Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Autor: Ioana Matei Postat la 27 iulie 2020 16145 afişări

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

De atunci, investiţiile Iulius, dezvoltatorul imobiliar creat de antreprenorul ieşean Iulian Dascălu, au continuat, s-au diversificat, au crescut, au depăşit graniţele oraşului de origine, ajungând, cu proiectele deja dezvoltate şi cele ce urmează să fie lansate, la o valoare totală de peste 1 miliard de euro. Planurile dezvoltatorului ieşean nu se opresc însă aici şi urmează să culmineze cu o investiţie gigant – de data aceasta în Capitală – ce se anunţă a fi cel mai mare proiect imobiliar al României. 

Viziunea Iulius nu s-a schimbat în toţi aceşti ani de la inaugurarea primului mall, ci a fost mereu în consens cu reperele de dezvoltare internaţionale la care ne raportăm, realizând proiecte complexe de regenerare urbană, în adevăratul sens al cuvântului. Activitatea Iulius este definită prin construirea unor proiecte relevante pentru comunitate, în care oamenii să se regăsească, să îşi petreacă timpul, să evolueze profesional şi să-şi atingă potenţialul”, descriu reprezentanţii grupului Iulius reperele după care s-au ghidat în activitatea companiei.

Cunoscut drept unul dintre cele mai discrete personaje din businessul românesc, povestea de succes a lui Iulian Dascălu este scrisă de proiectele Iulius dezvoltate în cele două decenii de existenţă ale grupului. 

Istoria Iulius a început cu proiectul Iulius Mall Iaşi, care, la vremea deschiderii, în anul 2000, a fost primul mall din afara Bucureştiului şi al doilea din ţară. În prezent, compania este cel mai mare dezvoltator şi operator de proiecte mixte din România, cu un portofoliu operaţional care cuprinde peste 300.000 mp de spaţii de retail şi 146.200 mp de spaţii office clasa A.

De-a lungul timpului, grupul Iulius a revoluţionat piaţa autohtonă de real estate şi a implementat concepte în premieră în România: după Iulius Mall, a urmat primul ansamblu urbanistic multifuncţional, Palas Iaşi. Treptat, compania a transformat conceptul de centru comercial într-o reţea formată din patru shopping mall-uri regionale (în Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava), Palas Iaşi - primul proiect mixt din România, Iulius Town Timişoara - primul proiect mixt din vestul ţării.

În 2008, grupul Iulius a început expansiunea şi pe segmentul office, unde s-a extins la nivel naţional cu brandul United Business Center. În prezent, Iulius se află în topul naţional al companiilor care dezvoltă şi operează clădiri de birouri clasa A, cu un portofoliu care cuprinde 12 clădiri operaţionale (6 clădiri la Iaşi, 3 la Cluj-Napoca, 3 la Timişoara), cu o suprafaţă totală închiriabilă de peste 146.200 mp.

Oraşele din oraş, repere în real estate-ul românesc

Cu un trafic anual de peste 68 milioane de vizitatori, proiectele companiei sunt lidere de piaţă la nivel regional. „Palas Iaşi şi, mai recent, Iulius Town Timişoara au confirmat aşteptările noastre, în sensul că aceste mari dezvoltări au reconfigurat oraşele, au devenit noi poli urbani şi au oferit infrastructura necesară dezvoltării întregii regiuni, pentru că oamenii găsesc aici tot ceea ce au nevoie şi se identifică cu un stil de viaţă facil, modern şi actual”, spun reprezentanţii companiei. 

Ansamblul Palas este primul proiect mixed-use din România şi cea mai mare investiţie din regiune. Acesta este un proiect regional, fiind principala destinaţie de petrecere a timpului liber pentru locuitorii Iaşiului, ai judeţelor învecinate, dar şi al celor din Republica Moldova. În 2019, traficul înregistrat a fost de aproximativ 19 milioane de persoane.

