Toate cele mai valoroase 20 de branduri din lume în 2020 sunt prezente în România

Autor: Cristina Roşca Postat la 08 august 2021 564 afişări

Cele mai bine cotate 20 de branduri din lume în 2020 sunt evaluate împreună la 1.575 de miliarde de dolari, valorile pornind de la 22 mld. dolari şi urcând la peste 320 mld. dolari în cazul liderului, conform unui clasament al companiei de consultanţă Interbrand. Toate aceste mărci sunt prezente într-o formă sau alta în România.

Toate cele mai valoroase 20 de branduri din lume în 2020 sunt prezente în România

♦ Mai bine de jumătate dintre mărci provin din industria de tehnologie, iar patru sunt branduri auto.

Cele mai bine cotate 20 de branduri din lume în 2020 sunt evaluate împreună la 1.575 de miliarde de dolari, valorile pornind de la 22 mld. dolari şi urcând la peste 320 mld. dolari în cazul liderului, conform unui clasament al companiei de consultanţă Interbrand. Toate aceste mărci sunt prezente într-o formă sau alta în România. Spre exemplu, liderul, Apple, este prezent local prin parteneri, produsele gigantului american, fie că e vorba de telefoane mobile sau de laptopuri ori table, fiind disponibile la vânzare în magazine mono sau multibrand. Amazon, al doilea cel mai valoros brand din lume, este în România prin intermediul centrelor de servicii, nu cu operaţiunile principale de comerţ online. Podiumul este completat de o altă companie tech – Microsoft.

De altfel, mai bine de jumătate dintre mărcile din clasament provin din industria de tehnologie – fie că e vorba de producători, retaileri sau reţele sociale. Al doilea cel mai important domeniu după numărul de branduri din top este auto, cu patru nume – Toyota, Mercedes, BMW şi Honda.

Este interesant de observat că în rest, toate domeniile au dat un singur nume precum Coca-Cola (FMCG), McDonald’s (restaurante), modă (Nike), entertainment (Disney) sau lux (Louis Vuitton). Evoluţia valorii brandurilor în 2020 este foarte diferită. În timp ce evaluarea Amazon, cel mai mare retailer online din lume, arată că brandul valorează 291 mld. dolari, plus 60%, toate mărcile din auto pierd din forţă. Explicaţia e simplă aici, comerţul online a crescut puternic în ultimul an şi jumătate, când libertatea de mişcare a fost limitată, iar timpul petrecut în casă a crescut considerabil. Tocmai această situaţie poate explica şi evoluţia brandurilor din auto spre exemplu. Din 20 de branduri, doar şase sunt pe plus, iar 14 pe minus. În 2021 însă, situaţia ar putea arăta diferit. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
branduri,
prezenta,
romania,
clasament

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.