Deloitte: Abilităţi analitice devin mai importante decât competenţele creative pe zona de marketing, în majoritatea industriilor, în contextul utilizării unui volum foarte mare de date despre consumatori

Autor: Roxana Rosu Postat la 08 martie 2022 54 afişări

Deloitte: Abilităţi analitice devin mai importante decât competenţele creative pe zona de marketing, în majoritatea industriilor, în contextul utilizării unui volum foarte mare de date despre consumatori

Directorii de marketing din întreaga lume vor să angajeze specialişti care deţin mai multe abilităţi analitice, în contextul utilizării unui volum foarte mare de date, potrivit unui raport realizat de Deloitte, considerând că aceste cunoştinţe  devin mai importante decât competenţele creative în majoritatea industriilor– tehnologie, media şi telecomunicaţii (34% faţă de 23%), servicii financiare (27% faţă de 18%), energie şi produse industriale (24% faţă de 16%) -, cu excepţia domeniului produselor de larg consum (18% faţă de 30%).

Raportul subliniază, de asemenea, că o combinare a acestor competenţe va necesita atenţie sporită din partea directorilor de marketing pentru a asigura o colaborare mai bună în cadrul echipelor, atât pe plan intern, cât şi extern, în contextul în care doar 25% dintre participanţii la studiu acordă prioritate colaborării, o pondere mai mică comparativ cu alte poziţii de top management - directori financiari (42%), directori IT (39%) şi directori generali (31%).

Având în vedere că multe browsere web dezactivează cookie-urile de tip third party, brandurile au identificat alte modalităţi pentru a continua să interacţioneze cu consumatorii, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atât în cazul companiilor care au avut creştere de două cifre (61%), cât şi a celor care au scăzut (40%).

„În ultima perioadă, trecerea de la interacţiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol şi îmbunătăţind viaţa clienţilor. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare şi de interacţiune digitală cu clienţii, iar comerţul electronic a înregistrat creşteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătăţirea experienţei hibride. Acest obiectiv presupune o bună înţelegere a preferinţelor şi comportamentului clienţilor, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit. Utilizarea datelor obţinute direct din interacţiunile cu clienţii devine soluţia sustenabilă şi modul în care brandurile reuşesc să personalizeze conţinutul canalelor de comunicare, să ajusteze produsele şi serviciile oferite prin integrarea reacţiilor şi sugestiilor consumatorilor. De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-şi dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informaţii de la clienţi în timpul interacţiunii acestora cu brandul”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing şi Business Development, Deloitte România.

Crearea şi oferirea unei experienţe dinamice, care să acorde clienţilor informaţiile şi stimulentele potrivite la momentul oportun, a devenit o prioritate pentru branduri, menţionează raportul.

Ofertele primite de către clienţi la scurt timp după manifestarea interesului pentru produsele electronice (40%) şi serviciile bancare (32%) şi suportul oferit de către angajaţi bine informaţi în domeniile auto (39%) şi turism (31%) au fost indicate drept cele mai utile în luarea deciziilor de cumpărare.

 La polul opus, consumatorii spun că recomandările personalizate şi testările gratuite/mostrele nu le influenţează semnificativ decizia de cumpărare. În acest context, raportul sugerează directorilor de marketing să optimizeze experienţa clienţilor prin intermediul inteligenţei artificiale pentru a ajuta brandurile să răspundă nevoilor acestora în momentele potrivite.

 Raportul Deloitte 2022 Global Marketing Trends a fost realizat în rândul a peste 1.000 de directori executivi din cadrul unor companii globale şi 11.500 de consumatori din America, Africa, Europa şi Asia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
clienti,
directori,
branduri,
marketing

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.