Mittelstand sau IMM-urile germane: un produs de succes chiar şi în criză aproape imposibil de exportat

Postat la 12 decembrie 2012 58 afişări

Philipp Klais, care deţine un producător de orgi în Bonn - o afacere fondată de stră-străbunicul său în 1882, este rugat în fiecare săptămână de oficiali străini, unii dintre ei veniţi de foarte departe, din ţări precum Coreea, să fie lăsaţi să-i viziteze compania. Acest lucru îl uimeşte.

Ei caută sectretul succesului nostru. Dar nici noi nu ştim care este. Pur şi simplu facem ceea ce facem în ultimii 130 de ani", a explicat Klais. Orgile sale tronează în săli de concerte din întreaga lume, din Taiwan până în Argentina, scrie agenţia Thomson Reuters. "Mittelstandurile" germane, firme produ­cătoare mici şi mijlocii adesea deţinute de familii, au devenit motiv de invidie din partea liderilor politici şi din afaceri din întreaga lume, dornici să le copieze. IMM-urile sunt coloana vertebrală a economiei germane, cea mai mare din Europa şi motorul de creştere al continentului. "Unele state nu s-ar fi cufundat în crize atât de adânci dacă ar fi avut IMM-uri mai puternice", a declarat ministrul adjunct al economei, Ernst Burgbacher, alimentând mândria unui sector care contribuie cu jumătate la PIB-ul german şi a ajutat ţara să treacă cu bine prin criza financiară globală.

Mai multe pe zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
germania,
imm,
exporturi,
mittelstand,
produse
/actualitate/mittelstand-sau-imm-urile-germane-un-produs-de-succes-chiar-si-in-criza-aproape-imposibil-de-exportat-10388113
10388113
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.