„Palas Iaşi a urmărit revitalizarea socială, economică, urbanistică şi turistică a Iaşiului, precum şi reabilitarea centrului istoric, prin punerea în valoare a vestigiilor descoperite în urma lucrărilor de construcţie, dar şi a Palatului Culturii, clădirea simbol a Iaşului”, spun reprezentanţii companiei. Acolo se regăseşte şi cea mai frumoasă grădină cu caracter public din Iaşi, în urma unei investiţii în valoare de peste 2,5 milioane de euro. Conceput de peisagişti români şi italieni, întregul spaţiu verde de la Palas – de 50.000 mp – este de inspiraţie renascentistă, după modelul celebrelor grădini de la Versailles şi Schönbrunn.

Un alt proiect regional este Iulius Town din Timişoara – acesta se adresează Timişoarei, clienţilor din judeţele limitrofe şi celor din ţările din proximitate, Serbia şi Ungaria. Pe segmentul office, Iulius Town integrează trei clădiri de birouri clasa A operaţionale, cu o suprafaţă însumată la 50.000 mp. În prezent, aici îşi desfăşoară activitatea aproximativ 30 de companii, cu peste 5.000 de angajaţi. Potrivit reprezentanţilor grupului Iulius, Iulius Town a presupus investiţii semnificative în infrastructură, în valoare totală de 13 milioane de euro. Străzile din proximitatea proiectului au fost lărgite şi modernizate, un tunel auto cu două benzi pe sens, care traversează ansamblul, contribuie la fluidizarea traficului din zonă, iar toate aceste investiţii au fost donate municipalităţii.

Dincolo de rolul său funcţional, tunelul este o veritabilă galerie de artă murală de dimensiuni impresionante, datorită lucrărilor realizate de 30 dintre cei mai buni grafferi din lume. Acest proiect s-a desfăşurat pe o suprafaţă de 2.000 mp şi a beneficiat de participarea unor artişti din Venezuela, Peru, Brazilia, Mexic, Spania, Italia, Republica Moldova şi România. Tot la capitolul infrastructură, alţi 40,7 milioane de euro au fost investiţi în spaţii de parcare (într-o parcare supraetajată şi una subterană), numărul locurilor disponibile depăşind 4.000. La acestea se adaugă cele 800 de spaţii pentru parcarea bicicletelor din întregul ansamblu.

Spaţiul verde nu lipseşte nici de aici, iar parcul din Iulius Town a presupus o investiţie în valoare de 8,7 milioane de euro şi a fost realizat de o echipă de specialişti din Italia, Germania şi România.

Investiţiile de cursă lungă continuă

Planurile grupului Iulius nu se opresc însă aici, iar în prezent acesta are în dezvoltare, la nivel naţional, peste 117.000 mp de spaţii office clasa A, în Timişoara şi Iaşi (UBC 0 din Iulius Town Timişoara, Palas Campus Iaşi şi UBC 8 din Palas Iaşi), precum şi 6.000 mp de retail, reprezentând primul Family Market, un format de retail de mici dimensiuni, personalizat pe nevoile comunităţilor în expansiune. „Concentrarea noastră este pe realizarea acestor investiţii, care necesită alocarea unor resurse considerabile, atât financiare, cât şi logistice.”

UBC 0, de pildă, este un concept mixt pe verticală, al cărui proiect prevede ca la demisol şi parter să fie integrate magazine, restaurante şi cafenele tematice, care să faciliteze accesul imediat la servicii necesare zilnic. Etajul 1 va fi dedicat unui centru de conferinţe cu şapte săli, iar alte două etaje intermediare vor fi alocate unui hub medical, cu multiple specialităţi (3.000 mp). Totodată, UBC 0 va dispune de vestiare şi duşuri pentru cei care vin la birou cu mijloace alternative de transport.

Palas Campus Iaşi, a cărui investiţie va fi finalizată în 2022, va genera peste 1.700 de locuri de muncă în perioada construcţiei şi peste 5.000 după inaugurare. Totodată, în timpul lucrărilor, contribuţiile directe la bugetul statului vor fi de peste 1,3 milioane de euro prin taxe, autorizaţii, avize etc., iar valoarea impozitelor pe proprietate anuale în operare este estimată la peste 700.000 de euro. Campusul este conceput ca un proiect mixt integrat, iar pe lângă componenta office clasa A, va include spaţii de tip coworking în aer liber în premieră pentru regiune, un concept nou de food market, cu restaurante, cafenele şi terase, un hub medical, dar şi o zonă de servicii, care să faciliteze promovarea producătorilor locali.

