Emil Boc: Autostrada Transilvania nu se poate face la orice pret. Nici Bechtel nu e mai presus de lege
Trebuie sa se inteleaga ca Autostrada Transilvania "nu se poate face la orice pret, pentru ca sunt bani publici in joc", iar odata ce Romania a adoptat standardele de cost pe ce inseamna kilometrul de autostrada, indiferent cine face aceasta autostrada in Romania trebuie sa respecte standardele nationale in privinta costurilor, a declarat sambata premierul Emil Boc.
"Bechtel trebuie sa cada de acord cu Compania Nationala de Autostrazi si cu Ministerul Transporturilor pe ceea ce inseamna preturi, astfel incat, sunt convins, lucrarile la autostrada sa continue, pentru ca este un obiectiv al Guvernului si al coalitiei sustinerea autostrazii Transilvania, dar cu respectarea legii, ca nimeni nu poate fi mai presus de lege in aceasta tara, inclusiv Bechtel", a afirmat Emil Boc.
Compania Nationala de Autostrazi le-a cerut celor de la Bechtel sa-si reduca pretentiile de cost cu aproximativ 35% si sa revizuiasca graficul de executie, avand in vedere ca nu se mai pot incadra in termenul contractual de finalizare a autostrazii Brasov-Bors, prevazut pentru 2013.
Guvernul a stabilit la sfarsitul anului trecut standarde de cost pentru constructia de autostrazi. Un kilometru de autostrada ar urma sa coste pana la 3,802 milioane euro in zona de ses, 4,98 milioane euro in zona de deal si 5,922 milioane euro in zona de munte. Standardele de cost nu includ lucrarile de arta (poduri, viaducte, tuneluri) si cele conexe.
"Acum avem standarde. Guvernele anterioare nu au avut bunvointa sa impuna standarde de cost pe kilometrul de autostrada sau pe kilometrul de drum, pentru ca furau mai usor. Acum, acest guvern, pentru prima data in istoria de dupa 1990, spune cat trebuie sa coste un kilometru de autostrada, un kilometru de drum judetean, un kilometru de drum comunal, ca atunci cand se face o licitatie sa ai la ce te raporta. Daca erau aceste standarde cand s-a incheiat contractul Bechtel din pix de catre Nastase si Mitrea, sunt convins ca aveam un alt pret si o alta valoare. Acum trebuie sa se revina la normalitate. Asta e realitatea", a spus Boc.
Premierul a fost solicitat sa comenteze propunerea Consiliului Judetean Cluj de a prelua tronsonul Gilau-Nadasel de autostrada, pe care sa-l realizeze cu banii judetului. "Orice colaborare este binevenita in orice domeniu, iar dupa cum vedeti, la Cluj, colaborarea dintre Guvern, Consiliu Judetean, Primarie este impecabila. Obiectivul Guvernului este ca acest tronson sa fie facut de Guvern, pentru ca face parte din prioritatea noastra aceasta componenta a autostrazii, deci in conditiile in care se reiau lucrarile la Autostrada Transilvania, primul tronson pe care se lucreaza este acesta, dar orice idee de parteneriat public-privat este binevenita", a comentat Boc.
Premierul a inaugurat sambata soseaua de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relatia nord-est, Bulevardul Muncii-Apahida. El a mutat o baliza amplasata la intrarea pe varianta de ocolire, marcand astfel deschiderea traficului rutier.
Varianta de ocolire are o lungime totala de 4,5 kilometri, iar costurile lucrarilor au depasit sase milioane de euro. in urma deschiderii circulatiei pe aceasta ruta vor fi scoase din Cluj-Napoca peste 3.000 de vehicule grele pe zi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro