Un pariu în continuare sigur

Autor: Andra Stroe Postat la 19 august 2020 3037 afişări

Pentru Emanuel Poştoacă, fondatorul dezvoltatorului imobiliar Nordis Group, criza care se întrevede la orizont pe fondul răspândirii pandemiei de covid-19 nu reprezintă o piedică.

După ce şi-a pornit propria afacere chiar în 2008, şi nu în orice domeniu, ci în imobiliare, o industrie adânc afectată de ultima recesiune economică, antreprenorul mizează acum pe un nou concept, prin care speră să îşi crească cu peste o treime cifra de afaceri de peste 27 de milioane de euro înregistrată anul trecut. Pe ce îşi bazează aşteptările ?

Emanuel Poştoacă are 42 de ani şi şi-a început cariera în 2002, ca agent imobiliar. Absolvent de studii economice în Bucureşti, cu un masterat în economia proprietăţilor imobiliare, a decis în urmă cu 12 ani să îşi înfiinţeze propria agenţie imobiliară, Nordis.

„În 2008 am renunţat la statutul de angajat şi am devenit antreprenor. Având experienţa anterioară în domeniul imobiliar, schimbarea prin care am trecut, de la angajat la antreprenor, nu a fost foarte mare. Lucrând ca agent imobiliar, îmi gestionam singur activitatea de vânzare, şi aici mă refer la program, dar şi la salariu. Nu aveam un salariu fix, toată activitatea fiind pe bază de comision. Îmi stabileam întâlnirile şi programul şi în fiecare lună reuşeam să îmi depăşesc obiectivele de vânzări propuse”, povesteşte Poştoacă. Spune, însă, că după ce a pornit la drum pe cont propriu a devenit mult mai responsabil şi mult mai atent în fiecare decizie pe care o lua. „Am evoluat enorm de atunci, m-am dezvoltat pe toate planurile şi mi-am dat seama că am făcut cea mai bună alegere urmând acest drum.”

Primul proiect dezvoltat integral de Emanuel Poştoacă – un bloc cu zece apartamente – a fost dezvoltat în zona Crângaşi din Capitală trei ani mai târziu, iar ulterior businessul şi-a extins activitatea în zona de nord a Capitalei. „De-a lungul acestor ani, nu ne-am confruntat cu provocări majore, în afară de cele inerente oricărei afaceri. Datorită faptului că am adunat în jurul meu o echipă de specialişti şi profesionişti în toate domeniile, niciodată nu am întâmpinat obstacole majore. În timp, am trecut totuşi prin anumite schimbări, tendinţe, dar întotdeauna le-am depăşit şi am continuat să ne dezvoltăm.”

În prezent, Nordis Group este format din şase firme: Nordis Hotels, Nordis Development, Nordis Construct, Nordis Real Estate, Nordis Architecture şi Nordis Property Management, şi funcţionează cu o echipă de peste 300 angajaţi, implicaţi în toate diviziile şi proiectele grupului.

Anul trecut, businessul a înregistrat venituri de 27,3 milioane de euro, peste 80% din cifra de afaceri a întregului grup fiind acoperită de activitatea diviziei Nordis Development, prin care compania a început dezvoltarea unui nou concept în zone turistice importante din ţară, primele alese fiind staţiunile Mamaia şi Sinaia. Conceptul nou-introdus în piaţa locală oferă investitorilor posibilitatea de a cumpăra o cameră de hotel, pe care să o închirieze apoi dezvoltatorului, care la rândul său o va subînchiria turiştilor în regim hotelier. 

Astfel, proprietarul va primi, lunar, o chirie fixă, chiar şi în perioadele fără flux de clienţi, fără să fie nevoie să se ocupe de sarcinile conexe, cum ar fi întreţinerea spaţiului achiziţionat sau închirierea către turişti. „Investitorii care aleg să profite de acest concept inovator pentru piaţa din România au însă un randament garantat. Proprietatea creşte în valoare în decursul anilor, iar randamentul garantat este de 7% pe an, calculat la suma investită de fiecare proprietar, distribuită în 12 tranşe lunare. Mai mult, proprietarul beneficiază şi de o vacanţă de şapte zile pe an.” 

Primul proiect dezvoltat sub noul concept este ansamblul hotelier şi rezidenţial de 5 stele Nordis Mamaia, care va fi, cel mai probabil, finalizat în vara anului următor. Cel de-al doilea proiect, Nordis Sinaia, este în curs de autorizare, construcţia urmând să înceapă în această toamnă. Pentru Nordis Mamaia au fost alocate până în prezent investiţii de 90 de milioane de euro, care nu se opresc aici.

Potrivit lui Poştoacă, ansamblul de pe litoral este compus din patru clădiri cu 11 etaje, având un număr de 730 camere de hotel şi 330 de apartamente rezidenţiale, iar printre facilităţi se numără: 10.000 de metri pătraţi de plajă proprie (prima plajă smart din România) cu peste 1.000 de şezlonguri, cel mai mare spa de pe litoralul românesc, cu o suprafaţă de 3.200 de metri pătraţi, curte interioară cu terase şi parc de peste 1.700 mp, nouă cafenele şi restaurante, dintre care trei vor fi deschise chiar pe plajă, galerie comercială cu magazine premium, cinematograf VIP, 6 săli de conferinţă, locuri de joacă pentru copii şi un business lounge. Profilul-ţintă al clienţilor proiectului Nordis Mamaia este reprezentat de „persoanele care îşi doresc un nou stil de viaţă, confort şi linişte”. Investitorii de până acum sunt majoritar bărbaţi, cu vârsta cuprinsă între 30 şi 45 de ani, cu finanţări în proporţie de 90% din surse proprii, 45% dintre aceştia plătind integral în avans, iar 45%, în tranşe, foarte puţini fiind cei care au plătit doar un avans.

