Enovise Present: Innovation Start-Up Framework (ISF)

Postat la 20 ianuarie 2021 141 afişări

Fondatorii start-up-ului românesc de consultanţă de management cu expertiză în diverse arii ale consultanţei de afaceri şi IT Enovise Present au lansat anul acesta „Sistemul Integrat de Management al Inovaţiei”, cu scopul de a-şi sprijini clienţii, locali şi internaţionali, să rezolve probleme complexe prin îmbinarea conceptelor de afaceri cu soluţii de tehnologie şi inovaţie.

Descrierea inovaţiei:

Enovise Present a dezvoltat o metodologie care să îi ajute pe clienţii companiei (care provin din industrii precum oil&gas, retail, agricultură, producţie, securitate, IT, transport, sectorul public şi industria financiară), să depăşească barierele ce stau în calea inovării. Concret, „The Innovation Start-up Framework (ISF)” este primul modul al unui sistem integrat de management al inovaţiei şi are ca obiectiv stabilizarea bazelor unui proces structurat şi repetitiv de inovare, la scară organizaţională, cât şi a unui comportament orientat către inovare, în rândul angajaţilor.

Implementarea ISF nu presupune din partea companiilor un efort deosebit, ci presupune interesul top managementului, spun reprezentanţii Enovise Present.

Sistemul ISF presupune 4 etape:

►Identificarea oportunităţilor. Fiecare companie va identifica direcţiile strategice de dezvoltare pe care le consideră oportunităţi ce vor susţine creşterea viitoare. Rolul principal în această etapă îl are echipa de top management.

►Generarea si selectarea ideilor. Responsabilitatea de a genera idei revine tuturor angajaţilor – top management, middle management, dar şi personalului de execuţie. Selecţia ideilor trebuie făcută de către o echipă dedicată, în baza unor criterii clare şi relevante pentru companie.   

►Crearea unor echipe dedicate pentru experimentare. Este etapa critică a procesului. Este necesar ca organizaţiile să aloce un număr mic de angajaţi care să continue procesul.

►Desemnarea sponsorilor de proiect. Un „sponsor” este o persoană cu experienţă din cadrul organizaţiei, reprezentant al top managementului, autorizat să ia decizii. Sponsorii desemnaţi vor aproba sau respinge proiecte de inovaţie şi vor stabili reguli şi practici interne, în baza cărora echipele de inovare să-şi desfăşoare activitatea.

Implementarea ISF pune bazele unui proces structurat şi a unei culturi a inovaţiei. Chiar dacă, pentru început, apelarea la resurse externe specializate poate fi opţiunea corectă, ulterior, prin transferul de know-how facilitat de specialişti, companiile vor putea internaliza procesul şi dezvolta in-house un centru de excelenţă în inovaţie.    

Persoanele implicate în dezvoltarea proiectului sunt Adrian Banciu – senior project manager, cu experienţă de peste 20 de ani în consultanţă de management; Ionuţ Zaharia – CEO, 12 ani de experienţă în consultanţă de management şi antreprenoriat, expert în managementul inovaţiei şi Cristina Merticaru – consultant de management, expert în managementul inovaţiei.

Elementul de noutate:

Reprezentanţii companiei spun că prin intermediul acestui sistem, realizează „Demistificarea Inovaţiei”: ISF are rolul de a pune la dispoziţia companiilor româneşti, cu experienţă limitată sau fără experienţă în inovare şi experimentare, un proces simplu, ce poate fi implementat fără eforturi considerabile.

Efectele inovaţiei:

Implementarea ISF duce la depăşirea barierelor care blochează declanşarea procesului de inovare (de exemplu, frica de necunoscut) şi creşte încrederea companiilor în aceste iniţiative, prin implementarea unui sistem structurat şi repetitiv. Mai mult, ISF încurajează dezvoltarea unei culturi organizaţionale orientate spre inovare. Reprezentanţii companiei spun că astfel deciziile luate vor fi mai corecte, susţinute de date relevante din piaţă, iar rata de succes a lansărilor de noi produse sau servicii va creşte. Companiile se vor apropia mai mult de clienţii actuali şi potenţiali, prin produse şi servicii care răspund mai bine nevoilor acestora, crescând astfel competitivitatea firmelor româneşti.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.