„Punctul forte al oricărui business este echipa” – Jaak Mikkel, CEO-ul Coca-Cola România

Autor: Georgiana Călin Postat la 28 aprilie 2017 43 afişări

Despre rezultatele companiei pe care o conduce estonianul Jaak Mikkel nu vorbeşte fără să implice şi echipa - „punctul forte al oricărui business” - care, în opinia sa, trebuie să se afle în vederea oricărui manager general.

„Punctul forte al oricărui business este echipa” – Jaak Mikkel, CEO-ul Coca-Cola România

Despre colegii din România spune că sunt foarte perseverenţi în reuşită, foarte ambiţioşi, dar şi foarte mândri de rezultatele create, pe care le-au sărbătorit de fiecare dată când au avut ocazia. „Este foarte important să sărbătoreşti succesul şi încercăm să facem asta cât mai spontan. Dacă organizezi petreceri, evenimente, euforia rezultului se evaporă. Am învăţat că cel mai mare impact asupra oamenilor îl are feedback-ul imediat”, spune acesta. Povesteşte apoi un episod de acest gen, când după o mică reuşită şi-a chemat în oraş echipa din Bucureşti, după program, iar spre surprinderea sa au venit toţi, chiar dacă îi anunţase cu oră înainte. De asemenea, spune că într-o zi şi-a chemat echipa managerială în aeroport fără să le spună unde vor pleca, ci doar că au o şedinţă importantă. Deşi toată lumea se aştepta la un eveniment oficial în Viena, Praga sau alte oraşe „de meetinguri”, Mikkel i-a dus în Suedia, unde au avut o şedinţă noaptea, pe feribot. „Încerc să aduc energie, încurajări şi să creez amintiri plăcute”, precizează acesta.  Întrebat dacă în cadrul CCHBC se recrutează şi oameni fără experienţă în industrie, CEO-ul a ţinut să precizeze că primele calităţi căutate în orice candidat sunt atitudinea şi potenţialul şi abia apoi experienţa în domeniu. „Ceea ce facem noi nu necesită fizică cuantică, oricine poate învăţa în timp, dar atitudinea, potenţialul, dorinţa de a învăţa sunt lucruri pe care nu le putem preda, aşa că la acestea ne uităm mai întâi”, precizează Mikkel. Cât despre cariera sa, estonianul spune că nu regretă nicio decizie definitorie pe care a luat-o în momente de răscruce, însă  în ceea ce ţine de strategiile de management sunt lucruri pe care ar fi trebuit să le facă mai bine. Una dintre lecţiile învăţate chiar în România este aprecierea competiţiei, fără a-i substima activitatea. Uneori, când ne aflăm într-o poziţie de conducere, putem deveni prea încrezători,  putem intra în iluzia că ceea e facem noi e mai bine decât ce fac ceilalţi, iar de aici subestimezi activităţile competiţiei, consideră acesta. „Aşadar, este foarte important pentru mine să iau în serios orice competitor, indiferent de mărimea sa, indiferent de faptul că e un start-up sau o multinaţională şi încerc să înţeleg în detaliu ce aduc ei în piaţă, cum aduc acel produs în piaţă, care este raţiunea din spate. Nu ne putem complace, iar asta e o lecţie pe care am învăţat-o anii trecuţi”, spune Mikkel.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.