RCS&RDS stagnează pe TV în Ungaria, dar creşte pe telefonie şi internet

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 22 august 2013 110 afişări

Compania românească RCS& RDS, controlată de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea, a pierdut în doi ani de zile aproape 10% din cota de­ţi­nută pe piaţa de servicii de televiziune fără fir (prin satelit şi prin transmisiune digitală terestră) din Ungaria, însă creşterile de pe piaţa de cablu TV i-au permis operatorului să rămână la o cotă totală de 23% din piaţa TV din ţara vecină, potrivit datelor publicate de Autoritatea naţională pentru media şi infocomunicaţii din Budapesta (NMIA).

RCS&RDS stagnează pe TV în Ungaria, dar creşte pe telefonie şi internet

Compania românească RCS& RDS, controlată de antreprenorul Zoltan Teszari din Oradea, a pierdut în doi ani de zile aproape 10% din cota de­ţi­nută pe piaţa de servicii de televiziune fără fir (prin satelit şi prin transmisiune digitală terestră) din Ungaria, însă creşterile de pe piaţa de cablu TV i-au permis operatorului să rămână la o cotă totală de 23% din piaţa TV din ţara vecină, potrivit datelor publicate de Autoritatea naţională pentru media şi infocomunicaţii din Budapesta (NMIA).

Spre deosebire de Autoritatea de reglementare în comunicaţii din România, care publică doar semestrial date despre evoluţia pieţei de comunicaţii fără a oferi informaţii despre cotele de piaţă ale operatorilor deşi deţine aceste date,  instituţia din Ungaria publică lunar rapoarte de piaţă care precizează şi cotele jucătorilor. Conform raportărilor NMIA, cota de piaţă a RCS&RDS pe piaţa de servicii de televiziune fără fir - prin satelit (DTH) şi prin transmisie digitală terestră (DTT) - a scăzut cu aproape 10% în doi ani, de la 43,3% în 2011 la 33,6% în iunie 2013.  Totuşi, nu este clar cât teren a pierdut RCS&RDS doar pe piaţa de televiziune prin satelit, în contextul în care NMIA nu oferă aceste date, ci calculează cotele de piaţă pentru serviciile de televiziune prin satelit fără fir, care includ şi serviciile digitale terestre, diluând astfel cotele companiilor care oferă doar DTH, aşa cum este RCS&RDS.

Pe piaţa de telefonie fixă compania românească şi-a majorat cota de piaţă de la 7,5% în 2011 la 9,2% la jumătatea anului curent, în timp ce pe piaţa de internet fix cota a crescut de la 12,2% la 13,8%.

Citiţi articolul integral pe zfcorporate.ro.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.08.2013.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
rcs&rds,
tv,
ungaria,
crestere,
internet,
telefonie
/actualitate/rcs-rds-stagneaza-pe-tv-in-ungaria-dar-creste-pe-telefonie-si-internet-11266238
11266238
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.