Palas Campus implică şi investiţii majore în infrastructura rutieră din zonă, care vor contribui la creşterea conectivităţii şi accesibilităţii întregului areal, potrivit reprezentanţilor companiei. În această etapă, valoarea investiţiilor în lucrările de modernizare a traficului se ridică la peste 1,62 milioane de euro. Mai exact, detaliază ei, va fi realizată o nouă arteră de circulaţie, care va conecta două mari bulevarde centrale, iar alte cinci străzi adiacente vor fi lărgite şi modernizate. În total, se vor derula aproape 10.000 mp de lucrări de asfaltare şi vor exista 5.500 mp de trotuare. Totodată, va fi amenajată o parcare subterană cu două niveluri, o investiţie de 33,3 milioane de euro, care va completa capacitatea celei din ansamblul Palas cu încă 625 de spaţii şi va face ca, în centrul oraşului, comunitatea să beneficieze de 3.200 locuri de garare.

„Direcţia de dezvoltare a noilor proiecte ale companiei Iulius  urmăreşte susţinerea mobilităţii urbane, astfel că vor fi amenajate şi piste de ciclism cu o lungime de aproape 650 metri, dar şi circa 500 de spaţii pentru biciclete. Cu acelaşi scop va fi amenajată şi o staţie pentru mijloacele de transport în comun, conexiuni pietonale între centrul oraşului şi întregul areal, dar şi facilităţi pentru automobilele electrice”, explică oficialii companiei.

Componenta „verde” nu va lipsi nici din acest proiect şi va include o investiţie de peste 1,4 milioane de euro în noi spaţii verzi, care vor include alei pietonale, arbori şi plante variate, dar şi spaţii de recreere.

Un concept care va fi lansat în curând este Family Market, care, aşa cum îi spune şi numele, îşi propune să fie  un loc în care ai acces la toate serviciile necesare, aproape de casă, punând accent pe eficienţă, sustenabilitate şi valorificarea timpului. „Formatul de mici dimensiuni integrează atât un supermarket şi un mix personalizat de servicii, cât şi parcuri amenajate şi spaţii recreative”, explică reprezentanţii companiei. Primul astfel de spaţiu se va afla în comuna Miroslava, în apropiere de Iaşi şi va avea o suprafaţa închiriabilă de retail de aproximativ 6.200 mp.

„Pentru ca proiectul şi componentele integrate să răspundă cerinţelor particulare, s-a creat platforma www.family-market.ro, unde locuitorii pot trimite sugestiile lor de servicii pe care şi le doresc la doi paşi de casă. Coffee shop, farmacii, florării, saloane de înfrumuseţare, spălătorii, brutării, puncte de prezentare a micilor producători sunt o parte dintre activităţile care se vor regăsi în mijlocul comunităţii”, explică reprezentanţii companiei. Acestea vor fi completate cu facilităţi de recreere şi parc, devenind un pol de interacţiune socială – doar parcul se va întinde pe 4.200 mp.

Paşi spre cel mai mare pol de business al ţării

Toată experienţa de până acum a dezvoltatorului ieşean va fi înglobată însă într-un nou proiect – care se regăseşte deocamdată într-o propunere adresată autorităţilor şi care presupune un parteneriat alături de Camera de Comerţ şi Industrie a României. Situat în zona Romexpo, proiectul se vrea a fi o încununare a tuturor proiectelor dezvoltate de grupul Iulius, după cum spun chiar reprezentanţii companiei. „Este acel proiect emblematic care credem că va reprezenta România la nivel internaţional, din toate punctele de vedere, economic, social, turistic, al infrastructurii în organizarea evenimentelor, şi care vorbeşte despre valorile autohtone. Investiţia va fi, categoric, cea mai mare realizată până acum, estimată la 2,87 miliarde de euro şi este un proiect pentru România, nu doar pentru Capitală”, descriu proiectul reprezentanţii companiei.

Potrivit lor, prin acest demers se doreşte modernizarea centrului expoziţional şi includerea sa într-un spaţiu divers, cu funcţiuni culturale, office şi retail. Printre elementele atipice ale acestui proiect se numără  grădină generoasă, care se va constitui practic într-o prelungire a parcului Regele Mihai I.

