eMAG Black Friday 2021: tendinţe în comerţul online pentru anii următori

Postat la 14 noiembrie 2021 128 afişări

eMAG Black Friday 2021: tendinţe în comerţul online pentru anii următori

Diversificarea mare a coşului de cumpărături, comenzile din aplicaţia de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul şi creşterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendinţele ediţiei din 2021.

Black Friday 2021 marchează cele mai importante tendinţe privind dezvoltarea comerţului online în România. Diversificarea mare a coşului de cumpărături, comenzile din aplicaţia de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul şi creşterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendinţele ediţiei din 2021.

Românii au comandat peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, din ofertele eMAG şi ale 8.300 de selleri din Marketplace, în creştere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei faţă de anul trecut, pană la 609 milioane lei.

Rezultatele confirmă principala tendinţă din ecommerce - diversificarea coşului de cumpărături şi integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături. În ediţia din acest an, clienţii au adăugat în coş, în medie, 4 produse din categorii diferite, iar clienţii Genius au avut, în medie, 6 produse pe comandă, beneficiind în plus de transport gratuit la easybox şi prin curier.

„Ediţia de anul acesta a Black Friday a scos în evidenţă ceea ce observasem pe parcursul anului - cumpărăturile online au devenit o constantă în viaţa de zi cu zi a clienţilor, iar Genius este noul mod de a face cumpărături. Clienţii au comandat din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă şi gradină, gadget-uri, cosmetice şi produse de întreţinere personală, dar şi haine şi cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Pe lângă tendinţa de a comanda orice online, în ceea ce priveşte modul în care folosesc ecommerce, clienţii comandă în primul rând din aplicaţia mobilă, plătesc cu cardul online pentru că este mai simplu şi sigur şi aleg livrările predictibile la easybox,” a declarat Tudor Manea CEO eMAG.

Tendinţele evidenţiate de Black Friday 2021 la eMAG

  • Clienţii Genius au economisit 4,5 milioane de lei din costurile de transport, fiecare client scutind în medie 30 lei pentru comenzile făcute în ziua de Black Friday. Cea mai complexă comandă a unui client Genius a fost plasată din aplicaţia de mobil, plătită cu cardul online şi a conţinut 73 produse distincte, din 48 de categorii, cu livrare în Constanţa.
  • Comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai înalt nivel, cu peste 80% din total. Numărul de produse comandate în aplicaţia eMAG a crescut cu 46% comparativ cu anul trecut, cea mai mare creştere din ultimii 5 ani.
  • Diversificarea coşului de cumpărături: peste 2,2 de milioane de produse comandate din toate categoriile, cu 27% mai mult faţă de anul trecut. 
  • Plata cu cardul: 56,7% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, cel mai mare procent de până acum, pentru că mulţi clienţi preferă să folosească o metodă simplă şi sigură de plată, care le scuteşte şi timp.
  • Creşterea spectaculoasă a livrărilor la easybox: 54,2% dintre produse alocate la easybox în localităţile în care serviciul este disponibil.

O diversitate de oferte construită de peste 8.300 de comercianţi online

Clienţii s-au obişnuit să comande online atunci când au nevoie de ceva şi se aşteaptă să descopere oferte bune de la comercianţi. Diversitatea oferită anul acesta de Black Friday şi rezultatele obţinute nu ar fi fost posibile fără efortul celor peste 8.300 de parteneri, IMM-uri de comerţ din Marketplace care au primit comenzi pentru ofertele pregătite. Anul acesta sellerii din Marketplace au vândut 554.000  de produse, ceea ce arată potenţialul acestui canal.

Top categorii de produse comandate

  • Televizoare şi sisteme audio – 42.500
  • Produse pentru casă şi îngrijirea case – 230.000
  • Electrocasnice mici – 114.000
  • Fashion - 110.300
  • Băuturi alcoolice şi cafea - 187.000
  • Smartphone-uri şi smartwatch-uri – 66.000
  • Beauty şi îngrijire personală - 287.000
  • Jucării – 92.000
  • Produse de protecţie şi echipamente medicale – 43.000
  • Frigidere şi maşini de spălat – 33.000

Produse speciale de Black Friday 2021

  • Automobile - 11
  • Ceasuri şi bijuterii - 126
  • Aur şi monede - 4.588 grame
  • Imobiliare – 27 comenzi
  • Servicii telefonie - 821
  • Servicii medicale – 1.059
  • Pachete turistice - 1.370 nopţi de cazare
  • Transport - 934 comenzi
  • Carburant - 80.000 litri

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
online,
black friday

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.