Cum te pot ajuta reţelele de social media să îţi promovezi businessul şi care sunt trendurile anului 2021 în marketingul digital

Autor: Andra Stroe Postat la 18 ianuarie 2021 88 afişări

Cum te pot ajuta reţelele de social media să îţi promovezi businessul şi care sunt trendurile anului 2021 în marketingul digital

Odată cu provocările anului 2020, în care comportamentul consumatorilor s-a schimbat la nivel global ca urmare a pandemiei de COVID-19, iar piaţa online a înregistrat creşteri semnificative, trendurile din 2021 în marketing digital se concentrează pe conţinut video, creativitate, automatizări, dar şi pe testare şi adaptare pentru rezultate performante. Anabela Luca, CEO-ul agenţiei româneşti de performance marketing adLemonade, spune că odată cu anularea conferinţelor fizice cauzate de pandemie, interacţiunea de business a devenit mai efervescentă în online.

În sfera social media, lansarea funcţiei Reels pe Instagram a reprezentat cel mai mare boom, potrivit reprezentanţilor agenţiei. „Conţinutul este unul creativ şi, fiind încă destul de nou, este prioritizat de algoritmul Instagram; conţinutul este trimis către toţi utilizatorii platformei, nu doar către cei care te urmăresc, astfel ai posibilitatea să îţi creşti gradul de recunoaştere dincolo de audienţa existentă.”

Instagram Shop reprezintă un alt trend al acestui an, deoarece este o modalitate simplificată pentru utilizatori, prin care aceştia pot descoperi produse, fiind accesibil direct din meniul principal de navigare al Instagram. „Un Instagram shop vă permite să vă integraţi catalogul de produse cu profilul business. Astfel reuşiţi să vă promovaţi produsele direct către utilizatorii Instagram prin postări, stories, şi chiar în pagină direct. De asemenea, puteţi eticheta produsele magazinului Instagram în postări în acelaşi mod în care aţi eticheta un prieten. Alături de Instagram shop vineFacebook shop, considerat de reprezentanţii adLemonade „o mişcare inteligentă”. „Concurenţa poate fi acerbă, dar cu peste 2,6 miliarde de utilizatori activi lunar, audienţa este mai mult decât suficientă. Avantajele utilizării Adăugarea unui magazin se face doar din câteva click-uri, comunitatea rămâne angrenată, se pot face analize inteligente pentru urmărirea clienţilor, se pot folosi culorile personalizate ale businessului şi cel mai important, puteţi să urmăriţi comportamentul potenţialilor clienţi şi să recompensaţi comunitatea cu reduceri”, explică Beatrice Păun, Digital Marketing Specialist adLemonade.

Şi platforma LinkedIn „a venit ca o mănuşă şi a adus câteva beneficii semnificative în a conecta oamenii dincolo de mesajele strict tranzacţionale sau in-mail spam. Atingând peste 700 milioane utilizatori în 2020, LinkedIn deschide noi oportunităţi de comunicare şi de creare de relaţii prin LinkedIn Stories şi creşterea conţinutului video, dar şi pe zona de conferinţe online prin Linkedin Live events. Mai mult, LinkedIn aduce noi data insights în zona de oportunităţi de carieră, dar şi de targetare a reclamelor plătite, ceea ce îl face în continuare o unealtă atractivă în mixul de marketing al brandurilor B2B şi pe zona de oportunităţi de carieră”, susţine Anabela Luca.

În 2020, conţinutul video de pe YouTube a crescut la rândul său exponenţial. De la webinarii şi review-uri de produse la concerte, conferinţe şi cursuri, utilizatorii şi-au transferat în online mare parte din activităţi şi pasiuni. „Al doilea motor de căutare din lume, YouTube îşi va continua şi în 2021 ascensiunea şi va concura serios conţinutul media de la TV. Pentru branduri, campaniile în YouTube au avantajul de a avea deja contextul creat pentru user. Important este să ştii ce vrei să obţii în urma fiecărei campanii pentru a alege tipul de ad potrivit. Un magazin online poate testa o campanie Trueview for shopping, ce permite afişarea produselor din Merchant Center alături de video, în timp ce Trueview for action este o campanie potrivită pentru generare de lead-uri. Să nu uităm că Google România a lansat la final de 2020 YouTube Select, o nouă oportunitate pentru branduri de a-şi afişa reclamele într-un conţinut premium”, spune Roxana Petrache, Senior Digital Marketing Specialist adLemonade.

Cătălina Sorocean, care ocupă funcţia de Digital Marketing Specialist în cadrul agenţiei aminteşte şi despre ascensiunea fulminantă a TikTok-ului, care s-a transformat rapid într-una dintre cele mai utilizate platforme de socializare din lume, având peste 800 de milioane de utilizatori activi lunar. Astfel, gestionarea unui cont TikTok este un trend care va câştiga şi mai multă popularitate în 2021. „Dacă doreşti să te conectezi cu generatia Z, TikTok este un instrument din ce în ce mai puternic pentru a creşte audienţa şi a genera lead-uri. Cheia succesului este conţinutul de calitate adaptat intereselor şi problemelor grupului ţintă, prin care să oferi soluţii potenţiale, inspiraţie sau divertisment. Algoritmii TikTok asigură o promovare organică eficientă. Videoclipurile se accesează cu uşurinţă în feed-ul For You, obţin vizualizări şi, împreună cu acestea, vine o creştere organică a urmăritorilor.” De asemenea, TikTok şi-a anunţat recent planurile de a introduce metode de promovare plătite şi de a reduce opţiunile necomerciale pentru a creşte monetizarea. Prin urmare, începutul anului 2021 este un moment excelent pentru a profita la maximum de opţiunile gratuite de promovare TikTok, cred reprezentanţii businessului.

Alte două unelte care vin în ajutorul companiilor pentru a-şi promova aplicaţiile dezvoltate sunt Google Ads şi Facebook Ads. „Tipul de campanie din Google Ads este Universal App Campaign, care funcţionează pe baza de machine learning şi te poate ajuta să obţii mai multe instalări de aplicaţii şi să generezi conversii. Unde se afişează aceste reclame? În Google Search, Google Play, YouTube, Google Display Network, AdMob, Discover din Search şi pe site-uri partenere Google. Fiind campanie automatizată, aceasta afişează reclamele celor mai relevanţi utilizatori pentru business-ul tău. Iar cu ajutorul Facebook Ads te poţi folosi de campania App Installs ca să atragi utilizatori noi să descarce aplicaţia ta sau să-i convingi pe cei existenţi să comande. Reclamele se afişează pe Facebook, Instagram si Audience Network. Foloseşte-te de tool-urile şi resursele din online ca să îţi promovezi nu doar aplicaţia, ci şi site-ul şi întreg business-ul. Fii prezent acolo unde sunt clienţii tăi”, adaugă Diana Părău.

Google Shopping îşi continua la rândul său trendul ascendent şi în 2021. Într-o lume digitală în care trendul principal este automatizarea, Campaniile de Shopping Ads, lansate în România în vara anului 2019, „sunt un must-have pentru magazinele online de tip e-commerce”.

„Pe lângă atractivitatea crescută a acestui tip de reclame de tip imagine + titlu + pret (implicit o rată de click mare), acestea au şi o rată de conversie mult mai bună decât campaniile clasice de Search, la un cost mai mic. Shopping Ads funcţionează pe baza unui feed de produse care trebuie să ţină cont în permanenţă de recomandările Google. În plus, la acest tip de campanie, o singură căutare poate genera o afişare a mai multe produse din feed-ul tău. Cu siguranţă în 2021 Shopping Ads vor fi folosite de tot mai multe ecommerce-uri, iar concurenţa va deveni mai acerbă”, este de părere Octavian Severin, Digital Marketing Specialist adLemonade.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
marketing,
retele,
continut

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.