De ce a crescut AdePlast cu peste 12% în plină criză?

Autor: Ioana Mihai Postat la 01 februarie 2012 40 afişări

2011 a însemnat pentru AdePlast, producător de materiale de construcţii, o creştere a cifrei de afaceri cu 12,5 procente faţă de 2010, în condiţiile unei creşteri generale a pieţei construcţiilor de maxim 5 procente. Anul trecut AdePlast a ajuns la vânzări de 143 de milioane de lei, după ce în 2010 depăşise 127 milioane lei, în creştere faţă de 2009 tot cu 12 procente.

Dintre grupele de produse care au susţinut această creştere s-au evidenţiat polistirenul, sistemul Thermo, grupa de şape şi mortare uscate. "Am reuşit să avem un an foarte bun, aşa cum l-am previzionat încă din primele luni. Calculele noastre nu au dat greş pentru că am investit continuu în tehnologie şi în oameni, în timp ce competitorii încercau să se pună la adăpost în faţa crizei redimensionându-şi afacerile. În ce priveşte investiţiile viitoare, avem în vedere fabrica de mortare uscate de la Ploieşti, cea de vopsea şi tencuieli decorative de la Oradea şi, mai nou, fabrica de polistiren de la Ploieşti, construită anul trecut într-un timp record de patru luni.

Prin diversificarea şi upgrade-ul producţiei, precum şi prin forţa de vânzare mi-am propus să fiu numărul 1 cu AdePlast şi am ajuns. Sunt mândru că în topul companiilor de profil prima poziţie este ocupată de o societate românească", declară Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast.

Începând cu partea a doua a anului 2011, dar mai virulent în prima parte a anului 2012, materiile prime şi utilităţile au suferit majorări substanţiale a preţurilor, ceea ce a influenţat semnificativ costurile de producţie. "Această situaţie a făcut ca de la 15 ianuarie să anunţăm în piaţă o majorare a preţului în medie cu 5% urmând ca a doua etapă a scumpirii, cu 5 procente, să aibă loc în prima parte a trimestrului 2 din acest an", precizează Marcel Bărbuţ.

Pentru AdePlast anul 2012 aduce în primul rând două facilităţi noi de producţie, dar şi cu o abordare nouă a pieţii. Se are în vedere atât dezvoltarea pachetului de produse şi sisteme din ofertă precum şi creşterea expunerii brandului prin întărirea relaţiilor de parteneriat atât cu sistemul DIY cât şi cu retailul tradiţional.

AdePlast este cel mai important producător român de adezivi şi mortare uscate, cu două facilităţi de producţie dezvoltate la nivel naţional, o fabrică la Ploieşti şi una la Oradea. Capacitatea totală de producţie pentru sectorul mortarelor se ridică la 700.000 de tone anual. Producţia de vopsea, tencuieli decorative şi de adezivi speciali în stare umedă se ridică la 80.000 de tone. Unitatea de producţie de vopseluri şi tencuieli decorative este una dintre cele mai moderne la nivel naţional, fiind inaugurată la începutul anului 2009 la Oradea. Începând din 2011, AdePlast a pus în funcţiune o fabrică de polisitern expandat la Ploieşti, cu o capacitate de producţie de 700.000 metri cubi pe an.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
AdePlast,
crestere,
criză
/actualitate/de-ce-a-crescut-adeplast-cu-peste-12-in-plina-criza-9196234
9196234
comments powered by Disqus

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.