Cum a reuşit un antreprenor să construiască un imperiu pornind de la o sticluţă. I-a venit ideea de la un accident casnic, la 19 ani

Autor: Andra Stroe Postat la 20 noiembrie 2022 19046 afişări

Cum a reuşit un antreprenor să construiască un imperiu pornind de la o sticluţă. I-a venit ideea de la un accident casnic, la 19 ani

De la o primă sticluţă de mascara produsă în Statele Unite a luat naştere un adevărat imperiu, numit de Thomas Lyle Williams, fondatorul din spatele afacerii, Maybelline. Cine a fost muza care l-a inspirat în alegerea denumirii, dar şi a ideii de business?

Thomas Lyle Williams avea doar 19 ani când i-a venit ideea de a porni o companie producând mascara. Sursa de inspiraţie a fost chiar sora sa, care, după ce îşi arsese accidental genele la aragaz, a încercat să mascheze asta folosind un tuş negru fabricat cu ce avea prin casă – vaselină şi cărbune.

Iniţial, antreprenorul a dat greş, dar a decis să nu se dea bătut, aşa că a angajat un producător de cosmetice care l-a ajutat să lanseze articolul pe care îl dorea: Lash-Brow. La doi ani distanţă a început să comercializeze produsele sub numele de Maybelline, după sora sa, Mabel, de la care pornise toată ideea afacerii. Maybelline a fost de altfel, compania care a produs prima mascara din prima Statele Unite.

În 1929 antreprenorul a extins gama de produse şi cu alte articole de înfrumuseţare, printre care farduri şi creioane de sprâncene. După cel de-Al Doilea Război Mondial, Maybelline a intrat şi pe alte pieţe.

Ulterior, Williams s-a mutat în California, unde a cumpărat o casă în Hollywood Hills, unul dintre cele mai faimoase cartiere din LA. Partenerul său, Emery Shaver, care se ocupa alături de acesta de publicitate, a contactat o serie de staruri din industria cinematografiei pentru a promova produsele companiei, aşa că brandul a avut din ce în ce mai multă vizibilitate. În 1967, la patru ani după moartea lui Shaver, antreprenorul a vândut compania către Plough Inc. (în prezent Schering-Plough), întreaga linie de producţie fiind mutată din Chicago în Memphis, Tennessee. Fondatorul a murit în 1976, în L.A.

În 1990, noul proprietar a vândut la rândul său businessul către o firmă de investiţii din New York, Wasserstein Perella & Co., pentru ca în final, în 1996, compania să fie cumpărată de gigantul L’Oréal. În 2001, brandul a fost redenumit Maybelline New York.

În prezent, compania este cel mai mare brand de cosmetice din lume, fiind disponibil în 120 de ţări, inclusiv în România. Printre vedetele care au făcut publicitate brandului se numără Adriana Lima, Gigi Hadid şi Miranda Kerr.   

Carte de vizită

1. S-a născut pe 19 ianuarie 1896 în Morganfield, Kentucky, în familia lui Thomas „TJ” Jefferson şi a Susanei Wiliams;

2. În 1912 s-a căsătorit cu Bennie Gibbs, alături de care a avut un fiu căruia i-a dat numele său;

3. După divorţ, antreprenorul s-a mutat la Chicago, unde s-a angajat la Montgomery Ward, o firmă care imprima cataloage expediate prin poştă. Ulterior, a pornit singur un business similar;

4. În 1915 a fabricat primele produse cosmetice, care la doi ani distanţă au început să fie comercializate sub brandul  Maybelline.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.