Franţa vrea să taxeze colectarea datelor personale ale utilizatorilor de către companii pe internet
Franţa, în încercarea de a identifica noi resurse financiare şi frustrată că nu poate taxa majoritatea companiilor IT americane, analizează o nouă taxă, asupra colectării de către aceste companii a datelor personale ale utilizatorilor.
Propunerea a fost prezentată într-un raport realizat pentru preşedintele francez, Francois Hollande, în care sunt incluse diverse măsuri pe care guvernul de la Paris le-ar putea adopta împotriva a ceea ce autorităţile franceze consideră evitarea taxelor de către companii precum Google, Amazon şi Facebook, scrie New York Times.
Aceste companii adună cantităţi mari de informaţii despre utilizatori şi le folosesc pentru a-şi face produsele mai atractive sau pentru a direcţiona publicitate relevantă către clienţi. Atât de extinsă este colectarea de date personale şi atât de promiţătoare sunt oportunităţile de afaceri, încât raportul descrie acest tip de informaţie drept "materia primă" a economiei digitale.
Google generează venituri de peste 30 de miliarde de dolari anual din publicitate, inclusiv 1,5-2 miliarde de dolari în Franţa. La fel ca multe alte companii americane active pe internet, nu plăteşte aproape deloc taxe în Franţa.
Cititi mai multe pe www.mediafax.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro