ING Bank: profit de 784 mil. lei după 9 luni/2022, în creştere cu 25%, şi venituri mai mari cu 14%, la 2 mld. lei. Mihaela Bîtu, CEO al ING: Este notabilă creşterea anuală cu 28% a soldului creditelor acordate IMM-urilor, un segment de piaţă mai vulnerabil, în special în acest context economic provocator

Autor: Claudia Medrega Postat la 23 decembrie 2022 47 afişări

ING Bank: profit de 784 mil. lei după 9 luni/2022, în creştere cu 25%, şi venituri mai mari cu 14%, la 2 mld. lei. Mihaela Bîtu, CEO al ING: Este notabilă creşterea anuală cu 28% a soldului creditelor acordate IMM-urilor, un segment de piaţă mai vulnerabil, în special în acest context economic provocator

ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, a obţinut după primele 9 luni din 2022 un profit net de 784 mil. lei, mai mare cu 25% faţă de câştigul din 9 luni/2021, în condiţiile în care veniturile băncii au avansat cu 14%, la 1,95 mld. lei.

Avansul câştigului ING Bank a fost influenţat de creşterea creditării, dar şi de reducerea costurilor cu provizioanele.

Banca susţine că a majorat portofoliul de credite brute cu 13% faţă de 9 luni/2021, la 36,4 mld. lei. Costul cu provizioanele a înregistrat o scădere cu 29% în 9 luni/2022, la 125 mil. lei.

„Dincolo de buna performanţă comercială şi financiară, aş dori să remarc faptul că acţiunile noastre din acest an s-au înscris pe trei direcţii prioritare. În primul rând, suntem alături de clienţii noştri în această perioadă incertă, atât prin consiliere şi soluţii individualizate, cât şi prin iniţiativele de educaţie financiară pe care le susţinem: Banometru şi Startarium. Creşterea dobânzilor pentru depozitele bonus şi la termen, introducerea creditului cu dobândă fixă şi creditului digital pentru IMM-uri stau mărturie eforturilor noastre de a îmbunătăţi continuu experienţa clienţilor noştri. Este notabilă creşterea cu 28% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent a soldului creditelor acordate IMM-urilor, un segment de piaţă mai vulnerabil, în special în acest context economic provocator”, spune Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.

În zona de creditare, ING şi-a ajustat portofoliul de produse revizuind creditul ipotecar cu dobândă fixă astfel încât să îl facă şi mai accesibil clienţilor, la un cost mai mic, oferind în acelaşi timp o perioadă suficientă de rate fixe, cât să traverseze perioada incertă actuală.

Din perspectiva digitalizării creditelor de nevoi personale, ING Bank permite rambursarea parţială a acestora direct în Home'Bank, unde clienţii beneficiază de opţiunile de reducere a ratei lunare de plată, precum şi a perioadei de creditare rămase.

Pe segmentul companiilor mari, ING spune că a continuat să susţină şi să dezvolte parteneriatele de lungă durată cu clienţii săi, activi în sectoare esenţiale ale economiei. Printre aceştia se numără Agricover Distribution şi Agricover Credit IFN, cărora în acest trimestru le-au fost majorate substanţial facilităţile de credit acordate, care acum însumează 350 milioane de lei.

În acelaşi timp, ING se menţine cu consecvenţă în topul dealerilor primari din România, în trimestrul al treilea situându-ne pe primul loc în acest clasament.

În segmentul Business Banking, dedicat companiilor mici si mijlocii, ING a continuat să sprijine tranziţia antreprenorilor către practici durabile, prin acordarea de credite pentru investiţii cu o componentă de sustenabilitate/ Printre acestea se numără finanţarea de 2,6 mil. euro pentru compania General Membrane, creditul de 2 mil. euro pentru compania Dodi Plast Tech pentru achiziţia de echipamente necesare reciclării materialelor plastice reutilizabile şi o finanţare de 7 mil. euro grupului Adrem, unul dintre cei mai mari integratori de soluţii personalizate pentru furnizorii de energie din România, potrivit informaţiilor transmise de bancă.

În al treilea trimestru, ING a lansat şi un nou credit cu aprobare instantanee şi cu rambursare în rate egale, pentru antreprenorii cu cifra de afaceri între 100.000 lei şi 9.000.000 lei. Verificarea situaţiei companiilor este realizată automat de bancă, fără a fi necesare documente financiare sau garanţii materiale, iar antreprenorii pot împrumuta până la 500.000 lei, pentru orice tip de cheltuieli necesare companiei. Produsul s-a bucurat de o lansare de succes, sumele creditate doar în primele luni depăşind 50 de milioane de lei.

„Bineînţeles, rămânem fideli strategiei noastre bazată pe inovaţie şi digitalizare, care ne-a consacrat în piaţa românească, şi mă bucur că pe parcursul anului am crescut portofoliul digital ING, investind totodată sume considerabile în rezilienţa şi securitatea platformelor digitale utilizate de clienţii noştri”, mai spune şefa ING Bank.

Pe segmentul de economisire, depozitele atrase de ING Bank au marcat o creştere cu doar 7%, până la 52 mld. lei.

În trimestrul al treilea, ING susţine că a consolidat şi îmbunătăţit oferta de depozite bancare adresate persoanelor fizice. După introducerea Depozitului Bonus în primăvară, ING a continuat să ofere instrumente atractive de economisire pentru populaţie, prin creşterea dobânzilor pentru conturile de economii, dar şi pentru depunerile la termen de 3, 6 şi 12 luni.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
ing

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.