Franţa vrea să taxeze colectarea datelor personale ale utilizatorilor de către companii pe internet

Postat la 21 ianuarie 2013 9 afişări

Franţa, în încercarea de a identifica noi resurse financiare şi frustrată că nu poate taxa majoritatea companiilor IT americane, analizează o nouă taxă, asupra colectării de către aceste companii a datelor personale ale utilizatorilor.

Propunerea a fost prezentată într-un raport realizat pentru preşedintele francez, Francois Hollande, în care sunt incluse diverse măsuri pe care guvernul de la Paris le-ar putea adopta împotriva a ceea ce autorităţile franceze consideră evitarea taxelor de către companii precum Google, Amazon şi Facebook, scrie New York Times.

Aceste companii adună cantităţi mari de informaţii despre utilizatori şi le folosesc pentru a-şi face produsele mai atractive sau pentru a direcţiona publicitate relevantă către clienţi. Atât de extinsă este colectarea de date personale şi atât de promiţătoare sunt oportunităţile de afaceri, încât raportul descrie acest tip de informaţie drept "materia primă" a economiei digitale.

Google generează venituri de peste 30 de miliarde de dolari anual din publicitate, inclusiv 1,5-2 miliarde de dolari în Franţa. La fel ca multe alte companii americane active pe internet, nu plăteşte aproape deloc taxe în Franţa.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Franţa,
colectarea date,
utilizatori,
companii
/actualitate/franta-vrea-sa-taxeze-colectarea-datelor-personale-ale-utilizatorilor-de-catre-companii-pe-internet-10507898
10507898
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.