Retailerul Cora: Este limpede că războiul şi inflaţia vor genera o recalibrare a planului de investiţii şi de business în general. Retailerul alimentar Cora vrea să deschidă şapte magazine de proximitate în 2022 şi pariază în continuare pe online

Autor: Cristina Roşca Postat la 22 aprilie 2022 63 afişări

Reprezentanţii lanţului de magazine Cora spun că este încă devreme pentru a şti exact ce impact va avea conflictul ruso-ucrainean de la graniţă asupra mediului de business şi asupra investiţiilor. Totuşi, ei recunosc că efecte vor exista.

Retailerul Cora: Este limpede că războiul şi inflaţia vor genera o recalibrare a planului de investiţii şi de business în general. Retailerul alimentar Cora vrea să deschidă şapte magazine de proximitate în 2022 şi pariază în continuare pe online

♦ Compania are o reţea de zece hipermarketuri, trei magazine mici, de proximitate, sub brandul Cora Urban, şi o unitate online proprie.

Reprezentanţii lanţului de magazine Cora spun că este încă devreme pentru a şti exact ce impact va avea conflictul ruso-ucrainean de la graniţă asupra mediului de business şi asupra investiţiilor. Totuşi, ei recunosc că efecte vor exista.

„Este limpede că războiul şi inflaţia vor genera o recalibrare a planului de investiţii şi de business în general. Urmărim îndeaproape evoluţiile şi decidem în consecinţă. În pandemie am învăţat să fim atenţi la ce se întâmplă şi să reacţionăm rapid, în condiţiile unui context volatil, care din păcate se menţine.“

În ceea ce priveşte inflaţia, spun reprezentanţii retailerului alimentar, marea provocare este să găsească soluţii pentru a diminua impactul asupra preţului final pentru consumatori.

„Dacă ne referim la zona alimentară, focusul oamenilor va fi probabil (în contextul inflaţionist – n. red.) pe alimentele de bază, carne, mezeluri, dar şi pe brânzeturi şi lactate. Vor avea o pondere mărită produsele marcă proprie, al căror preţ rămâne inferior celorlalte produse.“

În general în astfel de situaţii, clienţii renunţă prima dată la cumpărăturile din sfera casă, grădină, electronice şi electro­casnice, spun reprezentanţii Cora.

În ceea ce priveşte mărcile private Cora, acestea reprezintă circa 9% din vânzări, un procent stabil în ultimii ani.

Lanţul de magazine Cora a încheiat anul 2020 cu afaceri de 1,6 mld. lei, cu 5,5% mai mici decât în 2019, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor publice. Declinul a survenit în pandemie, un an atipic pentru consum şi pentru retail. Totuşi, Cora este singurul dintre cei zece jucători din comerţul modern alimentar care şi-a redus încasările în 2020 faţă de anul de dinaintea pandemiei. Datele finan­ciare pe anul trecut nu sunt încă publice.

„Am reuşit în ultimii doi ani să facem faţă unor provocări multiple şi să asigurăm volumele de produse la raft. Şi astăzi asigurarea aprovizionării optime este o prioritate şi în acest moment nu sunt discontinuităţi.“

Aura Rădulescu, directorul general al Cora, afirma acum circa două luni, chiar înainte de izbucnirea războiului ruso-ucrainean, că 2022 va continua să fie un an complex, după modelul ultimilor doi, influenţat de multipli factori de stres: evoluţia pandemiei, inflaţia, costurile tot mai mari ale energiei.

„Setările Cora pentru acest an sunt creşterea online-ului şi dezvoltarea celui mai nou concept, Cora Urban, în paralel cu explorarea unor soluţii noi care să îmbogăţească experienţa de shopping a clienţilor, indiferent de canalul ales.“

Despre 2021, ea spunea că a fost un an provocator, în care contextul a continuat să se schimbe dramatic peste noapte, testând la maximum capacitatea companiilor de a se adapta.

„A fost un an în care am făcut totul pentru a menţine magazinele deschise pentru toţi clienţii, indiferent de cât de mari au fost provocările de ordin sanitar şi logistic. Deşi plin de emoţii şi de restricţii, 2021 a fost anul în care ne-am obişnuit să trăim în noul context, iar lumea s-a simţit în siguranţă la cumpărături.“

În pofida contextului dificil din punct de vedere economic şi geopolitic, repre­zentanţii companiei spun că vor merge mai departe cu investiţiile, pariind în principal pe online şi pe proximitate.

„Continuăm dezvoltarea formatului Cora Urban. Primele 3 magazine au re­zultate bune şi vom deschide alte şapte uni­tăţi în oraş (Bucureşti – n. red.) anul acesta. Şi dezvoltarea canalului de e-commerce  va continua. Recent, am relansat site-ul propriu, în urma unei investiţii de circa o jumătate de milion de euro.“

Compania a investit în logistica aferentă şi a dezvoltat echipele comenzilor online, pentru a acoperi în condiţii optime volumul crescut de clienţi pe acest segment. Reprezentanţii Cora nu spun însă cu cât contribuie acest canal la vânzări.

„Când vine vorba de shopping în online, în coşul de cumpărături predomină produsele proaspete, de băcănie şi dulciurile, dar şi detergenţii şi băuturile.

E-commerce rămâne unul dintre  pilonii strategici ai businessului Cora. Căutăm să capitalizăm avantajul dobândit în ultimii doi ani şi mizăm pe menţinerea ritmului de creştere a online-ului, estimând un plus 45% faţă de 2021.“

Acest canal va continua să crească şi în 2022, însă probabil nu la fel de accelerat ca până acum, adaugă oficialii lanţului de magazine.

Retailerul Cora a fost unul dintre primii jucători din comerţul alimentar care a pariat pe online, într-o perioadă în care toată lumea vorbea de revoluţia ce va să vină în acest canal, însă la momentul respectiv vânzările efective tindeau spre zero. Astăzi, la nivel de întreg comerţ alimentar, online-ul are o cotă de piaţă de circa 1%, deci vânzări de 200-250 mil. euro.

Cora a intrat pe piaţa locală acum circa două decenii şi, multă vreme, a mizat pe hipermarketuri, magazine de suprafaţă mare, cu un portofoliu pe măsură. Acum circa un deceniu, compania anunţa planuri ambiţioase pe acest segment, însă comportamentul de consum s-a schimbat şi românii s-au orientat către magazine mici, de proximitate. Astfel, retailerul a blocat expansiunea, ba chiar a şi închis două hipermarketuri, având astăzi zece unităţi pe suprafaţă mare. Anul trecut, compania a reluat expansiunea în offline, după mai mulţi ani de pauză, însă pe segmentul mic, lansând conceptul de Cora Urban. În paralel, retailerul a dezvoltat şi magazinul online propriu.

„Investiţiile Cora pentru următorii ani merg către: digitalizarea programului de fidelitate, digitalizarea proceselor de business din magazine şi depozite (implementarea tehnologiilor din categoria Warehouse Management, către case de marcat de tip self checkout sau sisteme self-ccanning, către programe de data literacy, folosirea datelor în activităţile de zi cu zi), dezvoltarea platformei de e-commerce şi a aplicaţiei mobile, dar şi către implementarea de RPA (Robotic Process Automation) pentru a automatiza procese de lucru repetitive.“

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cora,
business,
investitii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.