂ. Atât de mult încât francezii au investit aproape un miliard de euro în construcţia unei noi uzine în Tanger, Maroc, pentru modelele Dacia. Mai mult, construcţia unei noi uzine a fost anunţată în Algeria, aceasta fiind a treia unitate de producţie de pe continentul african a mărcii Dacia, după Casablanca şi Tanger.

"Regiunea Euromed (Europa de Est şi Africa - n. red.) este şi mai importantă, pentru că este "responsabilă" de cucerirea pieţei africane, piaţă cu un potenţial mare de creştere. Nu ştim dacă pe termen scurt, mediu sau lung, dar vrem să ne construim viitorul acolo, iar aceasta se face prin adaptarea gamei entry. Totul ţine de viteza cu care exploatăm potenţialul. Spre exemplu, în 2012 peste 50% din vânzările Renault au fost pe pieţe din afara Europei de Vest, ceea ce înseamnă că Renault devine un producător auto de nivel mondial", a spus Carlos Tavares, directorul operaţional al grupului Renault, al doilea în ierarhia de conducere după Carlos Ghosn şi unul dintre cei mai dinamici executivi din industrie. Tavares este, de altfel, favorit în viitoarea cursă pentru postul de CEO al constructorului francez, potrivit Wall Street Journal.

La nivel european, Dacia a înregistrat anul trecut o scădere a numărului de autoturisme în--matriculate, cu 5% faţă de anul anterior, la aproximativ 252.300 de unităţi, în condiţiile în care piaţa europeană s-a redus cu aproape opt procente, la circa 13,6 milioane de maşini. Pe de altă parte, înma-triculările Renault au scăzut cu peste 22% în 2012, la 1,05 milioane de maşini.

"Piaţa europeană este în continuă scădere, iar această tendinţă va continua şi în 2013. Poate în 2014 lucrurile se vor mai îndrepta. Dar tocmai în acest context gama entry este «arma» noastră pentru a combate scăderea", a spus Carlos Tavares.

IN CEEA CE PRIVEŞTE GAMA DACIA, CARE ÎN PREZENT INCLUDE ŞASE MODELE, printre care Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Lodgy, Dokker şi Dokker Van, s-ar putea extinde cu până la trei alte noi modele în următorii ani. "Acum suntem în faza de reconstrucţie a gamei. Avem acum în gama Dacia modele noi şi nume noi, iar ca un model să fie lansat pe piaţă este nevoie de timp şi de bani. Toate modelele noi necesită bani, altfel nu le putem stabiliza pe piaţă. Considerăm că reînnoirea gamei trebuie făcută pe etape şi numărul optim este de opt-nouă modele pentru ca în orice moment să avem fonduri necesare pentru a susţine gama şi de a nu cădea în capcana "launch and leave", când sunt lansate noi modele, care nu sunt suficient de bine promovate, şi apar probleme legate de vânzări. Momentan avem în gamă noile generaţii ale Logan, Sandero şi Sandero Stepway, dar şi nume noi precum Dokker sau Lodgy, număr suficient pentru moment", a spus Tavares.

NOILE MODELE DACIA DISPUN DE TEHNOLOGII LA CARE ÎN URMĂ CU CÂŢIVA ANI CLIENŢII NICI NU VISAU, PRECUM TEMPOMAT, sistem de navigaţie sau Bluetooth pentru conexiunea dintre sistemul audio şi telefonul mobil. Clienţii Dacia de pe pieţele mature preferă un automobil echipat doar cu dotările necesare şi nu vor să plătească în plus pentru dotări mai sofisticate, iar noi răs-pundem acestor cerinţe. Cum va evolua gama Dacia? "Ascultându-ne clienţii. Mergem la evenimentele organizate de clienţii Dacia, cum este picnicul din Franţa. Aşa am descoperit că tempomatul nu este considerat un lux, ci o necesitate, şi l-am introdus pe noua gene-raţie de Logan şi Sandero la fel cu sistemul de navigaţie, care este foarte util într-un oraş mare. Clienţii Dacia trăiesc în era "post-consumer", unde doar ce este necesar contează cu adevărat şi care au un target bine stabilit", a spus Tavares. Cum caracterizează Renault "smart buy"? "Înseamnă un automobil cu preţ şi echipamente necesare clienţilor. Experienţa noastră şi felul cum vor evolua automobilele depind de clienţi. Am dobândit această experienţă şi vom ţine cont de acest lucru", a spus Carlos Tavares.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Africa,
Renault,
Dacia
/analize/transporturi/arma-renault-pentru-a-cuceri-africa-dacia-10518088
10518088
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.