In vizita acasa la Coca-Cola
Din Atlanta, orasul natal al companiei Coca-Cola, piata romaneasca apare ca "vibranta", in viziunea lui Muhtar Kent, presedinte si chief operating officer al The Coca-Cola Company.
Din
La peste 30 de grade Celsius si in plin soare, Neville Isdell, chairman si chief executive officer al The Coca-Cola Company, tine discursul de inaugurare a noului muzeu The World of Coca-Cola (Lumea Coca-Cola). In spatiul din fata muzeului, plasat in centrul orasului, 200 de ziaristi, din care mai mult de jumatate straini, veniti din 24 de tari, se inghesuie sa faca poze, sa filmeze, sa ocupe cel mai avantajos loc pentru momentul in care se va declansa tirul de intrebari. Alaturi de ei mai sunt aici cateva sute de angajati ai Coca-Cola, dar si consumatori ce au primit ca "bonus" de fidelitate primele bilete pentru vizitarea muzeului.
Pe scena urca rand pe rand guvernatorul statului
Dupa inaugurare, invitatii sunt condusi catre intrarea in muzeul dedicat celei mai valoroase marci din lume, evaluata la circa 30 de miliarde de dolari (22,2 mld. euro). Pentru ziaristi a venit vremea sa-si faca treaba pentru care (unii) au calatorit peste 10.000 de kilometri. Care sunt ratele de crestere a afacerii pentru pietele Europei Centrale si de Est si, punctual, pe
Noua marca, cunoscuta pe atunci in
Ca ritm de crestere, piata romaneasca "este vibranta si se incadreaza in aceeasi tendinta ca si celelalte tari din Europa Centrala si de Est", spune
Ca importanta a Romaniei intre cele peste 200 de piete unde produsele companiei sunt prezente,
Jurnalistii din tari cu populatii de sute de milioane de oameni, fata de doar 22 de milioane de locuitori ai Romaniei, se arata la fel de avizi de informatie.
Desi vizitatorii platesc pentru a vizita un spatiu plin de reclame, estimarile oficiale vorbesc de circa un milion de bilete pe an care vor fi vandute, fata de 750.000 de vizitatori cat avea vechiul spatiu. Preturile biletelor variaza intre 9 dolari (aproape 7 euro) pentru copii si 15 dolari (11 euro) pentru adulti, ceea ce inseamna ca oficialii companiei se asteapta la venituri anuale de minim 9 milioane de dolari (cam 7 milioane de euro) numai de pe urma vizitelor la muzeu.
Un exercitiu de imaginatie pentru romani ar fi sa se intrebe ce poate cuprinde un muzeu dedicat unui brand ca
In holul de la intrare (colectia Folk Art) sunt expuse sticle supradimensionate, fiecare sticla fiind realizata manual cu materiale si simboluri specifice tarilor de origine. Urmeaza apoi sala Pre-Show, in care sunt expuse obiecte din perioada anilor 30 si pana in prezent, inclusiv o pictura in ulei originala a lui Norman Rockwell - "Barefoot Boy" ("Copilul descult") - realizata pentru un calendar Coca-Cola din 1931. Iar un poster al marcii din 1993 ii are in imagine pe Clark Gable si pe Joan Crawford.
In urmatoarea sala este rulat filmul animat "Inside the Happiness Factory" ("In fabrica fericirii"), inspirat dupa un spot publicitar. Vizitatorul trece apoi pe langa Peretele cu Portrete, unde sunt afisate poze de mari dimensiuni ale unor oameni implicati in proiectele de responsabilitate sociala ale companiei, langa fiecare imagine fiind plasate dispozitive ce ruleaza testimoniale audio. Urmatoarea sala, Milestones of Refreshments (repere din istoria industriei de racoritoare), cuprinde jocuri video si interactive si exponate de genul unui camion galben cu care se livrau bauturile companiei in 1939, in
Pentru vizitatorii interesati de procesul de fabricatie a bauturilor racoritoare, este instalata o linie de productie de capacitate mica, urmatorul pas fiind catre teatrul 4D, in care ruleaza un film de scurt metraj, intitulat "in cautarea formulei secrete". In sala Pop Culture, galeria se refera la felul cum artisti sau oameni de rand au folosit marca in munca lor. In teatrul Perfect Pauses sunt rulate filme despre spoturi publicitare si povestile din spatele lor. La ultima oprire, Taste It! (punctele de degustari), vizitatorul poate incerca 70 de tipuri de bauturi din portofoliul companiei, de pe toate continentele.
De fapt, in varietatea gamelor de produse - peste 2.600 de bauturi vandute sub 400 de branduri - sta orgoliul companiei. Paradoxul vine din faptul ca tocmai pentru bautura Coca-Cola, brandul omonim, oficialii nu se lauda cu pozitia fruntasa la nivel mondial, detinand in schimb primul loc la sucuri (juices). Tot primul loc, la nivel mondial, este detinut de companie la vanzarile de cafea ready-to-drink si ceai, in timp ce pentru vanzarile de ape minerale se plaseaza pe locul secund, iar pentru vanzarile de bauturi pentru sportivi au locul al treilea. Tot pentru completarea portofoliului, Coca-Cola a anuntat recent preluarea Glaceau, compania
Oficialii companiei indiene Tata, care detin 30% din actiunile Glaceau, au confirmat ca isi vor vinde pachetul de actiuni pe 1,2 miliarde de dolari (peste 900 mil. euro). Aceasta este cea mai mare achizitie realizata pana acum de Coca-Cola, compania dorind sa-si completeze astfel portofoliul de "bauturi sanatoase". Prin preluarea Glaceau, Coca-Cola isi securizeaza o cota de 30% din piata de apa vitaminizata din SUA.
Neville Isdell a declarat ca afacerea reprezinta "un important pas inainte in concentrarea asupra restabilirii unei cresteri sustenabile pe piata
Insa astfel de framantari sunt prea putin vizibile in
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro