Un sfert din magazinele online analizate în cadrul unui sondaj MTH spun că au adăugat în ofertă produse de protecţie, intens căutate în pandemie

Autor: Andra Stroe Postat la 27 iulie 2020 143 afişări

Un sfert din magazinele online analizate în cadrul unui sondaj MTH spun că au adăugat în ofertă produse de protecţie, intens căutate în pandemie

Odată cu limitarea accesului la magazinele fizice în lunile aprilie-mai ale acestui an, atenţia românilor s-a îndreptat către cumpărăturile online. În urma unui sondaj realizat de agenţia de marketing online MTH Digital, a reieşit că, pe fondul creşterii traficului magazinelor online, businessurile au decis să facă schimbări în ceea ce priveşte bugetele de promovare şi a canalelor de marketing folosite pentru a se adapta cererii. Peste 60% dintre au declarat că în lunile aprilie - iunie 2020 au înregistrat creştere în vânzări.

40% dintre magazine din domeniile Fashion, Home & Deco, Beauty, IT&C sau Puericultură declară că au crescut bugetele de Google Ads, iar 37.5% că au crescut bugetele de Facebook Ads pentru a scala rezultatele bune înregistrate după declararea stării de urgenţă în România.

„Magazinele online au fost şi sunt în continuare o resursă importantă pentru clienţii lor şi au existat şi cumpărători exclusiv offline care au migrat spre cumpărăturile online. Faptul că publicul ţintă a fost mai prezent în online în această perioadă a determinat o creştere a competiţiei, iar pentru a se evidenţia în faţa clienţilor afacerile au investit mai mult pentru vizibilitate, trafic şi vânzări”, explică Anca Toma, head of digital MTH Digital.

În acest peisaj competitiv, doar 22% dintre magazinele online au oprit complet campaniile Google Ads şi 15% au renunţat la promovarea prin Facebook şi Instagram Ads. Aceste decizii s-au datorat şi altor situaţii generate de pandemie – 53% dintre magazinele online s-au confruntat cu probleme legate de aprovizionare şi refacerea stocurilor, dar şi cu nevoia de restructurare a echipei. Doar 15% dintre afacerile cu prezenţă digitală au considerat că rezultatele promovării online au scăzut semnificativ, însă nevoia de a reduce bugetul de promovare a fost, pentru 25% dintre acestea, cea mai mare problemă din ultimele 3 luni. Odată cu creşterea bugetelor de promovare şi a competiţiei pe anumite nişe, costurile generate de campaniile Google Ads şi Facebook Ads au crescut şi ele – peste 40% de magazine online au observat creşteri în costul mediu per click (CPC) din aceste canale.

O altă strategie a magazinelor online în această periodă au fost campaniile de reduceri. 50% dintre retailerii online au mizat pe promoţii speciale. „Transportul gratuit şi rapid şi plata cu cardul au fost esenţiale în comunicarea din ultimele 3 luni pentru că au reprezentat o necesitate pentru clienţii magazinelor online. A fost, însă, şi mai important ca magazinele online să comunice astfel de beneficii cât mai eficient, pe cât mai multe canale online pentru a fi primii în percepţia clienţilor. Astfel că au avut de câştigat business-urile care au comunicat integrat, atât prin campanii Google şi Facebook Ads, cât şi prin email marketing, affiliate marketing, platforme de marketing automation, LinkedIn şi chiar platforme mai noi precum TikTok”, adaugă Anca Toma.

25% dintre magazinele online participante la studiul MTH Digital spun că au ales să adauge în portofoliu produse căutate în această perioadă (măşti, dezinfectante, combinezoane ş.a.m.d.), iar 31.25% au mizat pe produse noi din categoriile de produse deja comercializate pentru a menţine interesul clienţilor la un nivel ridicat. 

MTH Digital este o agenţie de digital marketing care funcţionează ca un departament de marketing online externalizat pentru magazine online şi care urmăreşte creşterea vânzărilor online ale acestora prin integrarea serviciilor de performance marketing (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Youtube Ads, affiliate marketing, marketing automation, email marketing, Pinterest Ads) cu serviciile de creaţie (copywriting, redactare de conţinut, grafică, animaţii şi editare video). MTH Digital a fost fondată în 2017 şi din echipa sa fac acum parte 14 specialişti în digital marketing care lucrează în parteneriat cu cei peste 50 de clienţi ai agenţiei, majoritatea magazine online.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
online,
magazine,
sondaj

ALEPH STORY: Cîţu se bate pe 29 miliarde de euro. PNRR 4.0 se negociază acum. O discuţie cu Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct ZF şi Ioana Răduca, head of content Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.