„Este un proiect gândit de arhitecţii internaţionali astfel încât să schimbe configuraţia de incintă închisă pe care complexul expoziţional o are în prezent şi să o deschidă spre centrul oraşului, spre comunitate, mai ales prin noul parc, accesibil publicul larg 24 de ore din 24. Reprezintă o şansă de a adapta un proiect major la noul context, deschizându-l spre exterior şi lăsând loc peisajului urban să respire şi să primească în mijlocul său diferite comunităţi”, spun reprezentanţii companiei. 

Demararea proiectului depinde, în primul rând, de crearea cadrului legal şi administrativ necesar, aspecte independente de companie, cât şi de etapele aferente obţinerii tuturor avizelor şi autorizaţiilor care se impun, potrivit informaţiilor oficialilor companiei. „Proiectul se va dezvolta în etape şi propune reamenajarea pavilioanelor expoziţionale şi transformarea lor în singurul centru expoziţional din Europa care va fi complet integrat într-un proiect cu funcţiuni mixte, o destinaţie internaţională în sine. Vom dezvolta, în acelaşi timp, o grădină publică, o continuare, practic, a celui mai important parc al Bucureştiului, Regele Mihai I, precum şi componente artistice şi culturale, cum sunt primul muzeu de artă din România dedicat exclusiv sculptorului Constantin Brâncuşi şi o sală polivalentă, cel mai mare oceanariu din ţară şi un Muzeu al Istoriei Monetare”, descriu ei proiectul. 

De asemenea, dezvoltarea va pune  accent şi pe crearea de oportunităţi economice, acesta „urmează a fi  cel mai mare pol de business din ţară, care va genera peste 30.000 de locuri de muncă, dar va include şi elemente noi, cum sunt un spaţiu dedicat producătorilor şi comercianţilor autohtoni, un concept fresh market în premieră, şi Centrul Antreprenoriatului Românesc, cel mai mare spaţiu de coworking din România”.

Aspectele legate de sustenabilitate nu lipsesc nici din dezvoltarea acestui proiect, a cărui amprentă verde dată de parc este completată de implementarea celor mai înalte standarde de sustenabilitate, conceptele şi construcţiile respectând principiile „green buildings”.

Ţinând cont de anvergura proiectului, acesta va necesita şi ample investiţii de infrastructură, orientate spre asigurarea conectivităţii şi susţinerea mobilităţii urbane. „Vorbim despre o regândire a traficului din zonă, incluzând crearea de noi artere rutiere şi lărgirea unor benzi de circulaţie, dar şi piste de bicicletă şi facilităţi care contribuie la mobilitate urbană, precum şi cea mai mare parcare din ţară”, detaliază oficialii companiei. Potrivit lor, la finalul acestei dezvoltări, „Bucureştiul va avea un centru expoziţional, de cultură şi de business integrat, a cărui notorietate va depăşi cu siguranţă graniţele ţării şi îl va face mai atractiv pentru comunităţi multiple. Şi, aşa cum spuneam, va câştiga un spaţiu deschis publicului larg”.

Revoluţia ieşeană în imobiliare nu se opreşte în criză

În ceea ce priveşte contextul pandemic pe care îl traversăm, acesta nu influenţează în vreun fel modul în care se derulează toate proiectele de investiţii începute de Iulius anterior acestui context. „Am inaugurat recent lucările la Palas Campus, o investiţie de anvergură în regenerarea urbană şi dezvoltarea Iaşiului, de peste 120 de milioane de euro. De asemenea, lucrările de edificare a UBC 0 din Iulius Town Timişoara, cea mai înaltă clădire din România, de 52.000 mp închiriabili, 155 metri înălţime şi 27 de etaje, s-au desfăşurat fără întrerupere, la fel şi la clădirea în construcţie din cadrul Palas Iaşi. Totodată, sunt în plin demers pentru obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor pentru dezvoltarea primului Family Market, în judeţul Iaşi, noul concept de retail din portofoliu, personalizat pe necesităţile comunităţii. „Pe scurt, ne concentrăm asupra activităţii noastre şi a aspectelor pozitive.

