Fondatorul UNTOLD a investit într-un proiect de tehnologie evaluat la aproape 4 mil. euro care a atras deja o finanţare de 350.000 euro de la Early Game Ventures şi AROBS

Autor: Ioana Nita Postat la 21 decembrie 2020 111 afişări

Fondatorul UNTOLD a investit într-un proiect de tehnologie evaluat la aproape 4 mil. euro care a atras deja o finanţare de 350.000 euro de la Early Game Ventures şi AROBS

​Bogdan Buta, fondatorul festivalurilor de muzică UNTOLD, a investit 500.000 euro în dezvoltarea unei aplicaţii mobile pentru experienţe, proiectul, realizat împreună cu Sveatoslav Veaceslav Vizitiu, cofondator al platformei AI de sănătate pentru copii şi părinţi Wello, reuşind să atragă deja şi o finanţare de tip pre-seed în valoare de 350.000 euro. Finanţarea a fost atrasă de la Voicu Oprean, fondatorul companiei de software din Cluj-Napoca AROBS şi de la fondul local de investiţii Early Game Ventures, aplicaţia, numită Extasy, fiind evaluată la aproape 4 milioane de euro înainte de obţinerea investiţiei. Din partea fondului de investiţii, tranzacţia a fost asistată juridic de către echipa DLA Piper (Ciprian Frandes şi Cristina Bucur), iar din partea fondatorilor de către Ţuca, Zbârcea şi Asociaţii (Bogdan Hâlcu şi Horia Ispaş).

“Puţini ştiu despre mine că eu am terminat facultatea de Automatică şi Calculatoare, în Cluj-Napoca, aşa că discuţiile despre software development nu îmi sunt străine. Am avut de-al lungul timpului mai multe idei, însă am preferat să mă concentrez pe dezvoltarea UNTOLD, în acel moment. Acum însă consider că este momentul oportun să lansăm această aplicaţie care, spunem noi, va revoluţiona la nivel global tot ce înseamnă zona de experi-enţe”, a explicat Bogdan Buta.

Prin intermediul aplicaţiei mobile Extasy, utilizatorilor vor putea găsi şi cumpăra experienţe inedite cum ar fi săritul cu paraşuta, bilete la concerte, sedinţe de pilotat avionul, ş.a.m.d.

Experienţele vor fi atât locale, adică utilizatorii le vor putea explora în oraşul natal, dar şi internaţionale. Aplicaţia va avea şi o componentă de finanţare, în parteneriat cu Grupul Financiar Banca Transilvania, prin care cei care îşi doresc să achiziţioneze o experienţă extravagantă, dar costisitoare, să poată accesa şi primi un împrumut, totul direct în aplicaţie.

“Am întâlnit de multe ori idea unei platforme care oferă posibilitatea de a rezerva şi a cumpăra experienţe, dar de fiecare dată am decis să nu investim. Motivele au fost multe, de la fragmentarea prea mare a pieţei furnizorilor de experienţe sau gradul mic de tehnologizare al acestora până la lipsa unei strategii eficiente de go to market. Dar ceea ce ne-a făcut mereu să spunem Nu a fost abordarea acestei idei din perspectiva industriei de turism. Deşi uriaşă ca volume, industria de turism se caracterizează printr-o frecvenţă mică de cumpărare; în general nimeni nu îşi ia vacanţă decât de câteva ori pe an, deci nici nu îşi cumpără bilete de avion săptămânal. Extasy abordează idea unui marketplace de experienţe şi activităţi dintr-o altă perspectivă, mutând-o din industria de travel în cea de entertainment. De asemenea, Bogdan Buta vine cu experienţa lui dovedită în marketingul dedicat generaţiilor tinere, ceea ce ne-a convins că Extasy îşi merită locul în portofoliul Early Game”, a explicat Cristian Munteanu, Managing Partner Early Game Ventures.

În acest moment, aplicaţia este dezvoltată la nivel BETA şi va putea fi testată doar de câţiva utilizatori.

“Orice antreprenor din zona de tehnologie ştie că cea mai bună perioadă pentru a dezvolta şi testa aplicaţii sau module noi este când industria pentru care creăm aplicaţia sau platforma este în pauză. Deci, a investi în aplicaţia de experienţe – Extasy - într-o perioadă în care suntem restricţionaţi în mişcări, mi s-a părut mai mult decît oportun. Să nu uităm că millenials - generaţia Y caută experienţe, este în centrul culturii lor şi produsul lansat azi exact acest lucru va oferi”, a declarat Voicu Oprean, fondatorul AROBS.

În martie 2021, aplciaţia Extasy se va lansa oficial în câteva oraşe din ţară, urmând ca, până la finalul anului 2021, să cuprindă toate oraşele din România. În 2022, fondatorul intenţionează să o extindă în Europa şi în America.

“În 3 ani, ne-am propus ca aceasta să fie utilizată la nivel global. Consider că acest proiect are potenţial real să devină următorul unicorn al României”, a punctat Bogdan Buta.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.