Lanţul de bijuterii Teilor vrea să atragă 8 milioane de euro de la investitorii de la Bursa de la Bucureşti printr-un plasament privat intermediat de BT Capital Partners

Autor: Liviu Popescu Postat la 17 octombrie 2021 167 afişări

Lanţul de bijuterii Teilor, controlat de antreprenorul Florin Enache, intenţionează să atragă 8 milioane de euro (40 mil. lei) de la investitorii de la Bursa de la Bucureşti prin intermediul unui plasament privat intermediat de BT Capital Partners şi programat pentru luna noiembrie, potrivit datelor ZF.

Lanţul de bijuterii Teilor vrea să atragă 8 milioane de euro de la investitorii de la Bursa de la Bucureşti printr-un plasament privat intermediat de BT Capital Partners

♦ Plasamentul, programat pentru luna noiembrie ♦ Finanţarea, mix între bonduri în lei şi în euro ♦ Capitalul, pentru dezvoltare, inclusiv peste graniţă.

Lanţul de bijuterii Teilor, controlat de antreprenorul Florin Enache, intenţionează să atragă 8 milioane de euro (40 mil. lei) de la investitorii de la Bursa de la Bucureşti prin intermediul unui plasament privat intermediat de BT Capital Partners şi programat pentru luna noiembrie, potrivit datelor ZF.

Emisiunea de obligaţiuni ar urma să fie un mix între instrumente denominate în lei şi în euro, potrivit unor surse ale ZF care menţionează că parametrii finanţării, precum maturitatea, ponderile ca şi deno­minare şi dobânzile, vor fi discutate în perioada următoare. Finanţarea, la care Teilor lucrează şi cu Cornerstone Communications, ar urma să susţină planurile de dez­voltare, inclusiv deschiderea de noi unităţi peste graniţă.

Potrivit unui anunţ de vineri al Teilor, compania va ajune la o reţea de 61 de magazine până la final de 2021, dintre care 53 în România, patru în Polonia, trei în Bulgaria şi unul în Ungaria.

Teilor vizează afaceri de 230 de milioane de lei, cu 64% mai mult faţă de anul 2020, când au fost realizate venituri de 140,4 milioane de lei.

Lanţul de bijuterii are în vedere investiţii de 30 de milioane de lei pentru extinderea reţelei sale de magazine până la finalul anului.

„În acest an, avem parte de clienţi care îşi majorează bugetul atât pentru inelele de logodnă cât şi pentru verighete şi ne aşteptăm ca această tendinţă să continue în următorii ani, deoarece cuplurile tinere preferă să investească în piese unice, dar în acelaşi timp eterne”, spune Anda Jurcă, group sales director Teilor.

Teilor a raportat ieri pentru piaţa din România o creştere de 85% a vânzărilor de verighete şi o creştere de 40% a vânzărilor de inele de logodnă pe perioada de vară, între 1 iunie şi 30 septembrie 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pe lângă creşterea numărului de piese vândute, românii preferă să investească în piese cu o valoare mai ridicată. Prin urmare, în 2021, clienţii Teilor au cheltuit în medie cu 95% mai mult pentru verighete şi cu 70% în plus pentru inele de logodnă comparativ cu anul 2020.

În 2021, românii cheltuie în medie pentru un inel de logodnă 160% din salariul mediu pe economie, aproape dublu comparativ cu 90% din salariul mediu înregistrat în 2020.

Potrivit datelor Confidas, preluate de la Ministerul de Finanţe, Teilor a încheiat anul 2020 cu afaceri de 140,4 milioane de lei, în scădere cu 8,2% faţă de anul precedent, în timp ce profitul net s-a majorat cu 6% la 16,8 milioane de lei. Compania are 220 de angajaţi. Cheltuielile se ridică la 128 mil. lei, creanţele la 12 mil. lei, plus 97%, iar datoriile la 91 mil. lei, plus 42%.

Florin Enache, 46 de ani, antreprenor din Piteşti, este fondatorul şi unicul acţionar al Teilor, companie înfiinţată în anul 1998.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
bijuterii,
capital,
atragere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.