Avem experienţă în depăşirea unor perioade de criză şi ştim că deciziile sunt mai dificile în astfel de contexte, însă avem încredere în proiectele noastre, în impactul pozitiv generat de acestea, în echipa care poate face faţă provocărilor. În plus, la fel cum s-a întâmplat în toţi cei 20 de ani de activitate ai companiei Iulius, proiectele noastre nu sunt dezvoltate speculativ, ci reprezintă investiţii sustenabile, ce răspund unor cerinţe reale ale comunităţilor, motivul pentru care se şi integrează natural în mijlocul acestora.”

Reprezentanţii companiei subliniează însă că nu minimalizează  actualul context socio-medical, compania Iulius fiind implicată în susţinerea personalului medical încă de la începutul acestei crize. „Ţine de fiecare dintre noi să acţionăm responsabil, să respectăm apelurile autorităţilor şi, bineînţeles, să ne adaptăm pentru a ne continua activitatea, ceea ce pentru noi înseamnă continuarea proiectelor.”

Iar legat de retailerii prezenţi în centrele comerciale ale grupului, reprezentanţii acestuia spun că s-au bazat pe comunicarea activă şi constantă care a caracterizat relaţii cu partenerii lor de-a lungul timpului, cu atât mai mult în situaţii de criză. „Sigur că au fost analize ample şi provocări, însă, ca regulă generală, acolo unde situaţia a permis, chiria a fost suspendată pentru perioada de inactivitate. Şi asta pentru că strategia noastră a fost una pe termen lung, de asigurare a sustenabilităţii activităţii partenerilor noştri şi, implicit, a proiectelor noastre”, spun ei.

În momentul în care a fost posibilă reluarea activităţii retailerilor, aceştia au deschis locaţiile din proiectele lor într-un procent de 100%. În prima lună de la reluarea activităţii au avut peste 10 inaugurări ale unor branduri internaţionale şi nu numai, unele în premieră în regiunile în care activează, care s-au realizat conform graficului planificat anterior. „Ca o continuare a strategiei noastre, concentrarea din următoarea perioadă va fi pe susţinerea antreprenoriatului local, care deţine un procent important în cadrul proiectelor grupului Iulius”, adaugă reprezentanţii companiei. De asemenea, ei precizează că până în prezent scăderile sunt sub nivelul estimărilor lor, în marje cuprinse între 10 şi 30%.

Unele profiluri au înregistrat şi creşteri faţă de perioada similară a anului trecut, chiar şi de peste 20 de procente, cum este cazul articolelor sportive şi home & deco. „Credem că este meritul conceptelor multifuncţionale implementate, mixului variat de retail şi entertainment, integrării grădinilor în mijlocul proiectelor, care au devenit noile ancore în această perioadă, dar şi adaptării activităţii noastre şi a chiriaşilor la noua realitate, implicând atât un pachet amplu de acţiuni pentru menţinerea siguranţei şi distanţării fizice, cât şi evenimente outdoor, cu respectarea recomandărilor autorităţilor”, adaugă reprezentanţii companiei. 

Cum arată viitorul în imobiliare?

Întrebaţi care cred că este viitorul centrelor comerciale în noul context, reprezentanţii grupului Iulius spun că sunt optimişti: „Avem convingerea că experienţa de shopping va continua să fie o necesitate, dar şi o componentă importantă a vieţii urbane. Deşi segmentul online înregistrează o evoluţie constantă, perioada de inactivitate ne-a demonstrat că retailul tradiţional depăşeşte rolul său pur funcţional, având şi un scop recreativ şi chiar de socializare”. 

Chiar dacă nu contestă că pandemia şi-a pus puternic amprenta pe modul de desfăşurare a activităţii, ei spun că piaţa de retail s-a adaptat rapid şi chiar proactiv la noul context, fiind capabilă să ofere un nivel ridicat de siguranţă şi confort pentru clienţi.

În ceea ce priveşte segmentul office – un altul afectat de pandemie –, pe care Iulius este extrem de activ, reprezentanţii acestuia spun că vor exista cu siguranţă schimbări privind spaţiile de birouri, atât în ceea ce priveşte strandardele internaţionale trasate de marile companii, cât şi în ceea ce priveşte aşteptările angajaţilor. Însă, cred ei, piaţa office este una matură, capabilă să se adapteze noilor direcţii, aşa cum a făcut şi până acum.

„În clădirile noastre, concepute şi construite în conformitate cu cele mai înalte standarde de sustenabilitate şi dotate cu tehnologii premium şi sisteme performante pentru asigurarea unui confort optim, nu putem vorbi despre spaţii office suprapopulate, existând şi în prezent o medie de 10 - 12 mp pentru fiecare angajat. Totuşi, sunt companii care îşi proiectează spaţiile pentru a se adapta la noile condiţii de lucru: spaţii mai generoase şi cu design specific pentru facilitarea interacţiunilor dintre echipe sau identificarea unui regim de lucru diferenţiat, care să integreze şi activitatea remote”, observă ei.

De asemenea, subliniază că sunt în permanenţă conectaţi la realităţile pieţei şi atenţi la direcţiile de dezvoltare ale sectoarelor în care operează şi că îşi doresc să integreze soluţii reale pentru facilitarea şi optimizarea activităţii din proiectele companiei. Spre exemplu, primul spaţiu de coworking în aer liber, integrat în Palas Campus, este o urmare a acestei preocupări, dar şi o consecinţă a experienţei în operarea spaţiilor office, identificând orientarea generaţiilor actuale de angajaţi spre experienţe outdoor şi flexibilitate. „Oamenii nu vin la birou doar pentru spaţiul fizic alocat şi infrastructura la care au acces, ci pentru că dispun de un spaţiu adaptat profilului lor, care încurajează productivitatea şi creativitatea, şi pentru interacţiunea cu echipa, care generează idei, soluţii şi proiecte într-un mod mai facil. Astfel, credem că piaţa office îşi va continua ascensiunea, iar spaţiile de birouri, completate cu facilităţi multiple în imediata proximitate, vor continua să reprezinte un atu în recrutarea şi menţinerea angajaţilor”, adaugă reprezentanţii Iulius. 


Proiectul gigant de la Romexpo (propunere de proiect)

Investiţia (estimată): 2,87 mld. euro

Propunerea de proiect pentru zona Romexpo, care presupune un parteneriat alături de Camera de Comerţ şi Industrie a României, este o încununare a tuturor proiectelor dezvoltate de grupul Iulius. Grupul a anunţat oficial că vrea să investească aproape 3 mld. euro în dezvoltarea acestui proiect mixt care va include clădiri de birouri clasa A, dar şi elemente inedite precum Muzeul de Artă Constantin Brâncuşi, o iniţiativă în premieră naţională, o Sală Polivalentă pentru evenimente de anvergură, Muzeu de Istorie Monetară, o iniţiativă în premieră naţională, dar şi cel mai mare oceanariu din ţară, un adevărat parc acvatic, care va reprezenta un nou punct de interes turistic, dar şi o grădină publică generoasă, o prelungire a parcului Regele Mihai I. Ca o funcţiune complementară unui centru expoziţional va fi realizat şi un hotel de 5 stele.


Cum arată 1 miliard de euro de investiţii în 20 de ani:

2000

Iulius Mall Iaşi

Investiţie: 23 mil. euro

Suprafaţa închiriabilă (în urma a două extinderi): 26.000 mp

Iulius Mall Iaşi a fost inaugurat în anul 2000, la acea dată fiind primul mall din afara Bucureştiului şi al doilea din ţară. Mallul cuprinde 110 magazine, cinematograf multiplex cu cinci săli, o zonă de food court, cafenele, casino, săli de bowling şi biliard. Fiind amplasat în centrul celui de-al doilea campus studenţesc din România, Iulius Mall Iaşi a conturat un mix de retail adaptat preocupărilor şi preferinţelor tinerilor, cu accent pe o gamă variată de branduri internaţionale de articole sportive şi streetwear.

