Doar 3% din parcul auto naţional are mai puţin de 2 ani vechime
Procentul deţinut de autoturismele mai noi de doi ani a scăzut semnificativ în ultimii şase ani, ajungând de la 23% în 2007, anul de „boom“ al pieţei auto locale, la 3% în 2012, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Procentul deţinut de autoturismele mai noi de doi ani a scăzut semnificativ în ultimii şase ani, ajungând de la 23% în 2007, anul de "boom" al pieţei auto locale, la 3% în 2012, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Îmbătrânirea parcului auto conduce automat la creşterea poluării, dar afectează şi businessul service-urilor oficiale şi al importatorilor auto pe măsură ce proprietarii de maşini vechi se îndreaptă către service-uri neoficiale. Pe măsură ce importurile de maşini second-hand au crescut în ultimii ani, şi vârsta medie a crescut. Dacă în 2007 vârsta medie a unui autoturism era de 11,2 ani, în 2012 aceasta a ajuns la 13 ani, potrivit calculelor ZF pe baza datelor DRPCIV. În acest interval de cinci ani de zile în care s-au casat prin programul "Rabla" aproape 420.000 de maşini vechi, iar statul a investit 380 mil. euro pentru reînnoirea parcului auto, vârsta medie a parcului auto a continuat să scadă. Tot în acest interval de timp în România au intrat peste 1,1 milioane de autoturisme la mâna a doua şi sub un milion de maşini noi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro