Platforma de marketing automatizat Retargeting Biz lansează o funcţionalitate care ajută la creşterea vânzărilor cu peste 12% încă din prima lună

Autor: Andra Stroe Postat la 21 octombrie 2021 37 afişări

Platforma de marketing automatizat Retargeting Biz lansează o funcţionalitate care ajută la creşterea vânzărilor cu peste 12% încă din prima lună

Odată cu lansarea unei noi platforme în luna septembrie, compania autohtonă Retargeting Biz, activă pe patru pieţe europene (România, Ungaria, Grecia şi Bulgaria), anunţă că a introdus o funcţionalitate inovativă - newsletterele personalizate în funcţie de comportamentul şi preferinţele fiecărui abonat în parte. Potrivit reprezentanţilor companiei, acest instrument ar putea aduce magazinelor online o creştere a vânzărilor cu peste 12% încă din prima lună.

La nivel mondial, 61% din afacerile care oferă recomandări de produse personalizate obţin profituri mai mari, 58% îşi cresc traficul de pe site, în timp ce 55% observă îmbunătăţiri în privinţa loialităţii clienţilor, arată o serie de date prezentate de companie. De asemenea, 86% dintre cumpărători susţin că personalizarea le influenţează deciziile de cumpărare, 45% din aceştia preferând să cumpere de pe un site care dispune de o astfel de tehnologie.

„Personalizarea se referă la crearea de conţinut, oferte sau recomandări de produse individualizate fiecărui utilizator în parte, în funcţie de profilul său, comportament şi preferinţe. Cu alte cuvinte, în cazul newsletterelor personalizate, fiecare abonat va primi o variantă diferită a aceluiaşi e-mail, conform preferinţelor si comportamentului său online şi a comenzilor plasate anterior de el sau de profiluri similare lui”, explică Alina Mitrică, CCO Retargeting Biz, într-un comunicat.

Potrivit ei, folosind o astfel de tehnologie, magazinele online pot oferi experienţe de cumpărături unice pentru fiecare client în timp real, ceea ce duce la rezultate net superioare în ceea ce priveşte rata de click, rata de conversie şi rata de retenţie. „În plus, oferă conţinut relevant vizitatorilor  magazinelor online, oferindu-le o experienţă de cumparaturi online uşoară şi placută.”

La doar câteva săptămâni de la lansarea oficială, 17.52% din utilizatorii platformei Retargeting trimiseseră deja newslettere personalizate, 20% dintre aceştia fiind magazine online mari şi foarte mari. Pentru segmentul fashion, unde întâlnim de obicei baze de date de peste 200.000 de abonaţi, rata de click a atins chiar şi 5.75%. Magazinele online specializate în comercializarea jocurilor sau a electronicelor şi produselor IT se bucură de rate de deschidere de până la 29.71%, şi rate de click de până la 4.69%, pe când cele mai surprinzătoare rezultate au venit din nişa de casă şi grădină, unde rata de click se poate ridica până la 11.95%, precum şi din sectorul de birotică şi papetărie unde unul din clienţi a înregistrat rate de deschidere de 33%, respectiv rate de conversie de peste 6%.

„Piaţa de e-mail marketing a depăşit la nivel global 1,13 miliarde de dolari în 2020, iar această valoare este aşteptată să se dubleze până în 2027. Cu toate acestea, din punct de vedere tehnologic, soluţiile disponibile pe piaţă fie nu reflectau această dezvoltare rapidă, permiţând doar automatizări de bază, fie necesitau cunoştinţe şi procedee tehnice complexe, ce nu sunt la îndemâna tuturor”, susţine Rareş Bănescu, CEO Retargeting Biz. „Scopul nostru a fost să creăm ceva unic, eficient şi uşor de folosit”, adaugă el. 

Un prim criteriu-cheie pe care echipa Retargeting Biz l-a avut în vedere de-a lungul dezvoltării acestora este capacitatea de segmentare - de la segmentarea automată a abonaţilor până la targetare unu-la-unu, magazinele online trebuie să fie capabile să îşi înţeleagă segmentele nişă şi modalitatea de a le aborda. Cu cât comportamentul individual al fiecărui abonat este mai bine izolat, cu atât mai multe conversii vor genera newsletterele trimise. Un alt criteriu de care compania a ţinut cont este personalizarea layout-urilor - chiar dacă există deja o echipă dedicată, crearea constantă de newslettere atractive implică resurse de design şi timp, aşadar s-a dorit o soluţie care simplifică procesul pe cât mai mult posibil, prin introducerea unui editor creativ şi a şabloanelor predefinite, care reduc procesul la doar câteva click-uri. Posibilităţile de automatizare au reprezentat al treilea criteriu pe care compania s-a focusat, orice magazin online având nevoie de flexibilitate în stabilirea si implementarea campaniilor. Testarea de tip A/B, timpii de trimitere şi recomandările dinamice de produse se bazează pe algoritmi capabili să optimizeze automat campaniile la scară largă. În acelaşi timp, platforma permite şi intervenţia manuală pentru personalizarea conţinutului cu creativele şi elementele de brand specifice fiecărui business in parte.

Reprezentanţii companiei spun că newsletterele personalizate sunt disponibile la un cost de 40 euro/100.000 de e-mailuri trimise.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
lansare,
marketing

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.