Website-ul, blogul şi social media, principalele unelte de promovare ale antreprenorilor

Autor: Ioana Matei Postat la 15 aprilie 2013 27 afişări

60% dintre antreprenori au un plan de comunicare. Dintre ei, doar 30% apelează la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitecţii propriului plan de promovare. Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat în cadrul agenţiei de PR Confident Communications.

Studiul, care vizează apetenţa antreprenorilor pentru externalizarea serviciilor de relaţii publice şi comunicare, a fost făcut în perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori (IMM-uri) din domenii precum consultanţă în management, avocatură, modă, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalităţii, educaţie, servicii medicale şi turism. Companiile  incluse în studiu au între 20 şi 100 de angajaţi şi cifre de afaceri cuprinse între 1 – 2 milioane de euro.

Canalele de comunicare considerate cele mai utile sunt website-ul, blog-ul şi social media (40%), urmate de relaţiile cu presa (35%) şi parteneriatele strategice/cross marketing (25%).

Aşa cum reiese din studiu, antreprenorii sunt de acord că principalul rol al relaţiilor publice este acela de a creşte notorietatea (45%), reputaţia şi credibilitatea companiei (30%), în timp ce 25% consideră că PR-ul ar trebui să aibă un impact direct în vânzări.

În ceea ce priveşte criteriile pe baza cărora antreprenorii intervievaţi îşi aleg agenţiile de comunicare, cel mai mare impact îl au referinţele personale (40%), urmate de portofoliul de clienţi al agenţiei (35%), de întâlnirile în persoană (20%) şi serviciile oferite (5%).

Taxa lunară de agenţie pe care antreprenorii sunt dispuşi să o plătească este de 1000 -2500 E (65%), 500 -1000 E (25%), 3000 - 4000 E (10%).

“Considerăm că antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nişă care nu este exploatată îndeajuns de agenţiile de comunicare şi am iniţiat acest studiu calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt percepţia şi cunoştinţele lor referitoare la serviciile de comunicare specializată. Totodată studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca să merite investiţia, ar trebui să însemne vânzare imediată, sau că PR-ul nu are un loc important în creşterea afacerii care a ajuns la o poziţie stabilă în piaţă doar prin eforturile antreprenorului“, declară Mara Gojgar, Managing Partner Confident Communications.

Cu toate acestea, 90% dintre respondenţi sunt de acord că serviciile de relaţii publice specializate i-ar ajuta în creşterea afacerii.

Studiul a fost realizat la iniţiativa Confident Communications şi implementat cu ajutorul companiei de cercetare de piaţă B2B Trendelligent (www.trendelligent.ro).

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/actualitate/website-ul-blogul-si-social-media-principalele-unelte-de-promovare-ale-antreprenorilor-10747236
10747236
comments powered by Disqus
ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
O variantă de Guvern, după alegerile parlamentare: premier PNL, cu susţinere USR şi UDMR. Cum ar putea arăta noul Executiv O variantă de Guvern, după alegerile parlamentare: premier PNL, cu susţinere USR şi UDMR. Cum ar putea arăta noul Executiv
Agenţia Standard & Poor's menţine ratingul de ţară al României, dar perspectiva asupra economiei este negativă. Cîţu: „Victorie! Am reuşit imposibilul”
MonitorulApararii
Rusia şi China ţintesc secretele petroliere ale Norvegiei. Raport al serviciului de contraspionaj PST Rusia şi China ţintesc secretele petroliere ale Norvegiei. Raport al serviciului de contraspionaj PST
Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 a pornit cu stângul. Chiar şi în România
MonitorulPartidelor
Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19 Un deputat a primit vestea de ziua sa - a fost testat pozitiv cu COVID-19
Clotilde Armand: O spun foarte ferm. Nu vom ceda în faţa nimănui
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan  Care-i treaba cu moţu’.. COMENTARIU Valeriu Şuhan Care-i treaba cu moţu’..
COMENTARIU Valeriu Şuhan Moartea ca reper

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.