Cumpărăturile online făcute de români anul trecut, în creştere cu 10% faţă de 2020. La ce valoare au ajuns

Autor: Andra Stroe Postat la 22 februarie 2022 54 afişări

Cumpărăturile online făcute de români anul trecut, în creştere cu 10% faţă de 2020. La ce valoare au ajuns

Potrivit estimărilor ARMO, GPeC şi ale principalilor jucători din domeniu, sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aprox. 10% mai mult decât în 2020 când valoarea comerţului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Creşterea a fost uşor sub previziunile iniţiale potrivit cărora s-ar fi aşteptat o creştere cu 15 puncte procentuale şi vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.

Unul din motivele pentru care s-a înregistrat o creştere mai lină decât cea estimată iniţial ţine de cantităţile reduse de stocuri de marfă ale majorităţii producătorilor la nivel global care au fost afectaţi de pandemie şi de dificultăţile rezultate pe întrgul lanţ de distribuţie.

De asemenea, creşterea preţurilor la energie de la finalul anului 2021 a avut un impact negativ asupra pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată, conform unei analize The Economist care arată că o creştere cu 10% a preţului energiei se traduce într-o diminuare cu 4,7% a pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată.

Nu în ultimul rând, trebuie ţinut cont că sectorul e-commerce românesc a intrat într-o etapă de consolidare care era aşteptată încă din 2020, dar care a fost amânată de pandemie prin creşterea accelerată a comenzilor online (30% creştere înregistrată în 2020 comparativ cu 2019). Această etapă de consolidare şi creştere uşoară este preconizată şi pentru 2022.

Valoarea de 6,2 miliarde de euro pentru sectorul e-commerce românesc la nivelul anului 2021 face referire la toate tranzacţiile generate din România atât către comercianţii autohtoni, precum şi către magazinele online din afara graniţelor ţării şi reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet.

În acest cuantum nu au fost incluse serviciile, plata facturilor la utilităţi, conţinutul digital sau biletele de avion, vacanţele şi călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente etc.

„Ecommerce-ul românesc este într-o continuă creştere, chiar dacă anul trecut aceasta a fost mai mică faţă de creşterea spectaculoasă de 30% înregistrată în 2020 comparativ cu 2019. Acest lucru ne arată potenţialul considerabil de dezvoltare în continuare, într-o piaţă care este încă permisivă şi foarte atractivă atât pentru jucătorii locali, cât şi internaţionali – tot mai multe businessuri online de peste hotare se localizează în România, iar trend-ul va continua şi anul acesta”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Potrivit lui, pornind de la valoarea de 6,2 miliarde de euro ca bilanţ al comerţului online românesc în 2021 şi făcând un simplu calcul, reiese că românii au cheltuit, în medie, aproape 17 milioane de euro în fiecare zi a anului trecut pentru cumpărături prin internet – în creştere de la 15 milioane de euro, media zilnică înregistrată în 2020.

„Anul 2021 a însemnat pentru comerţul electronic din România o etapă de consolidare şi validare. După o creştere spectaculoasă în 2020 şi, în ciuda tuturor dificultăţilor cu care s-au confruntat comercianţii, fie că vorbim de criza semiconductorilor sau griparea lanţurilor de aprovizionare, 2021 a fost anul în care comerţul electronic s-a extins şi am depăşit pragul de 6 miliarde de euro cifră de afaceri generată de acest sector în România. Sunt convins că există comercianţi care ar fi vândut mult mai mult dacă economia, în ansamblul său, nu s-ar fi confruntat cu aceste obstacole”, spune Florinel Chiş, Director Executiv ARMO.

Potrivit estimărilor jucătorilor din domeniu, comerţul online românesc va continua etapa de consolidare şi uşoară creştere şi anul acesta, apropiindu-se de valoarea de 7 miliarde de euro la finalul anului 2022.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
valoare,
romani

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.