In drum catre validare
La sfarsitul anului trecut, Ioana Filipescu a parasit functia de director al departamentului de Corporate Finance al KPMG pentru a prelua sefia pe Romania a Raiffeisen Financial Advisers, divizia de investment banking a grupului Raiffeisen. Tinta? Normal, cat mai multe dealuri.
La sfarsitul anului trecut, Ioana Filipescu a parasit functia de director al departamentului de Corporate Finance al KPMG pentru a prelua sefia pe
Ioana Filipescu: Atunci cand nu esti "esalonul unu", fiind totusi top management - dar cu o componenta profesionala mult mai puternica decat cea administrativa, poti avea momente de indoiala cu privire la "vizibilitatea" ta profesionala. Cand se mai intampla sa lucrezi pentru o entitate ale carei nume si reputatie transcend cu mult granitele pietei locale, inevitabil vine un moment in care vrei sa-ti afirmi identitatea profesionala si intr-un fel incerci sa obtii o "validare" a pietei. Acea "provocare" despre care ma intrebati...
Atunci cand am inceput sa lucrez pentru KPMG, firma era deja prezenta in
Oferta primita din partea Raiffeisen Investment a sosit intr-un moment de maturitate profesionala in care imi doream mai multa vizibilitate dar si o noua experienta, si anume componenta manageriala. Nu a fost de neglijat nici "fascinatia" pe care bancile de investitii o exercita asupra oricarui profesionist din domeniu.
RFAR a intrat intr-un mic "con de umbra" in ultimii doi ani, dupa sfarsitul perioadei de glorie a privatizarilor APAPS? De ce si cum aveti de gand sa schimbati aceasta situatie?
Nu sunt neaparat de acord cu dumneavoastra... Sigur, RFAR a avut perioade de vizibilitate mult mai mare. Creata in 1996, a cunoscut o dezvoltare atunci cand Raiffeisen Bank nu era nici pe departe atat de vizibila si nici atat de puternica in
Piata consultantei din
Inca o data va voi contrazice ! Deal-urile la care bancile de investitii din primul pluton conduc detasat sunt asa-numitele "vanilla debt", avand caracteristicile de a fi concurentiale, generatoare de fee-uri nu prea mari dar profitabile prin volum si prin accesabilitate sau potential de a fi replicate. Pe piata deal-urilor medii, tipic M&A, acesti "monstri sacri" ai domeniului sunt mai rar prezenti, in special in
Concurenta pe consultanta de fuziuni si achizitii va scadea sau va creste in urmatorii ani? De ce?
Sigur, in pas cu piata de M&A, este de presupus ca si concurenta in oferta serviciilor pe aceasta piata va creste. Pe de o parte, este de mentionat ca jucatorii existenti pe piata au acum, in marea lor majoritate, echipe deja formate si experimentate, rezultat al investitiilor anilor trecuti. Pe de alta parte, sigur, bancile de investitii mari vor avansa in aceste piete, ca o reactie fireasca, investind din aproape in aproape, geografic. Ei sunt deja prezenti pe piete mai dezvoltate cum ar fi Polonia sau Ungaria. Toti insa vor fi animati de anticiparea intensificarii schimburilor cu tari ale Uniunii Europene si de penetrarea masiva a companiilor mari din aceste piete, asteptate sa contribuie la consolidarea progresiva a sectoarelor economice.
In final, toate acestea sunt lucruri bune, in general competitia nu poate avea decat efecte benefice asupra pietei. Obliga insa jucatorii la calitate si la diferentiere permanenta!
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro