Maşinăria de făcut bani a francezilor

Autor: Bogdan Alecu Postat la 12 decembrie 2012 64 afişări

Dacia nu a reprezentat doar un pariu făcut de Louis Schweitzer pe segmentul maşinilor low cost, ci şi un pariu pentru a creşte profitabilitatea grupului Renault, sustinută acum tot mai mult de modelele ieftine.

Maşinăria de făcut bani a francezilor deschide galeria

La 13 ani de la preluarea de către Renault şi opt de când a fost lansat Logan, Dacia se află mai mult ca niciodată în lumina reflectoarelor industriei auto. Ignorată la început, socotită o idee care nu va funcţiona niciodată, mai ales pe o piaţă foarte exigentă cum este cea vest-europeană, acum Dacia este un exemplu nu doar de productivitate, eficienţă şi profitabilitate, ci şi în ceea ce priveşte calitatea, francezii reuşind să impună mărcii româneşti un caracter "nemţesc" - sobru, concentrat pe eficienţă şi performant.

La mai puţin de o săptămână de când EuroNCAP, organizaţia independentă de testare a siguranţei automobilelor la nivel european a criticat direct Dacia pentru că nu încearcă să depăşească pragul de trei stele din cinci, divizia europeană a publicaţiei internaţionale Automotive News a dedicat prima pagină a suplimentului Global Monthly unei analize a mărcii, considerată o adevărată maşinărie de făcut profit, pe o piaţă unde mărcile "de volum" au câştiguri tot mai mici sau chiar pierderi de sute de milioane de euro anual.
"Atunci când lucram la cover-story-ul din iunie cu privire la industria franceză, am descoperit nivelul de profitabilitate al Dacia, care ne-a determinat să facem acest material. Logan era un automobil cu o atractivitate limitată în Europa de Vest. După lansarea modelului Sandero Stepway şi în special a lui Duster, potenţialul şi vânzările mărcii au crescut considerabil", a declarat pentru ZF Luca Ciferri, redactorul şef al Automotive News Europe.

În ceea ce priveşte potenţialul mărcii autohtone în Europa, Luca Cifferi, unul dintre cei mai cunoscuţi analişi auto la nivel european, este de părere că Dacia ar putea creşte chiar şi la 2,5-3% cotă din piaţa europeană "dacă va continua să lanseze modele din ce în ce mai bune la preţuri rezonabile". Astfel, de la 1,8% cotă de piaţă în prezent şi circa 240.000 - 250.000 de maşini vândute anual în Europa, Dacia ar putea creşte la peste 360.000 de maşini. Considerat la început a fi un pariu riscant, Dacia a devenit în câţiva ani o maşinărie de făcut profit, scrie Automotive News Europe.

Dacia nu este doar marca prin care Renault câştigă cotă de piaţă la nivel european, ci şi brandul cu care a pornit să cucerească Africa. Piaţa auto nord-africană va creşte cu aproape 40% în următorii patru ani, de la 660.000 de maşini anul trecut, la cel puţin 930.000 în 2016, potrivit celor de la Automotive News Europe, în timp ce pentru Europa statisticile indică o scădere a cererii de automobile. Mai mult, în Africa, în ţări precum Maroc, Algeria, Tunisia şi Egipt, nu este doar o piaţă cu o creştere puternică, ci şi una cu costuri reduse de producţie, salariile fiind chiar mai mici decât în Europa de Est.

Cu două uzine auto în regiune, Renault a prins cursa vânzărilor în Maroc, Algeria şi Tunisia, unde are o cotă de piaţă de 30%, urmat de PSA Peugeot Citroen cu 25% şi Hyundai-Kia cu 5-10%, potrivit datelor IHS Automotive, citate de Automotive News, în timp ce Volkswagen încă nu s-a impus în această piaţă.Renault şi-a consolidat prezenţa în Africa de Nord anul acesta, când, în parteneriat cu Nissan, a inaugurat uzina din Tanger în urma unei investiţii de un miliard de euro. În Tanger Renault produce monovolumul Dacia Lodgy dar şi utilitarele Dokker şi Dokker Van. Anul viitor uzina va ajunge la o producţie anuală de 400.000 de unităţi, în timp ce la uzina din Casablanca Renault a produs anul trecut 16.000 de utilitare Kangoo, 26.600 de Sandero şi 14.200 de automobile Logan. În total, Dacia şi Renault au în Maroc o cotă de piaţă de aproape 38%.

