Zece tendinţe care vor schimba infrastructura în următorii cinci ani

Autor: Andreea Neferu Postat la 22 martie 2013 24 afişări

KPMG a indentificat zece tendinţe şi oportunităţi care şi-ar putea pune amprenta asupra modului în care va evolua infrastructura în 2013, dar şi pe viitor.

Anul 2012 a fost unul în care infrastructura, fie ea de transport, energetică sau socială, s-a confruntat cu numeroase provocări, iar guvernele din întreaga lume s-au aflat sub presiunea incertitudinilor financiare şi a cererii tot mai intense de reînnoire şi extindere a infrastructurii, arată un raport al companiei de consultanţă KPMG.

Şi la nivelul României s-au resimţit aceste probleme şi ar putea fi resimţite şi în anii următori. "Priorităţile sunt numeroase, iar constrângerile bugetare mari pentru România anilor 2013-202. Fie că este vorba de Coridoarele de autostrăzi IV sau Ix, de reactoarele 3 şi 4, de reabilitarea sistemelor de irigaţii sau de sistematizarea cursurilor de apă pentru prevenirea inundaţiilor, de modernizarea porturilor, aeroporturilor şi căilor ferate sau de mega-proiectul de cercetare ELI, de infrastructura în sănătate şi educaţie, toate acestea, la care se adaugă proiectele regionale şi locale, implică un exerciţiu amplu de proiectţii strategice sustenabile sistemic pe termen mediu şi lung", a declarat Daniela Nemoianu, executive partner în cadrul KPMG România, specialist în infrastructură şi PPP (parteneriat public-privat - n.red.).

KPMG a indentificat zece tendinţe şi oportunităţi care şi-ar putea pune amprenta asupra modului în care va evolua infrastructura în 2013, dar şi pe viitor:

► Povara costurilor se mută către consumator: Consumatorii din întreaga lume încep să simtă primele simptome ale costurilor antrenate de proiectele de infrastructură.

► Guvernele trebuie să devină mai active: Nu toate proiectele de infrastructură pot atrage investiţii private - în special în condiţiile actuale de piaţă.

► Afluxul de proiecte s-a diminuat, dar îşi va reveni: Anul trecut a fost caracterizat de o criză a tranzacţiilor în infrastructură.

► Atenţia se îndreaptă asupra oraşelor: Oraşele au devenit focarul de activitate economică al unei naţiuni.

► Folosirea la maximum a investiţiilor existente: Pe măsură ce investitorii fac mari eforturi pentru a ridica de la sol noi proiecte, tot mai multă atenţie se acordă obiectivelor deja existente.

► Rezilienţa urcă pe primele locuri în agenda de lucru: Protejarea obiectivelor de valoare de impactul dezastrelor -naturale sau nu - este prin urmare un element critic pentru stabilitatea economică şi politică.

► Apariţia unor noi modele de infrastructură: Schimbarea modelelor de infrastructură este de asemenea catalizată şi de dorinţa de a se obţine o mai bună eficienţă operaţională.

► Progresul rapid al tehnologiei: Tehnologia are potenţialul pentru a rezolva multe din problemele cele mai critice ale lumii în sectorul infrastructurii.

► Reducerea costurilor - în centrul atenţiei: Dorinţa de a investi depăşeşte cu mult capacitatea de finanţare.

► Lupta pentru talent şi specializare devine mai acerbă: Posibil unul dintre cele mai mari şi mai subapreciate obstacole în calea noastră de a răspunde provocărilor tot mai mari din sectorul infrastructurii este lipsa de specializare şi talent.

Toate stirile sunt pe zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
infrastructura,
autostrada,
transport
/actualitate/zece-tendinte-care-vor-schimba-infrastructura-in-urmatorii-cinci-ani-10683610
10683610
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.