Segmentul home & deco este unul dintre câştigătorii pandemiei. Produsele fabricate local, în topul peferinţelor

Autor: Andra Stroe Postat la 16 octombrie 2020 103 afişări

Segmentul home & deco este unul dintre câştigătorii pandemiei. Produsele fabricate local, în topul peferinţelor

Starea de urgenţă şi perioada de izolare au schimbat drastic obiceiul de cumpărături al românilor. Potrivit unui studiu Mobexpert, odată cu închiderea magazinelor fizice, aceştia au făcut cumpărături online mai mult ca niciodată, iar în ceea ce priveşte segmentul home & deco, s-au orientat către produsele fabricate în România. În urma unei campanii de reduceri dedicate mobilierului produs în ţară, compania a înregistrat o creştere cu 600% în vânzările online ale colecţiei de mobilier fabricat în România, comparativ cu 2019.

Studiul arată cum interesul românilor pentru amenajarea locuinţei s-a reflectat în căutările lor pe Google, dar şi cum aceste căutări au afectat vânzările propriu-zise de mobilier. De asemenea, priorităţile lor în materie de amenajare s-au schimbat comparativ cu anii precedenţi. Nevoiţi să petreacă mai mult în casă, aceştia au fost preocupaţi să-şi amenajeze un loc în care să se bucure de aer liber în deplină siguranţă, precum şi un spaţiu de lucru funcţional.

Astfel, au crescut căutările pentru amenajarea terasei cu 53% faţă de aceeaşi perioadă în 2019, în timp ce interesul românilor pentru amenajarea balconului a crescut cu 51%.

Nici restul camerelor nu au fost trecute cu vederea. Românii au demonstrat un interes sporit pentru amenajarea bucătăriei (31%). La fel, au fost preocupaţi şi de amenajarea băii (22%), iar căutările pentru amenajarea dormitorului au crescut cu 21%.

În timpul izolării, numărul de vizitatori pe mobexpert.ro a crescut cu 55% comparativ cu anul trecut, creştere datorată atât numărului de utilizatori noi (+75%), cât şi al celor care au mai vizitat anterior magazinul online (+44%).

Creşterea traficului a generat şi rezultate concrete. În perioada stării de urgenţă (martie-mai), vânzările online practic s-au dublat, comparativ cu aceeaşi perioadă în 2019. Cifrele au continuat să crească atât după ieşirea din izolare, cât şi după redeschiderea magazinelor fizice. În mai-august 2020, vânzările efectuate în mediul online a crescut cu 142%. Mai mult decât atât, în lunile martie - mai, românii au cheltuit în medie cu aproape 12% mai mult.

Împinşi de necesitatea de a lucra de acasă, românii au simţit nevoia amenajării unui spaţiu de lucru care să le stimuleze productivitatea. Astfel, vânzările de piese de mobilier pentru amenajarea biroului au crescut cu 250%.

Şi produsele destinate amenajării terasei şi grădinii au fost în topul preferinţelor, înregistrând o creştere de 125%. 

Proiectele de amenajare a dormitorului s-au tradus în vânzări sporite de paturi, cu 98% mai mult comparativ cu anul trecut, iar cele de saltele au crescut de 3,5 ori. Şi vânzările de dulapuri şi comode au crescut semnificativ, depăşind valori duble faţă de cele din aceeaşi perioadă în 2019.

Redeschiderea showroom-urilor nu a influenţat negativ numărul celor care vizitează online mobexpert.ro, acesta fiind în continuă creştere – cu 50% mai mulţi vizitatori decât în aceeaşi perioadă în 2019.

În prezent, magazinul online este responsabil pentru 30% din cifra de afaceri a companiei, un rezultat important pentru o industrie în care prezenţa fizică în magazine este adeseori văzută drept o necesitate.

„O parte din clienţi vor reveni în magazine, însă cei care s-au obişnuit cu achiziţiile online vor rămâne acolo, cu atât mai mult în cazul în care experienţa a fost bună. În plus, ne aşteptăm să se folosească mai des şi funcţii precum cea de Augmented Reality pentru a vedea produsul direct acasă, înainte de a-l cumpăra, ceea ce elimină nevoia unei vizite în showroom. Cu siguranţă încă se vor face multe cumpărături offline, însă, ca producători şi distribuitori, trebuie să ne preocupe de acum încolo automatizarea şi digitalizarea offline-ului astfel încât experienţa viitorilor şi actualilor clienţi să fie cât mai utilă, plăcută şi rapidă. Ceea ce este valabil pentru orice business” a declarat Adelina Badea, CEO Mobexpert, într-un comunicat.

În industria mobilei, încă există diferenţe mari online şi offline. Numărul românilor care aleg să-şi cumpere mobilier online creşte constant, însă, mulţi încă preferă să vadă cele mai substanţiale piese şi în showroom-uri.

În magazin, cumpărătorii sunt dispuşi să cheltuie în medie cu 500-700 de lei mai mult. Cu toate acestea, în perioada de după izolare (mai - august), atât în mediul online cât şi offline, românii au scos din buzunar cu 20% mai mult decât în 2019 pentru piese de mobilier.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
romani,
mobilier

ALEPH STORY: România are din ce în ce mai multe businessuri. O discuţie cu Dana Ciriperu, redactor-şef adjunct ZF şi Ioana Răduca, head of content Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.