Profit de două cifre pentru o companie specializată în mall-uri

Autor: Ioana Matei Postat la 09 mai 2013 53 afişări

Specialistul internaţional în centre comerciale Sonae Sierra a înregistrat un profit de 12.5 milioane de euro în primul trimestru al anului 2013, rezultat apropiat de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut (13 milioane de euro). Sonae Sierra administrează peste 70 de centre comerciale, cu o valoare de piaţă de peste 5.8 miliarde de euro. Acestea au o suprafaţă totală închiriabilă de 2.3 milioane de metri pătraţi care găzduiesc circa 8 500 de chiriaşi.

Profit de două cifre pentru o companie specializată în mall-uri

Venitul net direct a fost de 14.9 milioane de euro, în descreştere cu 17% faţă de primul trimestru al anului 2012. Valoarea EBITDA a fost de 28.8 milioane de euro, în scădere cu 1.5 milioane de euro faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012, reflectând scăderea rezultatelor operaţionale ale centrelor comerciale cauzată de impactul vânzării Munster Arkaden - în Germania – şi Pátio Brasil, Penha Shopping şi Tivoli Shopping - în Brazilia. Excluzând aceste vânzări, rezultatul operaţional a fost în aceeaşi linie cu cel raportat în primul trimestru al anului 2012.

În cadrul pieţelor europene pe care activează compania există un grad ridicat de incertitudine în ceea ce priveşte valoarea proprietăţilor. Acest lucru a fost declarat de către evaluatori în rapoarte succesive, întrucât incertitudinea la nivel macroeconomic determină un grad extrem de scăzut al tranzacţiilor, care sunt referinţa de calcul pentru evaluarea activelor.

Din cauza acestui fapt, având în vedere că este şi o practică uzuală în majoritatea pieţelor imobiliare, compania a decis de la începutul anului 2012 să facă evaluări bi-anuale ale activelor, în locul celor trimestriale.

În primul trimestru al acestui an, Sonae Sierra a continuat să crească pe pieţele emergente prin semnarea a opt noi contracte de furnizare de servicii.

După înaugurarea unui centru comercial în Brazilia, Sonae Sierra va deschide alte două centre comerciale - dintre care unul tot în Brazilia şi Hofgarten Solingen Shopping în Germania. Pentru acestea, compania a făcut o investiţie totală de aproximativ  287 milioane de euro care va adăuga o suprafaţă închiriabilă de peste 100.000 de metri pătraţi la portofoliul companiei.

Sonae Sierra, deţine 48 de centre comerciale şi este prezentă în 11 ţări: Portugalia, Spania, Italia, Germania, Grecia, România, Croaţia, Maroc, Algeria, Columbia şi Brazilia.  În 2012, Sonae Sierra a primit peste 426 de milioane de vizite în centrele comerciale pe care le administrează. În prezent, compania are şase proiecte în curs de dezvoltare, din care patru sunt pentru terţe companii, şi alte şapte noi proiecte în plan.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/profit-de-doua-cifre-pentru-o-companie-specializata-in-mall-uri-10868382
10868382
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Roşia Montană, o pierdere de aur! O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.