2010 da peste cap planurile Blue Air: incepe batalia pentru profit

Postat la 07 septembrie 2010 171 afişări

Patru avioane returnate companiei de leasing, unul retinut la Paris din cauza unui conflict cu proprietarul, zboruri anulate, cereri de insolventa, inchideri de baze operationale si disponibilizari. Dupa cresterile consecutive din ultimii ani, Blue Air are un moment de scadere pe toata linia. Sa fie o conjunctura sau primele vesti dintr-un sir mai lung cu final neasteptat?

2010 da peste cap planurile Blue Air: incepe batalia pentru profit deschide galeria

"Daca am ajuns sa anulam anumite destinatii, inseamna ca piata merge rau." Explicatia sefului Blue Air, Sherif Ussama, vine sa ilustreze faptul ca recesiunea a ajuns si la companiile low-cost. Asta in contextul in care anul trecut, pentru prima oara in istorie, liderul dintotdeauna TAROM a fost detronat de Blue Air din fruntea topului companiilor aeriene dupa numarul de pasageri transportati. Totul se explica atunci prin faptul ca, in plina criza economica, pasagerii prefera zborurile mai ieftine. Dupa euforia de anul trecut, urmata si la inceputul acestui an de deschiderea bazei de la Larnaca (prima baza a unei companii romanesti in afara tarii), sfarsitul verii a adus vesti proaste si primele declaratii de prudenta ale oficialilor companiei.

"Situatia pe piata este dificila, iar la fiecare trei luni se schimba previziunile despre profit si pierderi", justifica Ussama motivul restructurarilor. Mai exact, Blue Air a renuntat la patru avioane, urmand sa ramana cu sase aparate, plus alte doua care vor fi livrate de Boeing pana la finele anului. Fireste, reducerea cu un sfert a flotei se traduce prin anulari de zboruri si reduceri de personal. Compania va renunta la bazele operationale de la Larnaca (Cipru) si Sibiu, deci aeronavele vor tranzita cele doua aeroporturi fara sa mai poata initia si zboruri de acolo catre alte destinatii.

"Ciprul a fost o destinatie cu potential in perioada verii, deci asteptarile noastre au fost indeplinite in perioada iunie-august", observa Ussama. In plus, compania va urmari mentinerea celor mai profitabile zboruri si inchiderea celor care au randament scazut. Cat despre angajati, cei mai expusi sunt membrii echipajelor de bord, piloti si stewardese, cateva zeci fiind nevoiti sa-si faca bagajele pana la finele anului.

"De dragul imaginii, nu pot lua decizii care sa afecteze activitatea companiei. Ne asteptam ca strategia de restructurare sa duca la o crestere a profitului." "Profit", un cuvant repetat obsesiv de seful Blue Air, care asteapta sa vada semnul plus cand va trage linie la finele anului. Bilantul la sase luni se lasa insa asteptat. Singurele date remise BUSINESS Magazin se refera la cresterea de 41% a numarului de pasageri transportati si avansul de 10% al veniturilor. Sau, cu alte cuvinte, mai multe bilete vandute, dar la un pret mult mai mic. Cresteri similare au raportat si principalii concurenti ai Blue Air pentru semestrul intai, Wizz Air si TAROM anuntand cresterea numarului de pasageri si salturi usoare ale veniturilor. Pe de alta parte insa, cele doua companii nu vorbesc de restructurare, ba chiar anunta zboruri noi, iar Wizz Air va lansa in aceasta saptamana si un card de credit cobranded, cu BCR, ca urmare a unui parteneriat prin care s-a lansat un astfel de card deja in Ungaria.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/2010-da-peste-cap-planurile-blue-air-incepe-batalia-pentru-profit-7100519
7100519
comments powered by Disqus
Avocatul gulerelor albe Avocatul gulerelor albe

Mihai Mareş se numără printre primii avocaţi români care s-au specializat pe criminalitatea gulerelor albe, apărând executivi de top, antreprenori, afaceri dezvoltate în România sau subsidiare ale marilor multinaţionale. Dacă ne uităm la tensiunile din business din ultimii ani, atât de pe plan local, cât şi de la nivel internaţional, constatăm cu uşurinţă că pariul său a fost unul câştigător. Cum a ales acest domeniu şi care au fost paşii prin care a construit casa de avocatură Mareş & Mareş?

vezi continuarea
ZF.ro
Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi Care sunt cele mai bune pârtii din România şi cât costă un weekend la schi
Englezii închid uşa „instalatorilor polonezi şi muncitorilor români”: Regatul Unit nu mai vrea forţă de muncă ieftină în fabrici, depozite, hoteluri şi restaurante
ProMotor.ro
Mascaţii au oprit în trafic o maşină suspectă. Ce au găsit la percheziţii – VIDEO Mascaţii au oprit în trafic o maşină suspectă. Ce au găsit la percheziţii – VIDEO
Șoferul unui BMW ÎNCEARCĂ să scape de amenda poliției. A crezut că metoda e GENIALĂ însă...
O șoferiță de DUSTER a produs haos în București. Totul în MARȘARIER
Descopera.ro
Ce a ieşit pe TOMOGRAFIILE infectaţilor cu coronavirus. „Este prima DOVADĂ!”
Marile FALSURI despre coronavirus! Ce îţi poate face RĂU şi ce îţi poate face BINE
Go4it.ro
Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere Citroen a lansat o maşină electrică mai IEFTINĂ decât un Logan! Nici măcar nu necesită permis de conducere
Chiar dacă are cele mai scumpe telefoane, tot Apple vinde mai mult! Un IPHONE este cel mai bine vândut telefon din lume
Pot fi telefoanele la fel de dependente ca drogurile? Ce spun, de fapt, oamenii de ştiinţă
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.