Un IMM din România poate economisi anual până la 100.000 de euro, prin digitalizarea serviciilor de marketing şi vânzări

Autor: Roxana Rosu Postat la 15 septembrie 2020 34 afişări

Un IMM din România poate economisi anual până la 100.000 de euro, prin digitalizarea serviciilor de marketing şi vânzări

Companiile româneşti sunt automatizate în proporţie de 20%, mult sub media europeană, iar un astfel de business poate economisi annual până la 100.000 euro prin digitalizarea serviciilor de marketing şi vânzări.

Integrarea soluţiilor de tip CRM şi de automatizare a vânzărilor şi activităţii de marketing presupun o investiţie iniţială de 2.000 de euro şi una lunară sub 1.000 de euro. Prin automatizare, scade cu până la 80% timpul alocat sarcinilor repetitive, iar personalul alocat acestora va putea desfăşura alte activităţi, mai creative.

Potrivit unei analize a Băncii Europene pentru Investiţii, România ocupă un loc la coada clasamentului digitalizării, pe mai multe segmente de piaţă. Cea mai mare diferenţă faţă de media europeană, dar şi de cea americană, se înregistrează pe segmentul producţiei, unde există o diferenţă de aproximativ 20 de procente, ceea ce presupune o automatizare minimală.  

„Există percepţia greşită că automatizarea o să amplifice valul de concedieri. Experienţa însă ne-a arătat că lucrurile nu stau aşa, ci dimpotrivă. Transformarea digitală şi automatizarea au potenţial real de a salva locuri de muncă în aproape orice industrie. Ştim cel puţin un caz concret din industria farmaceutică, în care, datorită noilor soluţii implementate, managementul a decis păstrarea şi recalificarea întregii echipe de vânzări, de la agenţi de teren la operatori desk sales, totul gestionat integral de un ecosistem digital. Trei luni mai târziu s-a dovedit o mutare câştigătoare şi 27 de joburi au fost salvate”, declară Adrian Alexandrescu, Senior Partner MediaPost Martech.

Compania are în portofoliu un program de automatizare pentru IMM=uri, denumit Quickstart, pentru ca licenţele pornesc de la 100 de euro. ”O implementare cu succes presupune aproximativ 1.000 euro lunar pentru licenţe şi servicii de implementare şi întreţinere, iar bugetul ideal este de 10.000 euro. Primele rezultate sunt vizibile după doar două săptămâni, dar o implementare completă şi complexă durează circa şase luni.”.

Grupul Mediapost a avut o cifră de afaceri de peste 121 de milioane de lei în 2019, cu o creştere de 16 milioane faţă de 2018.

MediaPost Martech este parte a grupului Mediapost ce include şi compania Interactions precum şi alte companii de comunicare şi marketing direct şi este activă de peste 20 ani pe piaţa românească.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
marketing,
vanzari,
servicii,
imm

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.