Fenomenul Lidl: Discounterul german a ajuns la afaceri de aproape 10 mld. lei după un galop de 24% anul trecut, un ritm de aproape patru ori mai rapid decât al consumului privat

Autor: Cristina Roşca Postat la 31 iulie 2020 181 afişări

Fenomenul Lidl: Discounterul german a ajuns la afaceri de aproape 10 mld. lei după un galop de 24% anul trecut, un ritm de aproape patru ori mai rapid decât al consumului privat

Discounterul german Lidl a obţinut în 2019 afaceri de 9,7 mld. lei după un salt de 24% comparativ cu anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor publice. Businessul aproape s-a dublat în perioada 2016-2019.

Lanţul de magazine de discount Lidl a intrat oficial pe piaţa locală în 2011 prin preluarea reţelei Plus. Au fost cumpărate atunci circa 100 de magazine, iar apoi nemţii s-au dezvoltat de la zero. Discounterul german Lidl are în România peste 260 de magazine dintre care 24 au fost deschise în 2019, cel mai rapid ritm de expansiunea de la intrarea pe piaţă.

Mai mult, compania continuă expansiunea şi în 2020 cu cel puţin 15 unităţi conform informaţiilor anunţate deja. Nemţii sunt activi pe formatul de discount caracterizat prin preţuri mici. Ei au la raft 80% mărci private.

Discounterul german a obţinut un profit de 491 mil. lei, plus 20%. Toţi indicatorii companiei au fost pe plus anul trecut, inclusiv numărul de salariaţi, care a crescut cu 2.000, la circa 7.500 de oameni.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lidl,
afaceri,
rapid,
trecut,
consum

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.