Facebook a ajuns la o valoare de piaţă de 100 mld. dolari

Autor: Dorin Oancea Postat la 01 septembrie 2013 130 afişări

Valoarea de piaţă a Facebook a depăşit pentru prima dată pragul de 100 de miliarde de dolari, datorită încrederii investitorilor că reţeaua de socializare îşi poate majora în continuare veniturile obţinute din publicitatea pe smartphone-uri şi tablete.

Facebook a ajuns la o valoare de piaţă de 100 mld. dolari

Facebook a crescut la bursă cu 55% de la începutul acestui an, faţă de un câştig de 16% pentru indicele Standard & Poor’s 500 al bursei de la New York. Acţiunile Facebook au scăzut puternic în lunile care au urmat după listare şi au ajuns în luna septembrie a anului trecut la un minim de 17,73 dolari, din cauza temerilor investitorilor că Facebook nu va reuşi să monetizeze numărul tot mai ridicat de accesări de pe dispozitive mobile.

Compania a atras 16 miliarde de dolari prin listarea la bursă, cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în sectorul IT. Facebook a anunţat în luna iulie că 41% din veniturile din publicitate obţinute în trimestrul al doilea au fost generate de smartphone-uri şi tablete, datorită noilor produse şi servicii dezvoltate de companie.

Acţiunile Facebook au crescut cu 56% în ultima lună, datorită rezultatelor peste aşteptări anunţate în iulie pentru trimestrul al doilea. Compania a anunţat pentru trimestrul al doilea venituri de 1,8 miliarde de dolari, în urcare cu 53% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut. Profitul net al companiei a avansat la 333 milioane de dolari, faţă de o pierdere de 157 milioane de dolari în aprilie-iunie 2012. Facebook a ajuns la 1,15 miliarde utilizatori activi la jumătatea acestui an.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/facebook-a-ajuns-la-o-valoare-de-piata-de-100-mld-dolari-11284638
11284638
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.