Orange cheltuie 10-15% din bugetele de publicitate pe online

Postat la 16 noiembrie 2010 594 afişări

Orange Romania, cel mai mare operator de telecomunicatii din piata locala, aloca intre 10 si 15 procente din bugetele de promovare mediului online in 2010, spune Anca Stancov, media specialist in cadrul companiei.

Anul trecut, ponderea dedicata mediului online din bugetul total de aproape 150 de milioane de euro alocat promovarii a fost insa ceva mai mica. La o medie de 10% din buget, Orange Romania, a treia cea mai mare companie din piata din punctul de vedere al cheltuielilor cu publicitatea, dupa Procter & Gamble si Cosmote. Practic, a cheltuit anul trecut pentru marketing si promovare pe internet 15 milioane de euro.

"Ne dorim o prezenta sustinuta in mediul online, nu doar prin metode clasice de expunere, ci si prin proiecte speciale. Bugetul va fi cu siguranta in crestere", mai spune Stancov.

O directie catre care se vor orienta bugete din ce in ce mai mari de promovare este insa chiar ecranul telefonului mobil. Tinand cont de cresterea accelerata a numarului de utilizatori de aplicatii, precum si a celor care acceseaza internetul pe mobil, Orange estimeaza extinderea segmentului de publicitate pe mobil, atat prin marketingul pe motoare de cautare sau bannere, cat si prin diverse proiecte speciale.

"Publicitatea pe mobil presupune insa existenta unui public consistent la care sa ajunga, o masa critica, pentru ca publicitarii nu vin pentru o mana de oameni", spunea recent Patrice Slupowski, vice presedinte al diviziei Digital Innovation & Comunities in cadrul Orange, cu ocazia evenimentului pe teme de online RoNewMedia. La nivel european, se poate spune ca aceasta masa critica incepe sa se contureze, crede Slupowski, in conditiile in care deja un sfert dintre utilizatorii de telefonie mobila acceseaza internetul pe telefon, in crestere fata de nivelul de 15% din anul precedent.

"In Romania, interesul companiilor este deja vizibil, insa metodele de promovare trebuie sa se extinda si sa se rafineze", mai spune managerul Orange, cu argumentul ca in momentul in care apare un format nou de promovare, este nevoie de o perioada cuprinsa intre trei si cinci ani ca sa fie inteleasa si adoptata de companii. Slupowski privea prin anul 2000 cu scepticism bannerele care incepusera sa-si faca loc pe unele modele Nokia la nivel european, dar acum internetul mobil este plin de asemenea forme de promovare. "Planul Orange ar fi sa formeze o retea de publicitate care sa nu includa doar portalurile proprii din fiecare tara, care sunt accesate in total de 51 de milioane de europeni, ci tot ce inseamna internet pe mobil", mai spune vice presedintele diviziei Digital Innovation & Comunities din Orange.

Pentru Romania, unul dintre factorii care limiteaza extinderea promovarii pe mobil este absenta unui numar mare de site-uri adaptate ecranelor de mici dimensiuni ale telefoanelor mobile. Dintre site-urile romanesti, exista in prezent mai putin de 100 care au versiuni adaptate pentru mobil. "Desi exista inca probleme, piata online din Romania este dinamica si are un potential de crestere foarte mare", apreciaza Patrice Slupowski.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Orange,
buget,
publicitate,
online
/actualitate/orange-cheltuie-10-15-din-bugetele-de-publicitate-pe-online-7721672
7721672
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.