Studiu: Cine, ce, de când şi până când cumpără din online

Autor: Andreea Tobias Postat la 09 decembrie 2020 74 afişări

20% dintre români au cumpărat pentru prima dată din online în pandemie. În rândul novicilor se află acei români pe care pandemia i-a vulnerabilizat fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii şi părinţii cu copii sub doi ani.

Studiu: Cine, ce, de când şi până când cumpără din online

Printre transformările majore accelerate de pandemia Covid-19 se numără adopţia de digital, tehnologia devenind, în aceste 8 luni de pandemie, una dintre principalele pârghii prin care am reuşit să menţinem lucrurile în mişcare şi să nu rămânem complet blocaţi.

Nielsen Consumer Insights România a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni.

Conform studiului, 20% dintre românii intervievaţi au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie.

„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se află mai ales acei români pe care C-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătăţii. Alături de ei, în rândul novicilor în online se află părinţii cu copii sub doi ani. Recomandăm atenţie sporită faţă de aceşti nou-veniţi pentru că, dacă nu se vor simţi repede comfortabil şi în siguranţă în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen România.

85% dintre cumpărătorii experimentaţi ai online-ului au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puţin încă o categorie nouă.

„Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentaţi: cu cât plajă de interacţiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare şi mai multe beneficii în acest mediu”, adaugă Vasi Dragomir.

O altă informaţie interesantă este legată de misiunile de cumpărare şi intersecţiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coşul virtual. Moda şi electronicele împărtăşesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinţei şi cele pentru copii.

„Concret, care au fost vectorii strict legaţi de pandemie care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate şi despre care nu putem spune că sunt suficienţi pentru a susţine adopţia în online şi în viitor. Aceşti catalizatori „de nevoi” sunt datoraţi restricţiilor de viaţă, de muncă şi de cumpărături. Măsurile de siguranţă împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate şi accesul limitat în magazinele fizice (28%).Însă, aceste circumstanţe se vor schimba, iar producătorii şi retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online”, arată studiul.

Potrivit cercetării, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta şi menţine magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci şi de produse este un diferenţiatior de termen lung pentru e-commerce şi un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanţii la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare, iar pentru 51% contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii şi retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiţii restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea şi menţinerea cumpărăturilor online şi dincolo de pandemia Covid-19.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
studiu,
online,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.