Traditional sau unit linked, dilema anului 2010

Postat la 06 aprilie 2010 53 afişări

In lumea asigurarilor, de multe ori, alegerea unei polite cu componenta garantata in defavoarea uneia cu profil investitional si invers nu se bazeaza atat pe calcule financiare detaliate, cat pe chestiuni emotionale, cum ar fi gradul de aplecare spre risc a clientului. Multi au inceput sa caute insa in asigurari nu doar un instrument de protectie, ci si unul de investitie si castig.

Romanii nu sunt nici pe departe la fel de familiarizati si dependenti de asigurari precum sunt alte natii europene, iar cei mai multi se rezuma la asigurari cat mai simple, in care riscurile sunt limitate. Sau la cele obligatorii, precum polita de raspundere civila auto ori asigurarile obligatorii de locuinte, care ar urma sa fie introduse in piata de la 1 iulie. Practic, vorbim de o piata cu un grad de penetrare foarte redus in ciuda potentialului teoretic enorm. In prezent, ponderea primelor brute subscrise in raport cu produsul intern brut este sub 1%. Prin comparatie, Germania, spre exemplu, are peste 3%.

Anul trecut, cand riscul sau investitiile de orice fel devenisera subiecte tabu si toata lumea era sfatuita sa "stea pe cash", asigurarile traditionale pareau singurele care mai puteau atrage clienti si, de altfel, erau si mai usor de inteles. Cu toate acestea, datele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) arata o reactie surprinzatoare - in timp ce volumul primelor brute subscrise pe clasa de asigurari de viata traditionale a scazut cu aproape 22% fata de anul 2008, politele legate de fonduri de investitii au inregistrat o crestere neasteptata de 8,59%, cea mai mare crestere dupa asigurarile de accidente.

Rezultatele bune pe care le-a inregistrat acest segment anul trecut au dat curaj asiguratorilor, care s-au grabit sa lanseze oferte cat mai atragatoare. "Revirimentul treptat al acestei piete va fi sustinut, in plus, de lansarea unor noi tipuri de produse de acest fel, care ofera clientilor mai multe garantii. Acest lucru se intampla deja cu mai multi jucatori din piata ce lanseaza astfel de produse. Noi, spre exemplu, ne pregatim sa lansam in curand un nou produs cu componenta investitionala, cu garantii", spune Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurari de Viata.

Aceasta categorie a produselor de investitie a cumulat 12% din portofoliul de asigurari incheiate anul trecut la ING. In dezbaterea care dureaza inca de cand au fost introduse in piata, despre beneficiile produselor cu componenta investitionala, comparativ cu cele traditionale, asiguratorii au incercat de fiecare data sa militeze pentru primele, principalul argument fiind flexibilitatea acestora. In primul rand, clientul poate alege contributia pe care doreste sa o investeasca, nivelul rezultatului asteptat si al riscului investitional, iar ulterior poate modifica parametrii produsului. In al doilea rand, are control direct asupra investitiilor, iar beneficiile obtinute la sfarsitul contractului sunt neimpozabile.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/traditional-sau-unit-linked-dilema-anului-2010-5795581
5795581
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.