Munţi de haine stau depozitaţi ca urmare a măsurilor de izolare impuse în toată lumea. Toţi retailerii se întreabă ce se va întâmpla cu acestea

Autor: Ioana Matei Postat la 02 iunie 2020 509 afişări

Munţi de haine stau depozitaţi ca urmare a măsurilor de izolare impuse în toată lumea. Toţi retailerii se întreabă ce se va întâmpla cu acestea

„Uitaţi de fast sau de slow fashion, acum totul este în pauză”, scriu jurnaliştii de la Business Insider într-un articol axat pe problema stocurilor creată de pandemie în rândul retailerilor de haine.

Se pare că munţi de stocuri de haine s-au strâns în magazine, centre de distribuţie, depozite şi chiar şi containere de transport în perioadele de izolare cauzate de pandemia de COVID-19. Pe măsură ce retailerii din toată lumea îşi redeschid uşile, trebuie să se lupte să scape de surplusul de marfă.

Principalele opţiuni sunt să o păstreze în magazine, să deruleze vânzări promoţionale sau să mute totul în locurile de redistribuţie a mărfii din online.

Compania din imobiliare Knight Frank a declarat Reuters că a primit solicitări de închirieri pe termen scurt pentru peste 550.000 de metri pătraţi în Marea Britanie, de la momentul în care a izbucnit pandemia acolo, în luna martie.

Totuşi, depozitarea nu este o opţiune realistă pentru produse care pot fi purtate în orice perioadă a anului şi care ar putea fi vândute odată cu revenirea clienţilor în magazine.

Lanţurile de îmbrăcăminte, inclusiv retailerul stradal Nex şi producătorul german de sport Adidas, au declarat că au depozitate produsele de bază nevîndute, cu scopul de a le oferi clienţilor anul viitor.

Dar stocarea mărfurilor este riscantă, potrivit Business Insider.

„Nu este ca şi cum când vinul devine mai bun cu vârsta. Inventarul tău este din ce în ce mai rău”, spune Emanuel Chirico, CEO al PVH Corp, care deţine brandurile Calvin Klein şi Tommy Hilfiger.

În Statele Unite, vânzările de haine au scăzut cu 89% în aprilie comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior, în timp ce vânzările în Marea Britanie s-au prăbuşit cu 50%, comparativ cu luna martie.

Retailerii speră că măsurile de relaxare îi vor determina pe clienţi să se întoarcă în magazine, dar nu există garanţii în acest sens.

Discounturile din magazine sunt în general o opţiune mai bună decât păstrarea stocurilor. Grupul axat pe discounturi TJX spunea că a existat în luna mai o cantitate incredibilă de marfă pe piaţă. O mişcare care ar putea aduce beneficii retailerilor în această perioadă ar fi mutarea pe marketplace-uri de revânzare, care preiau un comision din vânzări, deşi această opţiune este valabilă mai mult pentru brandurile high-end.

Îmbrăcămintea a fost categoria principală din care consumatorii şi-au redus cheltuielile în Statele Unite, potrivit unui studiu derulat de Coresight Research la data de 20 mai.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.