2007

Iulius Mall Cluj

Investiţie: 80 mil. euro

Suprafaţa închiriabilă (în urma a două extinderi): 55.000 mp

Iulius Mall Cluj cuprinde 240 de magazine, hipermarket, cinematograf multiplex cu 10 săli şi cinema 4DX, food court, spaţii de joacă pentru copii etc. În consens cu apetitul clujenilor pentru trendurile internaţionale, portofoliul de retail se completează constant cu branduri high end şi multiple opţiuni de recreere, spun reprezentanţii companiei. 

Iulius Parc (Cluj-Napoca)

Investiţie: 2 mil. euro

Suprafaţa închiriabilă (în urma a două extinderi): 3 ha

În octombrie 2013, în imediata apropiere a Iulius Mall Cluj a fost inaugurat Iulius Parc, descris de reprezentanţii grupului Iulius drept „cel mai modern spaţiu de relaxare din oraş”. Lucrările de regenerare peisagistică a spaţiului verde au presupus plantarea a aproximativ

18.000 de arbuşti, flori şi arbori de diferite dimensiuni, a 10.000 mp de gazon, precum şi realizarea unei piste pentru ciclism şi alergare şi a unui pietonal suspendat deasupra lacului din apropiere.

În imediata apropiere a mallului, Iulius a dezvoltat trei clădiri de birouri clasa A, cu o suprafaţă totală de peste 26.200 mp, unde lucrează peste 3.000 de persoane.

*În iunie 2017, Iulius şi Atterbury Europe au semnat un parteneriat joint venture, prin care deţin reţeaua de malluri Iulius în mod egal 50/50. 

Iulius Mall Suceava

Investiţie: 60 mil. euro

Suprafaţa închiriabilă: 52.000 mp

Inaugurat chiar înainte de criza financiară, Iulius Mall Suceava are o suprafaţă închiriabilă de peste 52.000 mp, care cuprinde aproximativ 210 magazine, cel mai mare cinematograf multiplex Cinema City din nordul ţării, cu 8 săli, hipermarket, magazin de bricolaj, zone de distracţie pentru copii, food court, patinoar sezonier, cel mai mare club de bowling şi biliard din oraş, precum şi multiple servicii şi birouri ale instituţiilor publice. Destinaţia de shopping şi recreere atrage anual aproximativ 10 milioane de vizitatori, inclusiv din judeţele învecinate şi din Ucraina.

2012

Ansamblul Palas (Iaşi)

Investiţie: 265 mil. euro (investiţie iniţială); 310 mil. euro (investiţie totală)

Suprafaţă totală construită:  280.000 mp

Reprezintă primul proiect mixed-use din România şi cea mai mare investiţie din regiune, care a presupus o infuzie de capital iniţială de peste 265 milioane de euro. În prezent, valoarea investiţiei în ansamblul Palas Iaşi se ridică la peste 310 milioane de euro. Lucrările de construcţie au început în anul 2008, iar proiectul mixt a fost inaugurat pe 31 mai 2012. Potrivit reprezentanţilor grupului Iulius, Ansamblul Palas este cea mai dinamică destinaţie de business din Iaşi. Infrastructura dezvoltată prin cele

6 clădiri office clasa A a facilitat crearea a mii de locuri de muncă. În spaţiile office din centrul Iaşului îşi au sediile peste 50 de companii multinaţionale, unele cu birouri unice în România, cu peste 8.000 de angajaţi, un număr de opt ori mai mare faţă de cele 900 de persoane, cât erau în 2012. 

2019

Iulius Town Timişoara

Investiţie: 442 mil. euro

Suprafaţă închiriabilă: 443.000 mp (total office şi retail)

Companiile Iulius şi Atterbury Europe au inaugurat pe 30 august 2019, la Timişoara, proiectul mixt Iulius Town, cea mai mare investiţie din regiune, în valoare totală de 442 milioane de euro. Din valoarea totală a proiectului, până în prezent s-au investit 327 milioane de euro, incluzând Iulius Mall Timişoara, la care se adaugă alte 115 milioane de euro destinaţi dezvoltării celei mai înalte clădiri de birouri din România, aflată în construcţie.

Iulius Town a presupus integrarea Iulius Mall Timişoara (inaugurat în 2005) într-un proiect amplu de regenerare urbană, completându-l cu funcţiuni de retail, office şi entertainment. Situat în centrul Timişoarei, Iulius Town este o sumă de recorduri: cea mai mare suprafaţă de retail din afara Bucureştiului – 120.000 mp, 450 de magazine - şi cea mai mare ofertă de spaţii de birouri clasa A din regiune – peste 100.000 mp. Traficul anual estimat pentru Iulius Town este de peste 20 de milioane de vizitatori. 


Ce urmează pentru grupul Iulius?

2020

Family Market Miroslava

Investiţie: 6,8 mil. euro

Suprafaţa închiriabilă de retail: 6.200 mp

De curând, compania Iulius a lansat un nou concept de retail, Family Market, marcând cei 20 de ani de la primul mall inaugurat, în Iaşi. Family Market se pliază pe aşteptările şi necesităţile locuitorilor din zone rezidenţiale în expansiune. Primul Family Market este în etapa de avizare şi autorizare, iar lucrările vor demara în acest an, în funcţie de finalizarea acestor demersuri. Proiectul este dezvoltat în comuna Miroslava, parte din zona metropolitană a oraşului Iaşi.

United Business Center

8 – Palas Iaşi

Investiţie: 11 mil. euro

Suprafaţa: 5.600 mp închiriabili

Imobilul este în construcţie, în cadrul ansamblului Palas Iaşi, şi va avea şase etaje. Clădirea va fi inaugurată în acest an, iar în cadrul acesteia vor lucra 500 de angajaţi care vor beneficia, potrivit reprezentanţilor companiei, de dotări şi tehnologii ultramoderne, de multă lumină naturală, de terase exterioare circulabile amenajate în trepte, cu panoramă spre parcul Palas şi Palatul Culturii, de acces direct în zona de food court, precum şi de întreaga gamă de servicii din ansamblul mixt Palas.

United Business Center 0 – Iulius Town Timişoara

Investiţie: 115 mil. euro

Suprafaţă construită: 77.000 mp (şi 52.000 mp suprafaţă închiriabilă)

Va fi cea mai înaltă clădire din România, cu 155 metri înălţime, 27 de etaje.

Potrivit reprezentanţilor companiei, dotările de care beneficiază UBC 0 şi facilităţile oferite prin integrarea în Iulius Town setează noi standarde pentru piaţa office din România. Suprafeţe generoase şi luminoase, care ajung până la 2.000 mp pe nivel, cu tehnologii ultramoderne şi soluţii eficiente din punct de vedere energetic, conform standardelor pentru clădiri verzi, sunt o parte din atuurile imobilului. 

2022

Un proiect ale cărui lucrări de construcţie au demarat recent, Palas Campus va fi una dintre cele mai mari clădiri de birouri din România ca suprafaţă, care îşi propune să consolideze  centrul oraşului drept o destinaţie care susţine evoluţia antreprenoriatului local şi a industriilor creative. Palas Campus se construieşte într-o zonă centrală a Iaşiului, din imediata proximitate a ansamblului Palas (Sf. Andrei), nevalorificată în prezent. Cu o suprafaţă construită de peste 86.000 mp, imobilul va fi desfăşurat pe orizontală şi va avea şase corpuri, conectate atât la parter, cât şi la primele trei etaje. Corpurile sunt proiectate cu înălţimi diferite, care pot ajunge până la maximum şase etaje, în concordanţă cu silueta urbană şi respectarea unghiurilor de vizibilitate. Totodată, două niveluri subterane vor fi alocate unei parcări cu o capacitate de aproximativ 625 de locuri.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
Tehnologia REVOLUŢIONARĂ care schimbă totul: Oraşele „deştepte” devin realitate şi pentru români Tehnologia REVOLUŢIONARĂ care schimbă totul: Oraşele „deştepte” devin realitate şi pentru români
Dezvăluiri: Ce vor românii de fapt de la un desert. Secretele unuia dintre cei mai cunoscuţi oameni din domeniu
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Firea, întâlnire cu Dan Cristian Popescu: Am avut o discuţie aplicată despre o serie de proiecte Firea, întâlnire cu Dan Cristian Popescu: Am avut o discuţie aplicată despre o serie de proiecte
Tăriceanu, un candidat cu greutate
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.