„Exclusivitatea ansamblului, locaţia excelentă şi apropierea de propria plajă sunt elementele principale ale proiectului. De aceea, o trăsătură comună a clienţilor noştri este reprezentată de faptul că toţi se axează pe experienţă. Ce înseamnă asta? Un client care preferă un ansamblu de lux nu îşi va dori doar un simplu apartament, ci o întreagă gamă de servicii.” În prezent, preţul pentru o cameră de hotel în cadrul Nordis Mamaia porneşte de la 71.500 euro, iar pentru o cameră în zona rezidenţială, de la 71.000 euro. „Preconizăm finalizarea proiectului Nordis Mamaia în august 2021 şi sunt ferm convins că preţurile după lansarea conceptului se vor mări considerabil. Am siguranţa că ansamblul va fi unul de referinţă la nivel naţional, atât prin multitudinea facilităţilor pe care le punem la dispoziţie, cât şi prin inovaţia şi rafinamentul pe care le vom oferi clienţilor noştri.”

VÂNZĂRI RECORD, ÎN CIUDA PANDEMIEI

În ciuda scăderilor înregistrate în piaţă pe fondul răspândirii pandemiei, Poştoacă spune că în cazul Nordis Group lucrurile stau diferit şi estimează o creştere importantă, de minimum 35%, a cifrei de afaceri pentru 2020. „Din fericire noi ne situăm la polul opus în această perioadă, în sensul că anul acesta, având în vedere situaţia globală cu care încă ne confruntăm, am reuşit să avem vânzări record comparativ cu anii trecuţi. Astfel, în perioada pandemiei, proiectul Nordis Mamaia a reuşit să înregistreze o creştere de 50% a vânzărilor comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

În această perioadă am observat o tendinţă crescută a oamenilor de a investi în produse cu venit pasiv, aşa cum sunt camere de hotel la Nordis Mamaia sau apartamente rezidenţiale care pot fi ulterior închiriate, revândute pentru profit sau utilizate. Am observat faptul că majoritatea caută investiţii sigure care să ofere un avantaj financiar de durată. De exemplu, în luna iulie, într-o singură săptămână am avut o vânzare record pentru proiectul Nordis Mamaia în valoare de peste 5 milioane de euro. Acest lucru mă motivează în a continua planurile de dezvoltare pentru Nordis Group, sunt optimist şi mă bucur de încrederea pe care clienţii o acordă proiectelor noastre.”

În ceea ce priveşte agenţia imobiliară, antreprenorul spune că în momentul de faţă compania are pe masă numeroase tranzacţii cu imobile precum case sau vile, în Bucureşti şi în proximitate. „Acum, majoritatea clienţilor caută case care sa deţină grădini mari, terase şi spaţii de joacă pentru copii. Preferinţele clienţilor s-au modificat într-o oarecare măsură în contextul acestei pandemii. Toţi am devenit mai precauţi, încercăm să luăm cele mai bune decizii, ne gândim mai mult la viitor şi încercăm să facem investiţii cât mai sigure.”

De altfel, pentru că şi-a început activitatea în 2008, criza provocată de pandemie nu este prima pe care compania o traversează. „În 2008 am avut de a face cu o criză financiară care a dus către o criză economică. Astăzi, ne confruntăm cu o criză medicală şi nu una financiară. Aceasta este diferenţa majoră pe care trebuie să o înţelegem. Potrivit rapoartelor Băncii Naţionale a României, depozitele bancare ale persoanelor fizice şi juridice sunt destul de mari, fapt ce nu s-a întâmplat şi în 2008. Am realizat foarte uşor acest lucru observând vânzările în proiectele noastre, Mamaia şi Sinaia, care sunt excelente, dar şi activitatea agenţiei noastre imobiliare. De aceea, investiţiile pe care le propunem în Nordis Mamaia sunt privite foarte bine de cumpărători pentru că au un potenţial foarte bun de creştere în următoarea perioadă şi mai ales după lansare.”

Litoralul românesc, pe val

În opinia antreprenorului, în următorii ani vor apărea numeroase proiecte noi şi inovatoare pe litoralul românesc, după ce, în 2019, a atras un număr de 1,2 milioane de turişti. „Anul viitor sunt sigur că acest număr va creşte considerabil, deoarece, conform specialiştilor, turismul intern va creşte cu 30% în următorii ani. De aceea, sunt optimist cu privire la proiectele Nordis. În primul nostru an de activitate, preconizez că peste 80% dintre turişti vor fi români.”

Motivat de succesul pe care l-a înregistrat până acum în proiectul Nordis Mamaia, dar şi ca urmare a cererii de servicii hoteliere de calitate, antreprenorul are în plan replicarea aceluiaşi concept hotelier şi rezidenţial de 5 stele şi în alte zone turistice importante din ţară precum Poiana Braşov sau Bucureşti, iar mai apoi chiar şi în afara graniţelor. „Cu siguranţă că pe viitor ne gândim să intrăm şi pe alte pieţe. Toate proiectele noastre oferă standarde la nivel internaţional, concepte inedite şi idei inovatoare. De aceea, sunt sigur că la un moment dat ne vom dezvolta şi în afara ţării, însă, momentan, ne propunem să devenim lideri în domeniul imobiliar naţional. Ca opţiune personală aş fi încântat de un proiect în Thassos, Grecia, o destinaţie favorită a multor români.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.