Facebook a profitat din plin de sezonul sărbătorilor

Autor: Dorin Oancea Postat la 28 ianuarie 2021 22 afişări

Facebook Inc a depăşit estimările trimestriale privind veniturile, profitând de creşterea publicităţii din ultimul trimestru al anului trecut, dar a avertizat că iminentele modificări ale confidenţialităţii Apple i-ar putea afecta veniturile, anunţă Reuters.

Facebook a profitat din plin de sezonul sărbătorilor

Facebook prognozează că actualizarea sistemului său de operare iPhone la iOS 14 ar putea începe să-i afecteze veniturile încă de la sfârşitul primului trimestru.

Veniturile totale, care constau aproape în totalitate din vânzări de publicitate, au crescut cu 33% la 28,07 miliarde dolari în trimestrul patru, de la 21,08 miliarde dolari cu un an mai devreme.

Analiştii au estimat în medie venituri trimestriale de 26,44 miliarde de dolari, potrivit datelor IBES de la Refinitiv.

Profitul net a ajuns la 11,22 miliarde dolari, sau 3,88 dolari pe acţiune, comparativ cu 7,35 miliarde dolari, sau 2,56 dolari pe acţiune, cu un an mai devreme.

Utilizatorii activi lunari au crescut cu 12% până la 2,80 miliarde, peste 2,75 miliarde aşteptate de analişti.

Deşi puternic din punct de vedere financiar, Facebook s-a confruntat cu critici cu privire la mesajele de dezinformare şi incitare la violenţă legate de alegerile prezidenţiale din SUA, inclusiv asaltul Capitoliului din 6 ianuarie.

Directorul executiv al Facebook Mark Zuckerberg a declarat investitorilor că vrea să „scadă temperatura” conversaţiilor politice, deoarece „oamenii nu doresc ca disputele politice să devină mai importante decât experienţa lor în serviciile noastre”.

Un moratoriu privind recomandările grupurilor politice adresate utilizatorilor din SUA va deveni permanent, iar conţinutul politic din fluxul de ştiri al reţelei va scădea. Aceste schimbări nu vor afecta perspectivele financiare ale Facebook, a spus el.

Zuckerberg a vizat şi Apple Inc, considerată din ce în ce mai mult drept cel mai mare concurent al companiei, chiar dacă producătorul de iPhone câştigă doar o mică parte din veniturile sale din publicitatea digitală.

Facebook s-a confruntat cu Apple de luni de zile în legătură cu planul producătorului iPhone de a limita colectarea datelor utilizatorilor de către alte aplicaţii. Facebook foloseşte datele pentru a-şi îmbunătăţi direcţionarea anunţurilor.

Reţeaua socială, care se confruntă cu procese antitrust, acuză Apple că se comportă anticoncurenţial.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
facebook,
rezultate,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.