Luptă acerbă în piaţa auto: Pentru prima oară în ultimele 20 de luni, vânzările BYD au scăzut
Livrările BYD au scăzut cu 5,5%, ajungând la 396.270 de unităţi luna trecută, marcând prima contracţie anuală pentru BYD din februarie 2024. Excluzând fluctuaţiile din jurul sărbătorii Anului Nou Lunar, aceasta ar fi prima scădere a livrărilor din 2020, când pandemia de Covid a perturbat lanţurile de aprovizionare şi viaţa de zi cu zi, potrivit Bloomberg.
Scăderea survine după ce compania şi-a redus obiectivul de vânzări pentru acest an cu 16%, la 4,6 milioane de unităţi, deşi un director executiv a spus că această decizie reflectă reacţia agilă a BYD la schimbările pieţei şi că ţinta revizuită rămâne o realizare importantă.
Cum lunile septembrie şi octombrie sunt de obicei foarte active pentru piaţa auto din China, BYD şi competitorii săi vor încerca probabil să valorifice la maximum ultimul trimestru pentru a-şi atinge obiectivele anuale de vânzări. O taxă pe achiziţia anumitor vehicule electrice va fi reintrodusă treptat din 2026, ceea ce îi face pe analişti să prevadă o creştere a livrărilor, pe măsură ce consumatorii încearcă să profite de scutirea fiscală înainte de expirarea acesteia.
În contrast, Geely Automobile Holdings recuperează rapid teren faţă de rivalul său mai mare, vânzând 273.125 de unităţi în septembrie, o creştere de 35% faţă de anul trecut.
Grupul trece printr-o restructurare menită să-l ajute să concureze mai bine cu BYD, inclusiv prin privatizarea brandului său de vehicule electrice Zeekr, aflat în proces de retragere de la Bursa din New York.
Alte mărci care au avut un septembrie de succes includ Xpeng Inc., care a înregistrat o creştere de 95% a livrărilor, ajungând la 41.581 de unităţi, şi Zhejiang Leapmotor Technology Co., care şi-a majorat vânzările cu 97%, la 66.657 de unităţi.
Cum Beijingul a cerut mai multor industrii, inclusiv sectorului auto, să pună capăt războaielor nesustenabile ale preţurilor, producătorii ar putea întâmpina dificultăţi în menţinerea ritmului actual de vânzări prin reduceri masive. Totuşi, campania guvernului pare să fi avut până acum un efect limitat asupra constructorilor auto.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













