STUDIU: Facebook îi poate face pe utilizatori să bea sau să-şi dorească un pahar cu alcool

Autor: Bogdan Enache Postat la 15 februarie 2015 0 afişări

Studiul ridică întrebări serioase referitor la consumul de alcool în rândul tinerilor sub vârsta legală, potrivit dailymail.co.uk.

În cadrul studiului realizat de Michigan State University, peste 400 de participanţi au fost întrebaţi în legătură cu sentimentele pe care le percep la cei din jur şi pe care le au la rândul lor privind mesajele despre alcool publicate pe Facebook.

"Am descoperit că oamenii care devin foarte interesaţi de un mesaj despre alcool, încât vor să facă ceva legat de acel mesaj, cum ar fi să apese butonul «like», să distribuie mesajul sau să comenteze, au mai mari şanse să se gândească şi să îşi dorească să consume alcool", a declarat Saleem Alhabash, care a condus cercetarea.

Studiul are o serie de implicaţii serioase, mai ales în ceea ce priveşte prezentarea consumului de alcool în rândul tinerilor sub 21 de ani (în Statele Unite ale Americii, consumul de alcool este interzis persoanelor sub 21 de ani), potrivit cercetătorului.

"Conţinutul digital despre alcool este prezent peste tot", a spus Alhabash. "Consumatorii sub vârsta legală vor vedea aceste anunţuri, se vor gândi că sunt rebeli şi interesanţi şi vor distribui mesajul respectiv. Interacţionează cu mesajul despre alcool şi se gândesc la consumul de alcool", a precizat cercetătorul.

Participanţilor la studiu li s-au arătat trei pagini de Facebook - una care conţinea un mesaj publicitar afişat alături de un conţinut care promova consumul de alcool, alta care conţinea un alt mesaj însoţit de un conţinut care promova o campanie socială împotriva consumului de alcool, iar alta - un mesaj care era însoţit de un conţinut neutru, cum ar fi un anunţ publicitar pentru o bancă.

Cercetătorii au descoperit că participanţii care erau interesaţi în a aprecia (like), a distribui sau a comenta la mesajele de promovare a consumului de alcool prezentau cea mai mare intenţie de a consuma alcool. Intenţia era şi mai mare când mesajul publicitar avea deja un mare număr de aprecieri şi comentarii de la alţi utilizatpri ai reţelei sociale.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că atunci când mesajul de pe Facebook era însoţit de un conţinut împotriva consumului de alcool, utilizatorul era mai predispus să ia în considerare consumul de alcool.

Cercetătorii au precizat că intenţia este considerată cel mai bun indiciu referitor la probabilitatea unei acţiuni.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FACEBOOK,
ALCOOL,
STUDIU

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/studiu-facebook-ii-poate-face-pe-utilizatori-sa-bea-sau-sa-si-doreasca-un-pahar-cu-alcool-13828643
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.