De la haine fabricate din articole vechi de îmbrăcăminte, la cele mai mari podiumuri internaţionale ale modei. Poveste de succes a unei tinere de doar 24 de ani

Autor: Andra Stroe Postat la 30 iulie 2020 139 afişări

De la haine fabricate din articole vechi de îmbrăcăminte, la cele mai mari podiumuri internaţionale ale modei. Poveste de succes a unei tinere de doar 24 de ani

În 2010, Joselyne Umutoniwase a luat o decizie curajoasă. După ce a lucrat timp de cinci ani ca editor de film, a decis să îşi urmeze visul de a deveni designer vestimentar. Prima colecţie a creat-o în Germania, unde călătorise din ţara natală, Rwanda, cu o bursă şcolară, iar materialele folosite au fost obţinute din hainele înghesuite în două geamantane, pe care le adusese cu ea, scriu cei de la BBC.

„Tinerii din Germania au fost fascinaţi de stilul şi culorile de pe imprimeurile africane", îşi aminteşte ea. A vândut articolele din prima colecţie în doar trei luni, lucru care i-a dat suficientă încredere pentru a face o schimbare în carieră. A cumpărat aşadar trei maşini de cusut, a angajat două croitorese şi şi-a lansat propriul brand, Rwanda Clothing.

Iniţial i-a fost greu să răzbească deoarece „fashionul era o industrie pe care nimeni nu o lua în serios la vremea aecea, iar eu, o femeie de 24 de ani, care mă prezentam ca fondatoarea brandului, nu eram foarte convingătoare", povesteşte ea, citată de BBC. Deşi băncile au refuzat să îi acorde un împrumut, în 2010 ea l-a întâlnit pe avocatul şi investitorul Roman Schulz, care a fost încântat de talentul său natural ca designer şi a sprijinit-o, ulterior devenind partenerul său de business şi de viaţă. Cu o investiţie iniţială de 10.000 de euro din economiile amândurora, businessul a luat avânt. În 2018 visul lui Joselyne dintotdeauna s-a îndeplinit, când a fost invitată să îşi prezinte colecţiile în cadrul Săptămânei Modei din Milano.

Acum, opt ani mai târziu, a ajuns la o echipă de 37 de angajaţi, articolele sale fiind vândute cu preţuri cuprinse între 50 şi 120 de dolari. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
decizie,
designer,
refuz

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.