GfK: cei mai mari cinci retaileri detin 22% din FMCG

Autor: Ioana Mihai Postat la 08 decembrie 2010 24 afişări

Piata romaneasca de retail este inca foarte fragmentata, cu top 5 comercianti care acopera doar 22% din vanzarile de bunuri de larg consum (FMCG), comparativ cu 70% in Slovacia. „Exista inca loc pentru noii veniti, in timp ce concurenta se va intensifica in urmatorii ani”, spune Raluca Raschip, consumer tracking director GfK Romania.

Cei mai mari retaileri de pe piata romaneasca, in functie de cifra de afaceri, sunt Carrefour, Real, Kaufland, Auchan si Billa.

In ultimii ani, comertul modern a avut o dezvoltare accelerata: de la 33% in 2006 la 45% cota de piata in 2010. Principalul motor a fost expansiunea hipermarketurilor si a magazinelor de tip discounter, in detrimentul supermarketurilor si al magazinelor alimentare mici.

Urmand tendinta regiunii, magazinele de tip discounter au reprezentat formatul castigator in perioada de criza, dar cota acestora in Romania (10%) este mai mica decat nivelul mediu din Europa de Est, de 17%. Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2,200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
GfK,
retaileri,
FMCG
/actualitate/gfk-cei-mai-mari-cinci-retaileri-detin-22-din-fmcg-7791963
7791963
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.