Pandemia şi lipsa microcipurilor au scăzut cu 18% producţia uzinelor Dacia şi Ford

Autor: Bogdan Alecu Postat la 19 martie 2021 56 afişări

Lockdownul din Europa de Vest cauzat de cel de-al treilea val al pandemiei alături de lipsa componen­te­lor electronice au dus la închiderea uzinei Dacia pentru trei zile şi au „ras“ 18% din producţie în luna februarie.

Pandemia şi lipsa microcipurilor au scăzut cu 18% producţia uzinelor Dacia şi Ford

Lockdownul din Europa de Vest cauzat de cel de-al treilea val al pandemiei alături de lipsa componen­te­lor electronice au dus la închiderea uzinei Dacia pentru trei zile şi au „ras“ 18% din producţie în luna februarie, faţă de perioada si­mi­lară a anului trecut, la aproape 39.400 de unităţi, po­trivit datelor Asociaţiei Constructo­rilor de Automobile din România (ACAROM), citate de ZF.

Producţia Dacia a scăzut cu 22% în primele două luni ale anului, la aproape 40.000 de unităţi, în timp ce cea a Ford de la Craiova s-a redus cu 5% la 37.800 de unităţi.

Pe de altă parte, Ford s-a apropiat la circa 1.000 de unităţi lunar diferenţă de Dacia, în contextul în care gama constructorului de la Mioveni s-a redus la 3 modele - Sandero Stepway, Logan şi Duster, faţă de cinci la începutul anului trecut - când producea şi Logan MCV şi Sandero.

Noul Sandero se produce acum exclusiv în Maroc, iar Logan MCV a dispărut pentru moment din gamă, odată cu trecerea la cea de-a treia generaţie.

La nivelul lunii martie Dacia a avut două zile fără producţie, care se adaugă celor trei din februarie, potrivit datelor companiei. Astfel, uzina pierde producţia a 6.500 de maşini sau aproape 100 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.

În condiţiile în care Ford România produce în medie 1.000 de maşini pe zi, uzina a piedut deja în primele trei luni ale anului în total 8.000 de maşini, în valoare de 160 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 20.000 de euro cu TVA, la care se adaugă 20.000 de motoare. Astfel, numai din producţia celor două uzine PIB-ul pierde circa 260 milioane de euro.

În plus, declinul producţiei se aliniază trendului european - în primele două luni ale anului piaţa auto europeană a pierdut 20% din volum din cauza lockdownurilor şi incertitudinii, iar februarie a fost cea mai slabă a doua lună din an din ultimii opt ani.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piaţa auto,
dacia,
ford

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.