În plus, Renault are în plan să construiască o nouă uzină şi în Algeria, Arnaud Deboef, şeful Renault responsabil pe programul entry declarând pentru Automotive News că Africa de Nord este una dintre pieţele cele mai importante pentru Dacia şi Renault. La fel ca şi în România sau Europa de Est, oficialii Renault au subliniat că şi în acea regiune, pe măsură ce se vor crea noi locuri de muncă, oamenii vor prefera tot mai mult automobilele noi în defavoarea celor second-hand.

Unul din principalele motive pentru care regiunea este atât de atractivă pentru constructorii auto sunt salariile, semnificativ mai mici decât în Europa. Spre exemplu, în Maroc un muncitor în industria auto câştigă în medie 250 de euro pe lună, faţă de 730 de euro pe lună cât câştigă un în medie un salariat Dacia de la Mioveni. Spre comparaţie, în 2001 salariul mediu de la Dacia era de 250 de euro, dar acesta a crescut în ritm cu evoluţia producţiei uzinei de la Piteşti, alături de numărul de modele din gamă.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
Renault,
bani,
Maşinăria de făcut

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

/analize/industrie/masinaria-de-facut-bani-a-francezilor-10387575
10387575
comments powered by Disqus
François Coste, Groupama Asigurări: „Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de produse de asigurare şi suntem de părere că tendinţa va fi de aliniere treptată la structura pieţei europe François Coste, Groupama Asigurări: „Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de produse de asigurare şi suntem de părere că tendinţa va fi de aliniere treptată la structura pieţei europe

La 10 ani de la intrarea pe piaţa locală, asigurătorul de origine franceză Groupama trece într-o nouă etapă, marcată de revoluţia tehnologică. Cum se vede riscul în prezent, povesteşte François Coste, care conduce compania încă din 2012.

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri
O resursă EXTREM de valoroasă, pe care românii o au din plin. A devenit al doilea ”aur negru” al planetei. Este una dintre cele mai CĂUTATE substanţe din lume
ProMotor.ro
Povestea Godzilei româneşti. Era o centrală nucleară pe roţi - VIDEO Povestea Godzilei româneşti. Era o centrală nucleară pe roţi - VIDEO
Poliţia are un RADAR care nu ratează nicio maşină. Cum se pot proteja şoferii - VIDEO
GESTUL care a intrigat INTERNETUL. De ce ating POLIŢIŞTII farurile maşinii atunci când te trag pe dreapta
Descopera.ro
Descoperirea care i-a ULUIT pe cercetători. Acest bărbat trăieşte fără 90% din creier. ''Nu credeam că se poate asta'' Descoperirea care i-a ULUIT pe cercetători. Acest bărbat trăieşte fără 90% din creier. ''Nu credeam că se poate asta''
Descoperire INCREDIBILĂ într-un cufăr. Maestrul ILLUMINATI a...
Povestea care i-a UMILIT pe toţi soldaţii ruşii. Ce le-au făcut FEMEILE din "Batalionul Morţii", în frunte cu MARIA
Go4it.ro
IPHONE 11 este cel mai puternic telefon? Cum se compară cu SAMUSNG şi HUAWEI IPHONE 11 este cel mai puternic telefon? Cum se compară cu SAMUSNG şi HUAWEI
HUAWEI cedează presiunilor! Este dispusă să renunţe la tehnologia 5G pentru a putea face afaceri cu SUA
Cum răspunde HUAWEI la noua lansare IPHONE 11. Compania chineză pregăteşte un anunţ exploziv pentru săptămâna viitoare
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.