Românii cheltuie 170 de milioane de euro pe hrana şi îngrijirea animalelor de companie. Unu din doi români are câine sau pisică
Românii vor cheltui în acest an circa 750 de milioane de lei (170 mil. euro) pe hrana şi îngrijirea animalelor de companie, cifră care a crescut constant odată cu evoluţia numărului de pet-uri, fie căţei sau pisici.
Românii vor cheltui în acest an circa 750 de milioane de lei (170 mil. euro) pe hrana şi îngrijirea animalelor de companie, cifră care a crescut constant odată cu evoluţia numărului de pet-uri, fie căţei sau pisici.
În ultimii ani în România s-a dezvoltat „moda“ animalelor de companie după modelul vest-european, unde cele mai multe gospodării au un căţel, o pisică sau o pasăre. În România există 11,5 milioane de animale de companie, ceea ce înseamnă că una din două persoane are un pet, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Această piaţă are o evoluţie pozitivă în pofida faptului că românii au venituri limitate. Deşi în ultimii doi ani economia a fost afectată de criză iar veniturile disponibile pentru consum au continuat să scadă, piaţa de îngrijire şi mâncare pentru animale de companie nu a fost afectată. Creşterea a fost alimentată în principal de segmentul mâncării pentru câini şi pisici şi de segmentul produselor de îngrijire a animalelor de companie“, spun reprezentanţii Euromonitor.
Ei adaugă faptul că în România există o diferenţă semnificativă între zona rurală şi cea urbană, aceasta din urmă fiind cea care cheltuie cei mai mulţi bani pe astfel de produse. La polul opus, în zona rurală animalele de companie, deşi înregistrate astfel, sunt ţinute de cele mai multe ori afară şi nu sunt hrănite cu mâncare specială.
„În zona rurală câinii şi pisicile nu sunt percepute ca animale de companie ci animale necesare în gospodărie pentru pază sau pentru alte activităţi. Mai mult, aceste animale sunt hrănite cu resturi alimentare“, explică reprezentanţii Euromonitor.
În acest context, cel mai mare potenţial de creştere pentru piaţa de profil vine din zona urbană unde proprietarii de animale încep să treacă de la mâncarea gătită la mâncare specială pentru câini, pisici sau alte animale. „Această modifiecare a comportamentului se datorează în parte campaniilor de advertising realizate de multinaţionale“.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.07.2013
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro