Studiu: Vânzările micilor producători locali, în creştere: ponderea românilor din oraşe care au cumpărat alimente de la producători locali aproape s-a dublat în pandemie

Autor: Alexandra Matei Postat la 18 august 2020 66 afişări

Mulţi locuitori din mediul urban şi-au schimbat comportamentul alimentar în perioada de pandemie şi aleg să achizi­ţio­neze alimente şi de la producătorii locali, nu doar din supermarketuri, deoarece con­si­deră că sunt mai sănătoase, arată un stu­diu realizat de agenţia de cercetare de piaţă IZI Data.

Studiu: Vânzările micilor producători locali, în creştere: ponderea românilor din oraşe care au cumpărat alimente de la producători locali aproape s-a dublat în pandemie

Mulţi locuitori din mediul urban şi-au schimbat comportamentul alimentar în perioada de pandemie şi aleg să achizi­ţio­neze alimente şi de la producătorii locali, nu doar din supermarketuri, deoarece con­si­deră că sunt mai sănătoase, arată un stu­diu realizat de agenţia de cercetare de piaţă IZI Data. 

Românii şi-au modificat pre­ferin­ţele alimentare în perioada de pan­de­mie, majoritatea îndreptându-şi atenţia către produsele locale, potrivit cercetării care s-a bazat pe trei sondaje, realizate de Silvia Luican, fondatoarea agenţiei IZI Data. Studiul arată că 35% dintre românii din mediul urban cumpără mai des de la pro­du­cători români, iar 26% declară că mă­nâncă mai sănătos. Cercetarea realizată de IZI Data a analizat cifrele de vânzări ale Nord Natural, Roade şi Merinde, Nod Verde şi Cumsecade, patru food huburi ce susţin producătorii locali, iar datele arată că vânzările s-au triplat.

În general, dintre clienţii care aleg produsele hub-urilor locale, 68% doresc să ajute oameni care fac o treabă bună, iar 57% consideră că aceste produse sunt su­pe­rioare celor de la supermarket. Cei mai mulţi clienţi sunt femei, iar mai mult de ju­mă­tate dintre cei ce achizi­ţionează online pro­duse locale au copii.

Primul studiu a fost realizat în luna mai, în rândul clienţilor huburilor alimentare Roade şi Merinde, Nord Natural şi Helyénvaló, al doilea a fost realizat tot în luna mai, pe o populaţie generală, reprezentativ urbană şi al treilea a fost realizat în februarie, pe o populaţie generală, reprezentativ urbană, toţi respondenţii având peste 18 ani.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
producator,
alimente,
pandemie,
romani,
vanzari

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.