(P) Web Siteul ca şi o carte de vizită a companiei

Postat la 19 februarie 2021 40 afişări

Într-adevăr, din punct de vedere metaforic putem percepe un site ca o carte de vizită a unei companii. Dar el e mult mai mult decât atât.

Ar trebui să aibă o poveste în spate, să ne atragă din momentul în care intrăm pe pagina principală. Informaţiile privind serviciile oferite să fie expuse într-o manieră plăcută, cu o interfaţă intuitivă şi uşoară de folosit. Sistemul de suport să fie bine pus la punct, preţurile să fie expuse într-un mod cât mai clar, şi aşa mai departe. Toate într-un singur pachet.

Ce este, de fapt, un website pentru o companie

Dacă îţi poţi imagina, există peste 1.8 miliarde de pagini web online, în momentul de faţă. E foarte greu să poţi ieşi în faţa competiţiei, de aceea e de apreciat munca pe care programatorii o depun. E nevoie de multă imaginaţie şi răbdare, dar şi de alte abilităţi, iar fiecare nişă trebuie tratată diferit. De exemplu, chiar şi în marketing, un website care oferă servicii IT profesionale trebuie să fie diferit faţă de unul care vinde produse alimentare, şi asta comparând segmente din aceiaşi nişă.

În această eră, o pagină web reprezintă o modalitate pentru un client să apeleze la serviciile de care are nevoie, într-o manieră foarte uşoară şi intuitivă. Aproximativ 80% dintre cei care fac cumpărături online caută cât mai multe detalii despre compania cu care vor colabora, înainte de a apela la aceştia. Vor căuta recenzii, pachetul de servicii oferit, portofoliul, cât de veche este compania, ce modalitate de contact există, unde e localizată firma, de ce e mai bună decât competiţia, etc. Un website e un portal, care trebuie să răspundă la toate întrebările pe care le-ar avea un client, deoarece el va apela mai întâi la pagina web din faţa lui, după la ceea ce oferă compania.

După cum observi toate afacerile sunt digitalizate, şi nu vorbim doar de businessuri personale, ci şi de serviciile instituţiilor statului. Acum, cu pandemia, toate serviciile încep online, fie că vorbim de programarea pentru realizarea cărţii de identitate, fie că dorim să executăm mobila la comandă, vrem să achiziţionăm servicii profesionale de traduceri sau să realizăm o programare pentru revizia maşinii. Nu mai exista afacere care să nu se deruleze online. La fel se întâmplă şi în cazul furnizorilor de servicii. Să zicem că cauţi să faci un certificat energetic pentru apartament. Nu vei mai căuta sediul fizic al persoanei care furnizează acest serviciu, vei începe colaborarea online. Vei analiza cu maximum de atenţie website-ul aceştia, vei urca informaţiile online, deci întreaga operaţiune este digitalizată. Aşa funcţionează mai nou afacerile...

Putem să ne facem singuri un website?

Da, normal că putem. Există o mulţime de astfel de servicii, unele chiar gratuite, unde avem acces la  o sumedenie de instrumente de creare a unui website cu IONOS.

Dar întrebarea este: ar trebui să o fac? 

Nu ştiu, depinde cât de bun eşti. Dacă nu ai deloc experienţă în programare, va trebui să foloseşti un template gratuit. Chiar dacă vei cumpăra unul decent, tot va trebui optimizat şi efectuată o mentenanţă, o dată la ceva timp. Sunt multe ore pe care trebuie să le petreci învăţând, dacă vrei să măreşti exponenţial potenţialul pe care o să îl aibă noul tău site. Şi nu e vorba doar de modul cum va arăta interfaţa, dar şi de ce înseamnă SEO, un certificat SSL, un modul eCommerce, daca e optimizat pentru Android şi iOS, diferenţa dintre o temă şi un template, şi multe altele. 

Ce trebuie să ştim atunci când creăm un website 

Un plan bine pus la punct

Indiferent de motivul pe care îl ai pentru a crea o pagină web, trebuie să ai un plan bun pentru ca să ştii direcţia în care vrei să mergi. De exemplu, spre deosebire de alte nişe precum marketing, un blog va avea nevoie de alte unelte şi va trebui să înveţi alte lucruri pentru a îl putea optimiza şi atrage vizitatori. Totodată, chiar şi numele contează. Cu cât e mai e mai captivant şi mai uşor de ţinut minte, cu atât va fi mai bine pentru proiectul tău.

Hosting de calitate

De obicei, firmele care oferă hosting au mai multe servicii disponibile pentru clienţii lor. Unele oferă, în acelaşi pachet, şi posibilitatea de a cumpăra un domeniu. În mare parte depinde de bugetul de care dispui şi de ce ai nevoie la momentul respectiv.

Template-ul

Dacă eşti la început, probabil nu vei încerca să creezi propriul cod şi vei alege o temă şi un template, fie că-s gratuite sau nu. Interfaţa trebuie să fie una care mulează pe ceea ce vrei să oferi şi să fie cât mai bine optimizată pentru tipul de clienţi care o vizitează. Dar ţine minte că opţiunea asta necesită foarte mult timp, în special atunci când nu ai experienţă în domeniu. 

Conţinutul

Conţinutul este, cu siguranţă, cel mai important aspect din cadrul unui site. El trebuie să fie unic, perfect din toate punctele de vedere, deoarece e menit să atragă vizitatori pe platforma ta. Dacă îţi vei crea propriul conţinut, atunci va  trebui să fie optimizat din punct e de vedere SEO, ca să nu fie penalizat în căutările prin Google. 

Desigur, este un articol mult prea mic şi spaţiul limitat să putem expune toate detaliile pentru a avea un website bun, dar el reprezintă, şi o va face întotdeauna, mult mai mult decât o carte de vizită. Un website trebuie să conţină tot ceea ce poţi oferi ca şi companie. Totuşi detaliile punctate rămân câteva repre solide. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
carte

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.