Cum se schimbă departamentele financiare ale companiilor şi de ce noi abilităţi vor avea nevoie angajaţii?
Departamentele financiare trec printr-o transformare digitală, funcţia financiară, aşa cum o cunoaştem noi în mod tradiţional, va dispărea, iar angajaţii vor avea nevoie de noi abilităţi şi competenţe, cred Monica Biota şi Monica Movileanu, parteneri în cadrul PwC România.
Departamentele financiare trec printr-o transformare digitală, funcţia financiară, aşa cum o cunoaştem noi în mod tradiţional, va dispărea, iar angajaţii vor avea nevoie de noi abilităţi şi competenţe, cred Monica Biota şi Monica Movileanu, parteneri în cadrul PwC România.
„Realitatea este că tot ceea ce este repetitiv, ceea ce nu repetă o analiză superioară a datelor, va fi înlocuit de tehnologie. Acest lucru înseamnă şi o transformare fundamentală a departamentelor financiare, a structurii departamentelor financiare. Potrivit unui studiu PwC referitor la finance generation, am constatat că este posibil ca până la 50% din departamentele financiare aşa cum le cunoaştem noi la acest moment să dispară, iar forţa umană să aibă nevoie de abilităţi şi competenţe diferite de cele pe care le are în acest moment“, a spus Monica Biota în cadrul emisiunii Business Insights with PwC.
Monica Movileanu crede că pandemia duce la o accelerare a implementării tehnologiei, iar PwC estimează că până în anul 2025 majoritatea companiilor vor începe o astfel de transformare.
„Acest lucru a fost confirmat şi de sondajul realizat de noi în 2020 în rândul directorilor generali, care preconizează că după pandemie vom avea o accelerare a digitalizării. Cu cât mai rapidă va fi această digitalizare, cu atât compania va fi mai eficientă, deciziile vor fi mai rapide, iar oportunităţile vor fi luate. Tranformarea digitală nu înseamnă doar implementarea de tehnologie. Din punctul meu de vedere, transformarea financiară înseamnă abilitatea de a integra tehnologia cu resursa umană. Este clar că rolurile şi responsabilităţile angajatului se vor schimba“, adaugă Monica Movileanu.
Expertul priveşte digitalizarea departamentelor financiare din trei puncte de vedere.
„Prima dată vorbim despre un upskilling al angajaţilor curenţi, apoi tehnologia trebuie privită ca un avantaj al angajatului şi trebuie operată pentru a ajuta angajatul. Dacă scăpăm de partea repetitivă, angajatul se poate concentra pe partea de analiză, de decizie şi de inovare. Un ultim aspect ar fi schimbarea modului de a gândi – cu cât operaţiunile digitale devin mai frecvente, cu atât angajatul capătă abilităţi noi, este mai bine remunerat, mai eficient, mai creativ şi devine mai marketabil“, explică Movileanu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro