Marfă. CFR Marfă şi Transgaz
Licitaţia pentru 51% din acţiunile CFR Marfă şi listarea la bursă a Transgaz sunt cele mai recente demersuri pentru privatizarea companiilor de stat şi, practic, printre puţinele implicări ale actualului Guvern în economie.
Anunţul pentru licitaţia de la CFR Marfă a fost publicat săptămâna trecută, iar dosarul de prezentare a companiei va fi disponibil de săptămâna viitoare. Documentele de participare pentru precalificarea la licitaţie trebuie să fie depuse până la 22 aprilie. Licitaţia va porni de la un preţ de 798,05 milioane lei, iar câştigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie. Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, respectiv licitaţie cu ofertă în plic.
Transporturile cer potenţialilor investitori o serie de criterii de precalificare, precum "experienţă relevantă în domeniul transportului de marfă şi capabilităţi operaţionale" şi "capabilităţi financiare care să demonstreze posibilitatea preluării şi dezvoltării afacerii". Plicurile cu documentele de participare vor fi deschise la 23 aprilie. Acestea vor fi analizate până la 29 aprilie, când se va întocmi lista investitorilor precalificaţi să participe, în continuare, la licitaţie.
Dintre toate planurile de privatizare convenite cu FMI şi întârziate până acum, Guvernul a ales să meargă înainte cu una care are avantajul că e spectaculoasă şi nu implică scumpiri de tarife (cel puţin pentru moment): vânzarea la bursă a 15% din Transgaz, operaţiune prevăzută pentru perioada 4-16 aprilie şi care ar urma să aducă statului venituri între 70 şi 90 mil. euro, la un preţ de vânzare între un minim de 171 şi un maxim de 230 de lei pe acţiune (de comparat cu 191,92 lei/acţiune, cât a fost la oferta publică iniţială din decembrie 2007). Pentru anul în curs, piaţa aşteaptă listarea a încă două companii-mamut, Nuclearelectrica şi Romgaz.
Joia trecută, în prima zi de tranzacţionare a Transgaz, acţiunile au coborât cu 6,28%, la 200 de lei, iar vineri au pierdut 0,55%. Consorţiul de intermediari ai ofertei este condus de Raiffeisen Capital & Investment, aceeaşi firmă care a condus şi IPO din 2007.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro