Dacia, lider de vânzări în Franţa. A vândut mai multe maşini decât Renault sau Peugeot

Autor: Dorin Oancea Postat la 23 decembrie 2021 56 afişări

În 2021, Dacia a vândut în Franţa aproape 100.000 de maşini noi clienţilor particulari, depăşind pentru prima dată atât Renault, cât şi Peugeot, scrie BFM Business.

Dacia, lider de vânzări în Franţa. A vândut mai multe maşini decât Renault sau Peugeot

Dacia este liderul vânzărilor către particulari în acest an, cu 99.698 de vehicule vândute până la 20 decembrie, potrivit cifrelor furnizate de Autoways, care nu se vor schimba prea mult de aici până la 31 decembrie.

Marca românească devansează Renault, cu 91.246 de vânzări, Peugeot, cu 87.524 de unităţi, şi stă de aproape două ori mai bine decât Citroen (51.972 de înmatriculări). Citroen nu este departe de a fi depăşită de Toyota (51.573 de vânzări), care poate fi considerată "cel mai francez dintre constructorii străini", cu unitatea sa de producţie de la Valenciennes.

Această performanţă a permis producătorului român să obţină o cotă de 14,4% din piaţa autoturismelor private în primele unsprezece luni ale anului. Potrivit datelor furnizate de AAA Data, Renault are o cotă de piaţă de 13,6%, iar Peugeot de 13,3%.

Este adevărat că piaţa privată reprezintă doar 44% din vânzările de maşini noi din acest an, restul fiind împărţit în principal între achiziţiile de maşini de firmă şi leasingul pe termen scurt şi lung. Dar este o piaţă cu un puternic simbolism, deoarece reprezintă achiziţiile reale ale consumatorilor, modelele preferate de automobilişti.

Sandero era deja "maşina preferată a francezilor" în 2020, iar marca s-a concentrat întotdeauna pe această piaţă privată. Dar alte modele ajută acum marca să se afirme: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului şi rivalizează cu Renault Captur în ceea ce priveşte volumul, unul dintre cele mai populare modele din Franţa. Micul Spring, prima ofertă 100% electrică a mărcii, a avut, de asemenea, un debut comercial promiţător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.

Cu modele care rămân cu o treaptă sub concurenţă în ceea ce priveşte tehnologia de la bord, Dacia pare să treacă mai uşor peste actuala criză de semiconductori. Cu toate acestea, nu a fost cruţat: la fel ca Peugeot 308 fără contoare digitale sau Renault fără oglinzi electrice, Duster a fost livrat fără sistem multimedia în iunie anul trecut.

Clasamentul pe 2021 pentru toţi clienţii combinaţi este în continuare dominat de Peugeot, Renault şi Citroën. Dacia se mulţumeşte cu locul patru. O adevărată revoluţie, scriu jurnaliştii francezi, mai ales dacă ne gândim că marca românească, fondată în 1966 şi cumpărată de grupul Renault în 1999, nu a fost iniţial destinată comercializării în Franţa. În ciuda reticenţei iniţiale şi a îndoielilor privind capacitatea Dacia de a atrage piaţa franceză, Logan a fost în cele din urmă lansat în 2005.

De atunci, marca "low-cost" a continuat să se dezvolte, nu doar în Franţa, ci şi în întreaga Europă: Sandero este cel mai bine vândut automobil pentru persoane fizice pe Bătrânul Continent din 2017, susţinea Dacia la momentul lansării celei de-a treia generaţii. Iar dorinţa de a se muta la un nivel superior pare să dea roade. În ianuarie anul trecut, acest nou Sandero a fost cel mai bine vândut model în Franţa pe toate canalele de vânzări la un loc, înainte de a termina pe primul loc în Europa în luna iulie, în faţa lui Volkswagen Golf.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
franţa,
vânzări

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.